{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

"Alle os med hunde"??? {{forumTopicSubject}}

Undskyld udbruddet, men er folk bare tabt på gulvet derinde?

Aldrig nogensinde har jeg været så rystet over mennesker.

Ulovlige blandinger på stribe, potente racer uden tavle, avl på mystiske utestede blandinger der INTET godt gør for hinanden, folk der lader hunde under 1 år indgå i parringer, folk der avler på en tæve de selv definerer som "en kælling, så hannen skal være venlig", og hundeopdragelse der går ud på at sørge for at hunden ikke "Overtager magten", dertil kommer folk der ikke aner hvad de skal stille op når hunden er urenlig, bider osv osv..

JEG ER I CHOK smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Alle os med hunde"???
  • #2   6. maj 2014 Det er bare sådan den og mange andre grupper på fb er


  • #3   6. maj 2014 Desværre er der mange der opføre sig sådan.....:(

  • #4   6. maj 2014 Desværre så er flertallet i den gruppen, uden viden og forståelse for hvad pokker de har gang i, og det er jo så uanset om vi snakker avl, sygdom eller træning. De er stået helt af smiley

  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #5   6. maj 2014 Ja, det er rystende. Det kommer sig vel af, at folk ikke har sat sig ind i visse ting. Hvilket jeg så slet ikke forstår, når det nu er levende væsner, det drejer sig om.

    Hvorfor sætter man sig ikke ind i tingene? Med vores informationssamfund tager det jo virkelig ikke lang tid eller kræver mange kræfter. Nogen der har et bud?

    Når det er sagt, er der dog også folk derinde, som ved en del om hunde.


  • #7   6. maj 2014 Jeg blev også jævnligt chokeret derinde.
    Indtil jeg så blev smidt ud og blokeret. Totalt useriøst, havde intet gjort, som var imod reglerne.


  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #8   6. maj 2014 Tror du har ret, Ida Kristine. Jeg kan bare ikke helt få ind i mit hovede, at man ikke googler løs, når man venter hund eller lige har fået det. I min verden får man er naturlig nysgerrighed, når man står over for noget lettere ukendt - eksempelvis en ny hund.

    I mange tilfælde kan det vel skyldes, at man gør, som ens familie og omgangskreds altid har gjort, men igen synes det naturligt for mig, at ens nysgerrighed genererer ny viden. Jeg holder bestemt ikke hund, som mine forældre gør, netop fordi jeg havde et ønske og en nysgerrighed om at finde min egen måde.


  • #11   6. maj 2014 Jeg var medlem 1½ dag, og så meldte jeg mig ud. Hver gang nogen slog et billede op af en kæmpe hund der havde splittet deres hjem TOTALT, virkelig TOTALT - "grinte" de helt vildt og sagde den havde holdt fest og hyggede sig! ARG smiley Men det var jo bare én af de 100 ting der irriterede mig!

  • #12   6. maj 2014 Det kan da godt være det er fordi de ikke ved der er information der kan/skal søges, men det er mig en gåde hvorfor man ikke har undersøgt bare lidt..

  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #15   6. maj 2014 Ida Kristine:
    Jeg syder også tit... Og det er netop det, der er så underligt; at folk med ansvaret for et dyr kan være så uvidende, når selv folk uden hund ved meget mere.

    Terrier...:
    Åh ja, det er en klassiker!

    For at nævne noget positivt, har jeg kun èn gang læst, at en fyr skrev, at han skældte ud og tørrede hundens næse i tis, hvis den tissede inde. Og han blev skudt en del ned. Trods alt smiley


  • #19   6. maj 2014 Åh folk i den gruppe på facebook vil ikke lærer noget! Skriver de et spørgsmål, fx alene hjemme træning og man giver gode råd og sender en god guide til det, har 9 ud af 10 valgt den "nemme" løsning - bur.
    Aiko: blev de ikke en kort periode brugt til at kæmpe mod tosaen? - mener jeg at have læst et sted, og de hurtigt kom fra det igen, for de ikke var et "match" mod tosaen. - ret mig gerne hvis jeg tager fejl smiley


  • #22   6. maj 2014 Undskyld, nu sidder jeg og småfniser lidt over de ovenstående kommentarer smiley
    Ikke på grund af indholdet, som sådan, men fordi man trods alt har lært en lille smule om Akitaen, ved at se Silver som barn smiley Og Tosaen er også nævnt kortvarigt, hvilket først gik op for mig for nyligt smiley

    Sorry for mit sidehop, men selvom manga/anime ikke altid er lige holdbart, så sker det trods alt man lærer en smule ^^ Hvor meget der så stadig holder stik, er jo ikke til at sige ^^


  • #24   6. maj 2014 Aiko nej ved godt akitaen ikke er skabt til kamp, men jagt :). Men mente bare at have læst i perioden den blev brugt til kamp, var for at finde et match til tosaen - som ikke lykkedes. Tosaen er jo skabt til kamp og mener også den stadig bliver det i japan (igen, ret mig hvis jeg tager fejl) - da de jo kæmper på en forholdsvis speciel måde, nærmest brydning.

  • #27   6. maj 2014 Aiko, you share my passion!!

    Jeg vil også VILDT gerne have en Akita, men det bliver ikke før vi flytter på gård med kæmpe grund, hvor jeg er sikker på den kan få nok motion ^^
    Jeg fik aldrig slidt mine VHS'er op, hvilket jeg synes er en bedrift i sig selv! Men nu har jeg så DVD-boksen med den ucensurerede version, som allerede er godt brugt smiley


  • #29   6. maj 2014 Åh Silver fang... smiley
    Har lige set hele serien for en uges tid siden... IGEN!
    Har både Silver og Weed fang på DVD smiley

    Elsker dem....!


  • #30   6. maj 2014 Aiko: ahh, så er det nok mig der har misforstået det jeg har læst om tosaen :).
    Men var det ejeren af akitaen der hårdnakket påstod det var en kamphund? For jeg ville sgu ikke være tryg ved en som påstod deres hund var lavet til kamp! Det er her hvor man tænker "hvorfor sætter i jer ikke ordenligt ind i racen i vil have!?" smiley


  • #33   6. maj 2014 Weed skuffede også mig lidt. Især fordi John skifter så meget udseende smiley

    Og i DVD'en med Silver, er jeg lidt skuffet over, at de har taget "Nazi stemmen" fra Sniper, som han har på vhs'en smiley

    Sry TS for silver OT smiley


  • #35   6. maj 2014 Jeg så Weed én gang, og det var mere end rigeligt! Jeg kan slet ikke klare måden det er tegnet på o.o Og at kalde det en opfølger til Silver, synes jeg er en direkte fornærmelse!

    Jeg ser den også på japansk, med tekst, netop på grund af de elendige danske stemmer, og så det faktum at det ikke engang er en ordentlig dub! Man kan høre det japanske i baggrunden >.>

    Way OT, sorry! smiley


  • #37   6. maj 2014 jo folk er idioter der inde. Jeg blev smidt ud af gruppen fordi jeg tillod mig at være kritisk overfor et råd om at drysse stærk chilipulver i munden på en 9 uger gammel hvalp.

  • #38   6. maj 2014 Det er egentligt lidt sjovt med den gruppe, for folk stiller spørgsmål, men vil alligevel ikke høre svarene. Hm.

  • #39   6. maj 2014 smiley

  • #41   6. maj 2014 Åh ja den gruppe har der vist været flere tråde om ... er det ikke også den gruppe hvor de morer sig over at hakke og hugge på Hg folk ... mener jeg der var en tråd om for nogen tid siden .....

  • #42   6. maj 2014 Det er nu engang sådan at vi mennesker mødes i sociale sammenhænge med mennesker vi kan relaterer til.
    Dem der er i gruppen har noget tilfælles, og at vi andre ikke passer ind, skal vi nok bare være glade for..


  • #43   6. maj 2014 Den gruppe er hovedrystende underholdende smiley smiley

    Jeg er mærkeligt nok endnu ikke blevet smidt ud, men jeg har da oplevet, at alle mine kommentarer blev slettet i en tråd. Det var åbenbart ikke velset/tilladt at kritisere en person for at lade sin store hund rende rundt inde i en rapsmark. Jeg mente nemlig ikke bondemanden ville have været begejstret. smiley


  • #45   6. maj 2014 Læs en tråd som admin i gruppen har skrevet, så er stilen ligesom lagt smiley

    Man kan faktisk ikke give sin ærlige mening til kende i den gruppe, gør man det er man negativ.. I langt de fleste tråde slutter ts med at skrive.. Gider ikke negative kommentarer smiley



  • #46   7. maj 2014 Tine: Ja det er som om at ærlig mening er negativ og derfor skal den slettes?
    Jeg synes sku det er mærkeligt. Det er sku da forskel på konstruktiv kritik og latterlige kommentarer.. og jeg synes næsten kun jeg ser det første i den gruppe.. men det må man ikke.. suk smiley


  • #47   7. maj 2014 Folk er blive så negativ og flabe herinde
    bare hvis da er en hund som der skal avl på og hunden ikke har stamstavle på
    så bliver person bare hakke og skrevet grimt til .men ja da er mange forskelle race hunde men hvis de var ulovlig i danmark så have deres dyrlæge nok set det heller andre mennesker have set det hvis de bliv taget til salg . men jeg syndes god nok folk er onde imod heninden herinde det er ikke alle da er lige søde igen som de har været. smiley


  • #48   7. maj 2014 Nu er dyrlægen altså ikke raceekspert Puk.pigen. De har mig bekendt ikke ret meget at sige i den sag.

  • #49   7. maj 2014 Desuden har dyrlægerne for længst meldt ud, at de ikke vil blande sig i listehunde loven og stikke deres kunder. Og ja så indgår race kendskab altså ikke i dyrlæge uddannelsen, som Tjæz så rigtigt skriver.
    Dyrlægen er da græsk katolsk om det er en Chi eller en Amstaff h*n behandler.


  • #51   7. maj 2014 Læs overskriften Palle smiley

  • #52   7. maj 2014 prøv og hør hvad jeg skriver vis hunden nu er hos dyrlæge så
    kan det da godt være dyrlæge sprøg hvad race det er .


  • #53   7. maj 2014 Lige præcis Calle. Dyrlægen kan helt sikkert ikke se hvilke racer, der er hvad, for det er ikke der deres faglige kompetencer ligger, det er i sygdom og skader. Og så tror jeg ærligtalt at dyrlægen er pænt ligeglad med, hvad patienten er for en.

  • #54   7. maj 2014 jeg har ikke snak dyrlægen ved det .
    men det godt være hvis nu kommer et kuld hvalpe ind at dyrlægen sprøg
    hvad race de er


  • #55   7. maj 2014 og se igen er folk negative og sure hvis man bare siger et ord forkert

  • #56   7. maj 2014 Hvis hvalpene er født og dyrlægen frygter de er ulovlige så spørger h*n sjældent.
    Hvis det var tilfældet ville ulovlige hunde nemlig ikke komme til dyrlægen når de har behov. Hvilket både er dyremishandling, og farligt da manglende vaccinationer kan føre til epidemier..Hvad skulle dyrlægen stille op hvis h*n spurgte og ejer svarede pitbull? Så hellere lade være med at spørge, og er de nød til det af hensyn til DHR registrering, så tager de ejeres ord for gode varer. Om så ejer står med en Pitbull tæve med hvalpe. og påstår hvalpene da er Chihuahuaer


  • #57   7. maj 2014 Sandheden er ikke lig Negativ Puk. Måske du skulle slå ørene ud, kunne være du lærte noget.

  • #58   7. maj 2014 Hvad skulle jeg lærer af folk som retter på andre

    alle har sin mening


  • #59   7. maj 2014 og som jeg sagde så ved jeg da godt ikke alle dyrlæger sprøg om det
    men nogle steder gør de det


  • #60   7. maj 2014 Der er da forskel på at være uenige, og så på facts. Og nej, jeg tror bestemt heller ikke dyrlægerne anmelder, hvad vil de få ud af det? Udover selvfølgelig at miste kunder, samt det at folk måske så ikke i fremtiden tør at tage til dyrlægen med deres syge dyr. Det gavner hverken dyrlæge, ejer eller vores samfund på længere sigt.

  • #61   7. maj 2014 Du giver da ellers meget godt udtryk for, at din mening er den eneste rigtige. Og er vi ikke enige så er vi negative, sure og det der er være.
    Prøv lige at læs hvad du selv skriver, og hvordan du udtrykker dig.


  • #62   7. maj 2014 og hvem har snak jeg har snakke om at anmelde
    jeg sagde bare de måske sprøg hvad race de er


  • #63   7. maj 2014 Calle jeg ved godt selv hvad jeg skriver
    men mange folk har bare svært ved og forstår mig


  • #64   7. maj 2014 Nå og hvad har det så med sagen at gør. De spørger og???? hvad så.

  • #65   7. maj 2014 Jeg har ikke svært ved at forstå hvad du skriver. Men hvis du i virkeligheden mener noget andet, end det du skriver, ja så kan jeg jo ikke vide det. Jeg er ikke tankelæser smiley

  • #66   7. maj 2014 smiley


  • #67   7. maj 2014 nå ok. Tager mine ord i mig igen.
    Den der forstod jeg ikke meningen med.


  • #69   7. maj 2014 HAHA. Må indrømme jeg også smilede lidt smørret da jeg svarede dig smiley

  • #71   7. maj 2014 Jeg tør slet ikke melde mig ind i den gruppe - jeg bliver så sur hver gang jeg bliver smidt ud fra noget.

  • #72   7. maj 2014 Jeg gider ikke melde mig ind. Jeg bliver alligevel bare smidt ud igen, første gang jeg svare på et eller andet.

  • #73   7. maj 2014 Jeg synes faktisk det er ret utroligt at jeg endnu ikke er blevet smidt ud, eller har fået en advarsel smiley

  • #74   7. maj 2014 Jeg blev smidt ud da jeg kommenterede på en tråd hvor man ikke ville køre i banken og hæve penge for at få en parret tæve scannet...

    Diverse undskyldninger, dankort var spærret pga. hackning, foreslog så et fysisk besøg i banken, men der var kun pengeløs afdeling i byen, så foreslog jeg en tur til nærmeste filial med penge = jeg blev smidt ud smiley

    Den gruppe består af lutter tåber og klaphatte, der ikke VIL høre på foruft - og så nogle enkelte fornuftige mennesker, der kæmper en forgæves kamp mod tåberne.


  • #75   7. maj 2014 Puk-pigen:
    Jeg giver dig absolut ikke ret: Folk, herinder er bestemt ikke negeative - det bliver til gengæld ofte i den omtalte gruppe op´fattet negativt, hvis man af ren interesse for dyrenes velfærd spørger ind til racer og sundhed (herunder racerelaterede lidelser, når det gælder avl) Det er da for filan da ikke at være negativ - tværtimod.
    Men sådanne spørgsmål er ilde set, for så "blander" man sig i noget der "ikke rager" en. Kommentarerne kommer som regel for at hjælpe og for at lukke øjnene op for "hoved-under- armen-avl" Men næh nej....Den form for "bedrevidende" kommentrarer er ikke velset i den omtalte gruppe.

    Jamen vil folk da for hulan ikke gerne LÆRE noget? Jeg troede, at det var en af grundene til, at man melder sig i en gruppe (HG, FB-grupper whatever). Man lærer sgu da ikke noget bare ved at få rygklap for sine store eller små "dumheder".


  • #76   7. maj 2014 Trine: Og er du gal der er mange tåber smiley Det er en ganske unfair kamp!

  • #77   8. maj 2014 så siger vi det smiley

  • #78   8. maj 2014 Jeg blev smidt ud og blokeret fordi at jeg skrev at det var idioti ikke at sætte sig ned og læse op på tæver og løbetider FØR man anskaffer sig en tæve..

  • #81   8. maj 2014 Åh ja, de opbygger et helt livs erfaring på 20 år, og mener så vi andre har nået at glemme det hele igen fordi vi er blevet 50+ ....

  • #82   8. maj 2014 Jeg er ikke smidt ud smiley endnu.. Men jeg kommentere også sjældent, faktisk læser jeg ikke ret mange tråde i den gruppe.. kigger mest billeder smiley

Kommentér på:
"Alle os med hunde"???

Annonce