1.221 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Louise R
Louise R
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36

Sterilisering Sterilisering

Hejsa .
Jeg skriver herinde , med et spørgsmål fra en bekendt .
Det drejer sig om hendes tæve .
Jeg kan ikke selv svare på hendes spørgsmål, da jeg kun har en hanhund .
Det bliver muligvis lidt langt.

Min bekendt har som sagt denne tæve, hun er 7 år gammel og skal steriliseres grundet kraftig falsk drægtighed.
Den falske drægtighed har ikke altid været voldsom, men er blevet det indenfor de sidste par år. Den opstår ved hver løbetid.

Hun kommer i løbetid i Marts og September måned, sådan rimeligt præcist hver gang .
Den falske drægtighed viser sig så, ca en måneds tid efter.

Men efter endt løbetid i september måned, besluttet hun sig for at sterilisere den 22 i denne måned, efter nøje beregning.
MEN. hendes falske drægtighed er på mystiskvis, ikke dukket op måneden efter endt løbetid denne gang.

Den er så i stedet for, dukket op for tre dage siden. Altså godt næsten 3 måneder efter .
Dog kun med mælk i patterne, ikke andre symptomer overhovedet.

Så nu er spørgsmålet , hvad skal hun så gøre i morgen som så er operations dagen .
Skal hun vente, eller skal hun udsætte ?

Fik først alt dette afvide i dag.
Håber nogen herinde kan svare, gerne egne erfaringer.

På forhånd tak smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisering
  • #1   22. dec 2015 Jeg ville bare se at få det gjort smiley

• Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

#2   22. dec 2015 Også selv om hun nok er falsk drægtig ?
    Vi har jo læst en del om det , blandet andet det med at hunden kan blive "låst fast " i denne falske drægtighed ?. Hvis man vælger at gøre det , mens det står på.

• #3   22. dec 2015 Hun kan jo hører dyrlægen i morgen tidlig, men ja jeg ville bare gøre det. Der er jo rod i det i forvejen når hun først bliver først drægtig efter 3 måneder.
    Hunde med livmoderbetændelse bliver bare steriliseret uanset hvor i perioden de er smiley

• Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

#4   22. dec 2015 Okay , mange tak for svar smiley .
    Jeg ved godt , at man ikke skal tro på alt man læser på nettet.
    Men hun vil jo være ked af det på hundens vegne, hvis den endte med at "sidde fast" .
    Men kan jo godt se hvad du mener med at hunde med livmoderbetændelse, får den fjernet uanset hvor i deres cyklus de lige er.
    Men os mærkeligt , at der er gået de tre måneder .

Det er første gang at det er sket, gad vide hvad det kan skyldes så.

• #5   22. dec 2015 Jeg ville ikke være bange for at hun sidder fast. Der er jo som sagt uorden i cyklus allerede nu. Såå smiley
    Men spørg dyrlægen, de har måske helt klare regler for hvad de gør og ikke gør.
    Mine to tæver i steriliseret, mine forældres er og deres gamle hund blev da hun fik livmoderbetændelse.

• Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

#6   22. dec 2015 Hvor var dine hunde henne i deres cyklus , da det blev gjort ? smiley
    Og ville du ærligt selv gøre det, i denne situation hvor hun allerede har lagt mælk til? smiley

• #8   22. dec 2015 Jeg ville sterilisere. Jeg har selv for mange år siden fået min steriliseret mens hun var falsk drægtig, det har ikke haft nogen betydning for hende.

• #10   22. dec 2015 Jeg ville få det gjort nu. At hun ikke blev falsk drægtig denne gang betyder jo ikke at den ikke bliver det igen smiley

• #12   22. dec 2015 Ah okay, så misforstod jeg det smiley

• #13   22. dec 2015 Jeg har fået steriliseret Farise ganske få uger efter løbetid på grund af mistanke om livmoderbetændelse.
    Hun vågnede op efter operationen og troede, at hun havde hvalpe. Det gjorde det nok ikke bedre, at jeg havde et kuld på 3-4 uger liggende. Hun var ekstremt "skruk" og gik op i pasning af hvalpene med liv og sjæl i ca. en uge, så var det overstået.
    Jeg har aldrig hørt om en, der blev i tilstanden, men det betyder jo ikke, at det ikke kan ske.

• #15   22. dec 2015 Hvis man får steriliseret på et "forkert" tidspunkt i hundens cyklus, kan man godt få lidt udfordringer.
    Men som regel kan det rettes op med naturproduktet Arnica i en kortere periode (det bruges og anbefales også til mennesker)

Jeg har selv med succes brugt det på Lanka.

• #19   22. dec 2015 Tak for alle jeres svar smiley .
    Hun blev steriliseret kl 10 i morges smiley
    Hun havde cyster på hendes æggestokke.
    Hun fik fjernet både æggestokke og livmoder .

• #20   22. dec 2015 Nåede ikke at svare igen, men ja, som mange andre i denne tråd havde jeg selv fået det gjort i dag, falsk drægtig eller ej. smiley

• Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

#23   22. dec 2015 Birgitta : Ja det var et noget større indgreb, men nok for det bedste :).
    Dejligt at høre , at det gjorde godt for din gamle Berner smiley .

Ja de er kommet hjem , og hun har sovet lige siden smiley
    Hun tog dog imod, en halv bøf fra aftensmaden igår smiley det kunne hun lige overkomme smiley

Kommentér på:
Sterilisering

Annonce