{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Kristina K
Kristina K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Sterilisering {{forumTopicSubject}}

Hej, Vi har en helt fantastisk langhåret dværg gravhund som vi ikke umiddelbart ønsker at avle på. Hun er 6 måneder gammel og trives rigtig godt.
Vi overvejer sterilisering - hvad er jeres holdning? Hun bruges som familiehund... Da mine forældre havde hun blev hun ikke steriliseret og jeg er I tvivl om det virkelig er nødvendigt? Jeg er godt klar over de mest almindelige fordele og ulemper ved sterilisering - men har lige brug for at høre hvad andre har gjort....

Så hvorfor har du valgt at sterilisere din hund - eller hvorfor har du valgt ikke at gøre det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisering
  • #2   6. maj 2014 Jeg er imod indgreb uden grund, så begge mine var intakte, indtil den ældate var 6 år, hvor hun efterhånden var så plaget af sine falske drægtigheder, at jeg måtte æde mine principper og spørge hvem jeg egentlig holdt hende intakt for...

• #3   6. maj 2014 hmm kunne vi vælge om havde vi nok fået Berta steriliseret. Jeg synes at det er nogen griseri når hun er i løbetid, det er også et problem når hun skal passes og er i løbetid. Hun kan selvfølgelig få bukser på men hun tager dem af igen i løbet af to sekunder og æder bindet, og det er vist ikke så sundt.
    Desuden har hun lige i dag fået opereret en knude ud som dyrlægen mener er kræft. Måske det kunne være undgået hvis hun ikke havde haft alle de løbetider.
    Hun virker også nedtrykt nogen gange når hun er i løbetid.

• #4   6. maj 2014 Begge mine er steriliseret som knap 2 årige.

Lotus kommer af en tævelinie som har problemer med at føde og vi havde 2 fertile hanner på det tidspunkt.

Kaido havde det elendigt både under løbetid og ved falsk drægtighed hver gang.

Jeg må indrømme at jeg har bestemt ikke fortrudt. Vi kan være sammen med andre hunde, være i svømmehallen, på besøg, i sommerhus osv. osv. uden at skulle tænke på løbetider. Jeg ville gøre det igen, hvis jeg fik en tæve.

• #5   6. maj 2014 Begge mine er steriliserede, de led begge mærkbart og længe af humørsvingninger fra løb start og 2-3 måneder frem ...

Derudover er jeg blevet mere obs på de helbredsmæssige gevinster, samt det at man altid kan komme alle steder uden at tænke på om hunden er i løb ...

Får jeg tæve igen en dag så bliver den steriliseret efter 1. eller 2. løbetid alen grundet det helbredsmæssige....

Mht. gevinsten ved at det forebygger brystcancer så er jo tidligere sterilisering jo bedre ...
    Har mistet en hund til denne sygdom, efter 2 operationer og kan jeg undgå dette i fremtiden ved sterilisering af tæven på et tidspunkt hvor den er sund og rask og dermed kommer sig bedre over en operation så er det argument nok for mig ...

Kommentér på:
Sterilisering

Annonce