jo jo, så har man hørt det med, mundkurv {{forumTopicSubject}}
Mødte på min tur med tøserne en ung fyr med en amstaff... uden snor og uden mundkurv.
Da vi kommer tættere på tager han hunden i snor, har tøserne i snor.
Da vi "mødes" siger jeg, det ligner da en hund der skal luftes i snor og med mundkurv .. "Nej" siger han så "det er det ikke, " ah" siger jeg " det er vist ikke sandt" "Nå, det må du selv om, men den har en allergi så den er fritaget "
Den havde jeg da godt nok ikke hørt før " Jamen fint, det er jo også hundens liv og ikke dit eget du vælger at sætte på spil" siger jeg hvorefter han går meget hurtigt væk med nogle kommentarer jeg så ikke kan høre ...
Glæder mig til den dag det er ejeren der skal have en kugle for panden, så kan det være de gider tænke sig om ...
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
det er den der med at passe ens egen kage...
Jeg ved godt det er loven, men jeg stopper altså heller ikke dem der kører for stærkt i bilen eller uden lys på cyklen..
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 109
Synes nu det er lidt voldsomt, at sige, at man glæder sig til at han skal have en kugle for panden.
Det kan godt være, at det er loven, men synes lige, at det var uhøfligt nok. Hvis jeg var ham, var jeg da godt nok også blevet fornærmet og irriteret.
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 9 Svar: 27
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.584
Og nej imo er det overhovedet ikke ansvarligt at han går på et sti system midt i et parcelhus kvarter med hunden uden line på ...
"kugle for panden" er så for mig en tale måde for at måske de ejere ville tænke længere hvis straffen var hårdere for dem end for hunden. Glemmer vi ikke alle har samme termer for at opfatte talemåder ... min fejl undskyld..
@ sarah, for mig er den store forskel på cykel/bil mm at her kan et levende væsen komme til at betale prisen fordi et menneske vælger at ignorere en lov der kan medføre aflivning ... det fatter jeg bare ikke, hvis man elsker hunden mener jeg man bør sikre den bedste muligt, dvs. overholde loven så den ikke betaler en evt. pris med livet for ens principper .... men det er min mening ....
jul 2006
feb 2011
Dette er det at han påtager sig ansvaret for at hunden direkte kan komme til at betale prisen for hans princip blot ved at undlade det sikkerhedsmæssige udstyr, som i sammenligningen til en cykel uden lys er lygten ....
jul 2006
jul 2006
Men ja det er bare min holdning. Forstår ikke dobbeltmoralen..
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Tænker lige, at hunden er stadig i snor, så der sker jo stadig ikke noget.
Du skulle med mig og hunden på en gåtur, og se de hunde der skaber sig helt anderledes mod min hund. Jeg kunne ikke drømme om at sige til dem, at de nok skulle få mundkurv på deres. Så længe de er i snor, så må jeg gå udfra, at de har styr over dem.
For nogle år siden, var der også en der sagde " mundkurv " i det jeg gik forbi med Albert. Det fortrød han, da jeg promte drejede om på hælen og gik tilbage og spurgte hvorfor!!. Så kom der undskyldninger tilbage
feb 2011
Synes nu stadig det var sjovt at han sagde den havde allergi og det var derfor den ikke bar mundkurv, efter han først havde forsøgt at benægte at den var den race ..
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Jeg smilede og passerer med lady, begge havde snor på.
Det eneste der her bekymrer mig er genariet at de er 2 unge gutter, der havde en lidt "sig pip og du får en på kassen" typen og så en ung amstaff. Det får mig til at frygte at den måske ender som potensforlænger...
Men pt var den vældig glad, og de havde den i snor, og passere fint uden problem..
Og havde de spurgt om vi skulle slippe dem og lade dem lege ?
Så havde jeg uden tvivl sagt ja..
Det handler som med andre hunde om at bedømme dem individuelt, og ikke samlet.
Ikke skære alle over en kam.
Og her lyder det til at manden tog sit ansvar, og puttede den i snor, da i nærmede jer, så i kunne passere uden problemer...
Havde jeg så fået smidt sådan en bemærkning i hovedet af dig...ja så var jeg dælme også blevet muggen...og så var der dælme mange hunde der sku ha mundkurv på, bare fordi de trækker over mod en..
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Kom der line og mundkurvs påbud på Groenendael, så ville jeg simpelthen ikke turde gå uden, ville være alt for bange for at miste mind hund til at bryde loven.
feb 2011
Skal siges at sidste sommer/efterår er 2 hunde blevet overfaldet af "muskelhunde lignende hunde" i området ... jeg ved ikke om denne havde noget med et at gøre, men er da ikke tryg ...
Han var bestemt også typen man ikke var tryg ved i hans udstråling, men ikke som en af dem Snuden beskriver, mere som "narkoman" agtig typen lidt forfalden/snusket af udseende ....
Hunden ikke bare trak over mod mine som i interesse, men med dykkede attitude (ikke underdanig), og den hverken logrede eller virkede glad/legesyg interesseret ..
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Eller den høflige unge mand i kvarteret, der trofast vandrer tur med sin MullerBuller iført snor og kurv og inviterer passende legekammerater hjem på besøg i sin have, så vovse kan huske at være en social hund
Ham er jeg svært fan af- også selvom at Giz er udelukket fra det "gode" selskab i haven fordi han kører MullerBuller så træt at den sover 2 dage efter
Det gør nemlig hans ejer så bekymret at MullerBuller har været hos dr dyr og få konstateret Lege-relateret udmattelse 2 gange efter Giz har været på besøg
feb 2011
Ham jeg mødte elsker sikkert også sin hund, men jeg mener så det er misforstået kærlighed ikke at beskytte den mest muligt ...
Jeg stod jo ikke og sagde jeg var bange for hunden, eller bange på mine hundes vegne, det var jeg ikke ... men næste gang møder han måske nogle der tager billeder af hunden uden snor og mundkurv og som anmelder ham, og så har han da først problemer der er større end møde en mokke som mig der ikke roser ham for hans valg på hans hunds vegne ....
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 333
feb 2011
feb 2011
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
feb 2011
feb 2011
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
Den anden er en kugleskør tæve, der har bidt ihvert tilfælde 3 hunde inden den på opfordring af mig fik mundkurv på (nogengange). Den har flere gange kastet sig over luka med mord i øjnene (og heldigvis med kurv på). Den bliver luftet af hele familien på skift og den eneste der kan holde den er faderen. De lader den løbe løs på offentlige steder (skole, fodboldbaner).
Den første har jeg det ok med men jeg er f... meget utryg ved den sidste..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Men mener ikke den holder i forhold til loven. Jeg mener ikke der gives dispensation .. Måske ved hjertelidelser?
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Så når man ikke griber ind i en lovovertrædelse hvor ingen er i fare, så er det lig med at man ikke ville gribe ind hvor en person bliver overfaldet?
apr 2013
feb 2011
Jeg kan så ikke forstå man kalder sig hundeven når man bevidst risikerer ens egen hunds liv når ganske få tiltag kan forebygge dette ... hunden var ikke gammel, om den var ældre eller yngre en forbuddet kan jeg ikke sige, men gammel var den ikke ...
apr 2013
feb 2011
@ Camilla, ja det er det også for mig, men en bruger sammenligning med en cykel uden lygte, eller en bil i for høj fart længere oppe, det er lige så skæve sammenligninger i min verden .... igen når vi er derhenne at det der påtales er det ulovlige i ikke at følge love om påmonterede ting (snor, mundkurv, lygte) ...
okt 2005
Jeg ved godt, at min hund ikke skal bære mundkurv, men jeg finder mig stadig ikke i, at jeg skal tiltales af andre, som enten ikke har forstand på racer, eller som bare synes man skal have en bemærkning med på vejen.
Jeg kommer heller ikke med bemærkninger til dem der ejer de hunde, der stjerner af ved synes af min hund. Så længe de respektere mig, og min hund, og vi kan passere hinanden. Så er alt som det skal være
apr 2013
Hanne M aka "Trunte"
Emner: 433
Svar: 8.458
Hunde: 3
Videoer: 1
# 28 22 minutter siden
jamen det forklarer jo at så mange mennesker går forbi ulovligheder uden at reagere ... jeg er også typen der blander mig hvis der er en der overfaldes i byen, eller ser nogle der smadrer flasker et sted osv , går hen til hjemløse der er faldet om selvom andre bare går forbi .... vender ikke bare ryggen til... men det er så min stil
Syntes jeg måske er i overkantet at du sidder og gætter dig til at vi andre bare er ligeglade. Jeg er ikke ligeglad når der sker noget, men noget så harmløst som du går forbi en huns som lige trækker lidt i snoren og absolut skal nævne dit og dat, er jeg sgu helt ærlig ligeglad med. Din hund døde ikke af den blev kigget lidt på.
apr 2013
feb 2011
ganske som, hvis den dag kommer igen en hund konfiskeres fordi den ikke holdes på lovligt grundlag, så råber folk mod loven, og ikke mod den der ignorerer loven ...
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Jeg bliver så træt i ansigtet af mennesker der skal påpege alt, og kommentere hver gang der foregår noget der måske ikke er helt efter bogen.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor..
apr 2013
Tror ikke at det er fordi du render og fortæller folk at der findes en hundelov at de er blevet opmærksomme på det. Er ret sikker på de ved det i forvejen...
feb 2011
apr 2013
feb 2012
feb 2011
Og så fordi den da den så mine dykkede ned i truende attitude, og absolut ikke virkede venlig , og fordi det var en amstaff og fordi 2 hunde her indenfor det sidste 3/4 år er blevet overfaldet af lignende hund(e) der bor i det område jeg mødte ham i ...
så summasumarum tænkte jeg han kunne beholde sin hund hvis han holdt den efter forskrifterne, og skulle den være have været indblandet i nogle af de 2 tilfælde (som jeg ikke ved om den er), så kunne dette vel fremtidigt undgås ved at den bar mundkurv .... de 2 tilfælde var overfald uden forhistorie mellem hundene ...
feb 2012
Jeg var ikke tilstede, men jeg synes det lyder som om at hunden ikke nødvendigvis var truende.
okt 2005
Albert er også fræk nok nogle gange, og vende sig om flere gange.
feb 2011
har set hunde der gør det for at signalere "jeg er venlig", de der gør det for at signalere "leg" .... Og denne gik ikke ned i holdning som i dæmpende signaler, den gik ned, gik frem og havde øjnene fast fikseret på mine, dette havde den også da han havde passeret , hvor den i al den tid det var muligt vendte hovedet om konstant selvom han trak alt hvad han kunne ....
feb 2012
Som du også skriver tidligere, er vi forskellige.
Er tumpen så dum at han bevidst vælger mundkurv fra, må han jo leve med at han muligvis mister hunden. Jeg ville personligt ikke bruge min tid på at forklare ham hvordan det hænger sammen. Måske nok synd for hunden, men det er hans hund og hans valg.
Jeg håber selvfølgelig at han har så meget styr på hunden, at den ikke på et tidspunkt farer på en anden hund, eller endnu værre et menneske.
feb 2011
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
At en masse små hunde kæfter hysterisk op og lover tæsk og dummeflade til alt hvad de møder af andre hunde - det er da ligegodt noget helt andet .... eller .....
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 296
Underlig sammenligning men hvis nogen er fritaget for at køre med sele pga evt. lungeproblemer ville jeg heller ikke blande mig.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 296
Det skal alm´borgere da ikke bedømme eller sætte spørgsmålstegn ved
jan 2012
feb 2011
Desuden overser du totalt at mit oplæg overhovedet på ingen måde har med hunden, eller angst for racen eller lignende at gøre, men med at manden er en idiot fordi han sætter sin hund i en risikabel situation...
@ Rikke, ja men i så fald skulle den være allergisk overfor alle de matarialer der laves mundkurve af ... det er næppe realistisk....
@ Allergisk, nej det er jeg med på, men igen kan det vel komme an på dens alder, og om ikke andet får han gjort opmærksom på sig og sin hund på en uhensigtsmæssig måde ....
@Rikke, jeg håndhæver jo ikke, for jeg kan jo ikke give bøden ... så jo politiet skal håndhæve ... Det jeg gør er at fortælle manden at han imo rent faktisk ikke beskytter hans hund på den bedst mulige måde....
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Af den simple årsag, at det er nu altså vovse det går ud over at han nægter at sætte kurv på som loven forskriver.
Jeg vil nok gøre ejer opmærksom på at loven højst sandsynlig bliver ændret, så politiet faktisk godt kan tage hans hund og aflive den, pgå hans manglende omsorg overfor vuffer
Ja, jeg er nok emsig, men jeg tænker skisme da på hunden, og ikke alle dem den skulle formode at bide når nu den ikke har kurv på. for den kan da sikkert være fredelig nok. det er loven der siger den skal have kurv på
er ret sikker på at det er også hvad Hanne har tænkt.
feb 2011
feb 2011
jan 2012
Jeg mindes ikke nogen af ordførerene nævne den ændring, men det er måske fordi de alle er enige på det punkt?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 749
feb 2011
Så nej, med mindre de er ved at gøre noget der går ud over andre ... fx ville jeg stoppe en brandert i at sætte sig i sin bil ..
men i de tilfælde du nævner så skader de forhåbentligt kun sig selv ...Ham her løber en risiko på hundens vegne ..
Og jeg hverken løb over til ham, eller sprang ud foran ham, vi krydsede direkte vej på stien ...
maj 2012
feb 2011
maj 2012
feb 2011
netop som en skriver, hvis alle gjorde som de skulle ville der kunne undgås mange problemer af alle mulige slags ... om det så er at hunde overfaldes af løse hunde, at hunde uhensigtsmæssigt løber hen til andre, at bøder gives eller endnu værre at hunde konfiskeres osv ...
apr 2013
maj 2012
maj 2012
feb 2011
@Caroline ... kommer der hunde mod os uden snor så "råber jeg" at mine hakker af hvis en løs hund kommer hen til den, for det gør mine når de er i snor, så ja ... men igen er en hund uden snor udenfor listeforbuddet er ikke i samme risiko zone for straf som en listehund er (med mindre den skambider mine selvfølgelig).... Ja han ville måske "kun" få bøde som hunden uden snor også ville ... men hvad nu hvis hunden endda er yngre en loven så ville han risikere den skulle aflives ... det var det der var min tanke ....
maj 2012
feb 2011
Mht mundkurv på mine ... hvis det var listehunde ville de være ført med mundkurv fra start .. da det ikke er listehunde skal de ikke have mundkurv på ...
maj 2012
feb 2011
feb 2011
Ingen er gal på den for at have divergerende meninger ... men han brød loven ... derom ingen tvivl ... dette i sig selv har jeg det ikke så svært med, men igen, den imo unødige mulige konsekvens af dette .... der skal nu så lidt omtanke til at sikre sine dyr bedst muligt !
apr 2013
feb 2011
feb 2011
jan 2012
Dette kan være skyld i at en ellers lovlydig borger/hund bliver ramt hvis h*n har 2 "ups" episoder uden nogen som helst skader, med en hund som ville kunne bestå alverdens temperament test. TAK FOR DET TIL DEM DER IKKE I DAG OVERHOLDER LOVEN
feb 2014
Hvori kan man ikke fatte at der tænkes på hundens ve og vel ?
Ts skriver selv flere gange, at hun påpege det fordi at det er HUNDEN og ikke ejer der bliver straffet for den manglende kurv, hvis den spottes af politiet
Hvorfor i himlens navn det drejes over på hendes... ja hvad var det lige de blev kaldt * hysteriske småkravl* som hun er nødt til at forsvare
Tror næppe tråden er lavet for at diskutere småkravl vs store hunde
Men især EN kan vist ikke fatte det hvad med at se lidt længere ud over næsen
feb 2014
Hvis det lovforslag som Housebuster henv til bliver en realitet, er der dælme nok en grund til det.
Nemlig at rigtig mange pisser på forbudet, hviket gør at de vil starmme op, og så hedder det netop aflivning pgå den manglende kurv, men det mærker hunden vel heller ikke noget til ?? den skal kun sidde på et internat, ensom og bange i et par mdr før den aflives, jamen herregud da, betyder det noget ??
Synes dælme det er latterligt at man skal have hug for at tænke på hunden i denne situation
Jeg havde gjort nøjagtig det samme som Ts ! fordi jeg synes det er synd for hunden, ikke fordi jeg hermed bliver betragtet som en emsig *ælling af individer der ikke kan tænke længere end som så.
feb 2014
Sommetider er i godt nok også trælse til at hænge fast i et ord der kan misforstås, som folk så forsøger at forklare sig ud af, hvilket får det hele til at blive en gang misk mask.
Men hvad... så har *nogen* jo noget at sidde og smide sin opsparet galde ud til ... IKK
*suk* det nytter ikke engang noget at forklare dig noget du ikke VIL forstå, det er set fra din side af så mange gange.
man må bare sige til sig selv at nogen er bare *tabt*
End of story !
okt 2005
Et eller andet sted, frygter hun jo lidt denne hund. Der er rigtig mange " hvis og hvis " i denne tråd.
Det der fanger mig er:
" # 5 3. maj kl. 13:52
Da hunden havde fået snor på og de kom nærmere så trykkede den sig ned i holdning og trak mod mine ... og i den tid de gik foran trak den konstant bagud mod os .... "
Det vil sige, den var under kontrol, hvorfor så bekymre sig mere??
Jeg møder også en her i byen, som ikke bære mundkurv. Men de har fuld kontrol over den, så jeg passer mit. Om der skulle ske den noget i fremtiden, er ikke min hovedpine, men deres, og jo jeg elsker hunde, men jeg skal ikke passe på alle andres, men min egen
feb 2014
At have kontrol over hunden er slet ikke væsentlig i denne sag, men at man ikke vil overholde loven !
jan 2006
Præcis den, der også fangede mig - og fik mig til at reagere.
Jeg har så tit fået læst og påskrevet, at jeg ikke bør reagere over at små hunde galper hysterisk når man møder dem på sine gåture - for de er jo i snor !!!
Anderledes forholder det sig vel ikke, hvis det er andre hunde, der også er i snor ? Eller jo, det kan jeg læse mig til er tilfældet i denne her tråd.
Moral er godt - dobbeltmoral .....
jan 2006
Og man vælger ligeledes selv, at når man gør ting, der kan genere / være i modstrid med loven - så kan man blive mødt af bøder, anholdelser måske - eller emsige borgere, der har for meget fritid og derfor vælger en del af den til at spille den "lokale sherif".
Sådan er det jo
okt 2005
Og jo, det har jo også noget med at gøre, om der var kontrol over hunden, når man skriver som jeg har gjort lige over dit indlæg. TS skriver jo sine bekymringer om hundens adfærd, og hvad der HAR været sket tidligere i byen.
okt 2005
feb 2011
@ Staff # 111 .... jeg har ikke mange hvisser i mine svar i tråden, måske andre har ... Hvorfor bekymre sig mere?? jamen fordi du tror den bekymring jeg havde var på angst for hunden og det var det ikke ...så derfor stopper mine tanker ikke af at hunden kommer i snor, for det jeg tænkte var ikke det du konkluderer/tolker, det var rent faktisk tro det eller lad være at han var uansvarlig på hundens vegne ...
Og se så, han har jo nosser til at bryde loven (hvad end konsekvensen nu eller på sigt bliver), men havde han så haft nosser til at svare " Ja det skal den, men jeg vælger at lade være, løbe risikoen og tage bøden (miste hunden hvis det nu kunne ske) " så havde han nosser hele vejen igennem, men at komme med at lamt "den har allergi" nej ... man har nosser til at give loven f-fingeren for det er nemt, men tænkt det helt igennem og stå ved det at det er det man gør, det havde han helt klart ikke ....
@ Isabelle .. som i den tråd du hentyder med mundkurve, jo mine fik kurv på, og så ville jeg som så mange andre der også skriver finde tider at køre ud på lars tyndskids og lufte dem ... kunne de ikke trives i det liv, og ikke nøjes med parcellen så blev de aflivet og jeg anskaffede mig ikke igen en hund der skulle bære mundkurv ...
@ Martine, det var en lørdag formiddag ... synes men ikke overraskende du som sædvanligt får flettet noget personligt nedladende ind, ... er da ked af du synes almindelig frtid i forhold til almindeligt job/arbejdstider er for meget ... må søge et ekstra weekend job ... men så får jeg næppe tiden til at lufte og aktivere mine hunde som nu, det er jo også galt ...
Jeg har aldrig skrevet jeg følte situationen truende, jeg har på intet tidspunkt kaldt den en dræbermaskine .... og jeg var ikke bange for hunden, eller utryg i situationen ... jeg så hvad jeg så det er det jeg beskriver ... alt andet er noget der tolkes og som på ingen måde er korrekt tolket ....
Nu har jeg ikke mere fritid den næste mange timer .... god dag
okt 2005
# 18 3. maj kl. 16:05
@ M I nu egentlig også min pointe, at han er uansvarlig på hundens vegne...
Skal siges at sidste sommer/efterår er 2 hunde blevet overfaldet af "muskelhunde lignende hunde" i området ... jeg ved ikke om denne havde noget med et at gøre, men er da ikke tryg ...
Han var bestemt også typen man ikke var tryg ved i hans udstråling, men ikke som en af dem Snuden beskriver, mere som "narkoman" agtig typen lidt forfalden/snusket af udseende ....
Hunden ikke bare trak over mod mine som i interesse, men med dykkede attitude (ikke underdanig), og den hverken logrede eller virkede glad/legesyg interesseret ..
jan 2012
Det er vist at ikke ville se realiteterne i øjnene
jan 2012
jan 2012
Det er idag lovpligtig for hunde omfattet af overgangsordningen skal bruge mundkurv. Skærpelsen går på sanktioner for de der ikke overholder loven.
jan 2006
Hvis hele din bekymring var over om hunden måske ville blive aflivet fordi den ikke havde mundkurv på - hvorfor så nævne, at du følte dig utryg over at hunden "gik ned på en måde, der ikke indikerede legesyg overfor dine hunde" - og at fyren var en "narkomantype" ??
Hvad er relevansen i det, hvis du udelukkende reagerer pga hunden var i fare for at blive aflivet ??
feb 2014
jan 2006
Men - kan man så ikke bare skrive det ?
"Jeg mødte en klam lille stodder med en ækel motherfucker hund, der stirrede ondt på mine to hunde - og jeg blev skide utryg, så jeg bad ham om at give sin hund mundkurv på, men camouflerede det naturligvis så klogt, at jeg sagde at det var pga loven og at jeg syntes det var skrækkeligt, hvis hans hund blev aflivet pga han ikke overholdt loven"
Naturligvis lyder det som TS forsøger at formidle kønnere .... og det er der jo en del, der falder for
feb 2014
*Nogen* der har glemt at tage sine piller i dag ? ...
jan 2006
feb 2014
Du har vist været bagud længe ... ses tydeligt på din opførsel gennem tiden
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
jan 2006
Seriøst - fatter ikke din henvendelse til mig?
Du har sat mig på filter, så måske du bare skulle springe mine indlæg over - er det ikke det, du var ude efter, da du filtrerede mig
jun 2008
Følger: 1 Svar: 13
At nogle på trods af mundkurv krav vælger IKKE at bruge det, synes jeg er trist og særdeles uansvarligt pga. de konsekvenser det vil kunne føre til.
Dermed ikke sagt at jeg går ind for hundeloven som den er, bestemt ikke, men når loven nu er som den er, så mener jeg at man som ansvarsfuld hundeejer bør følge det, også selv om man ikke er enig.
Vi havde en doberman han, som vi brugte en snude-sele på pga. trækkeri, og hold da op hvor er der mange der har troet at han var et ondskabsfuld bæst pga. de troede at snude-selen var en mundkurv.
Så jeg har det også lidt sådan at hvis en godsindet hund skal bære mundkurv, så kan det være med til at skabe en ellers ubegrundet frygt også, omend det ligeledes er totalt uansvarligt at undlade at bruge mundkurv på en hund (UANSET RACE) der kan finde på at gøre udfald, uanset om det er pga. aggressivitet eller angst, hvis man benytter steder til luftning hvor hunden kan blive sat i en situation hvor den kunne komme i nærkontakt med andre mennesker og dyr og dermed i en fremprovokeret kedelig situation.
Så altså har man en hund hvor mundkurv er påkrævet, eller en hund som af den ene eller anden grund kunne finde på at bide ud, så PÅ MED MUNDKURVEN når man færdes i offentligheden!
Synes bestemt der er mange ikke-listehunde der kunne trænge til en mundkurv, men hvor ejerne gemmer sig bag ved udsagnet "Jamen det er ikke påkrævet ved min race"
feb 2014
Her ?? .... hø hø.... der er det jo bare sjovt, at prikke til dit temperement ..
Se, jeg er ærlig så fortæl du, hvorfor du paratut skal være led og tarvelig i din opførsel overfor pænt mange, bla mig ???
jan 2006
Er det fordi du ikke vil have dine tråde forstyrret af mig - men at det er OK at du forstyrrer andres ?
Led og tarvelig ?
Det må stå for egen regning ...
feb 2014
det er jo lidt trist når du oser af viden omkring hunde og træning, at du så jager folk væk i stedet for.
man kan sagtens kalde en spade for en spade uden at være ubehøvlet.
Jeg satte dig på filter, ganske simpelt fordi jeg opgav dig som værende en klog person, når råd kom ud ledsaget med at jeg var en idiot, og min hund var dum, alene pgå sin race.
Så synes man ikke om de råd man får, selv om de kan være nok så gode og du rent faktisk ved hvad du taler om, når man får de andre ting med i købet.
Faktisk lidt meget ØV
maj 2008
feb 2014
Den er i alt fald skøn når den er blandet med amstaf
Og nej, jeg mener ikke jeg har valgt forkert, og visse mennesker, er det godt at holde fra livet, søren derfor må et filter sommetider hives frem
Jeg er da selv på filter flere steder herinde, grunden aner jeg ikke, men det er så nok osse ligemeget, for det tager jeg ikke så tungt
feb 2011
@ Matine, svaret med hans udseende var grundet en andens indlæg med bekrivelse af andre typer det var igen ment som beskrivende(uddybende ... jeg følte mig i situationen ikke utryg da hunden var kommet i snor .. ved simpelthen ikke hvorledes jeg skal understrege dette ... men som skrevet har der i området været episoder, og det gør mig obs som ovenfor beskrevet, jeg går ikke ture her i en generel utryghed for så blev jeg hjemme ...
Jeg synes faktisk du virker både vidende og velfomuleret men de der små indfletninger der har det med at få en personlig tvist ind i nogle af dine indlæg forstår jeg simpelthen ikke behovet for ....
Jeg synes generelt jeg er en forsvarer af at da det er et debatforum så er alle meninger lige velkomne og relevante, men jeg forsøger at udelade at en mening på holdning bliver til noget der går på personen, dette lykkes jo nok for mig som for andre i mere eller mindre varierende grad ....
men at tolke at min reaktion på den manglende mundkurv skulle skyldes enten for megen fritid, eller som en anden laaangt tilbage skrev min 50+ alder det er for mig ikke sagligt .....
feb 2012
Om det er for meget fritid eller alder er vel ikke relevant..
jan 2006
At der er en masse, der har den opfattelse gør den ikke mere rigtig (eller forkert) - der er også en del mindre pæne pb´ere om dig til mig .... og ???
Jeg tror iøvrigt ikke at jeg ville kunne lære dig first thing om hunde - vi er for langt fra hinanden - så det skal du ikke være trist over
jan 2006
Det er fair nok, jeg må have misforstået, at når du vælger at skrive om at hunden ikke så særlig rar ud, var det blot en bemærkning som ikke havde nogen relevans til noget som helst.
Mht "for meget fritid" - "den lokale sherif" er det udtryk jeg bruger uden at du behøver at lægge for meget i det.
Det benytter jeg iøvrigt også som forklaring om mig selv, når vennerne engang imellem spørger "hvorfor gider du at diskutere hunde med de ignoranter på HG ?"
"Tja, jeg må jo ha for meget fritid" svarer jeg som oftest ....
Så intet personligt i det - jeg for min hånd får tit at vide, at jeg må have et meget kedeligt liv, at jeg må være en ulykkelig person, at jeg skal tage mine piller (den morer jeg mig ret meget over, set i lyset af hvor jeg arbejder), osv osv osv ..
Jeg kender den rigtige sammenhæng - det er fint nok for mig
feb 2014
Mon det er en person man har brug for i sit liv, enten på nettet eller i det virkelige liv ? nej næppe
men hyg dig bare med dem/ disse
Jeg skal for god ordens skyld da lige præcisere at jeg aldrig har sendt *mindre pæne* beskeder eller såkaldte svinere til nogen, ej heller Martine
jan 2006
maj 2008
feb 2014
Jamen dog.... ok Martine : OG personens faste slæng .... Dem glemte jeg i farten
jan 2006
Som sædvanlig tåger du rundt og ytrer dig om ting, du ikke aner noget som helst om.
Hvis du havde læst mit indlæg og måske ovenikøbet forstået det, ville du have set at jeg har modtaget pb´er om dig - og jeg derefter skriver "og ..??"
Det har du flot misforstået - ikke overraskende, jeg skal lære at skære dybere og tydeligere i pappet når jeg adresserer dig - som om jeg er enig i disse pb´er og yderligere tager hensyn til afsendernes mening om din person, når jeg skal danne mig mit eget indtryk af dig.
Intet kunne være mere forkert !
Du, derimod - du skriver "jeg er ikke den eneste der siger det .... " om din holdning om mig, som en dum kælling (eller noget i den stil).
At du ikke har evne eller magter at stå alene om din holdning er dit problem - jeg har ikke de samme indskrækninger, så selvom hele HG hyldede dig, ville jeg stadigvæk synes at du er ... ja, det behøver jeg vist ikke at skrive endnu engang, vel ?
Så nej - at der er et par stykker herinde som synes du er et fjols har intet med min mening om dig at gøre ... men det forstår du nok ikke alligevel ...
feb 2014
Jeg forstår så udmærket hvad du skriver
Synes bare at det er en mærkelig tendens du har med at blive så personlig overfor folk
Du må rumme en del dårlig karma
jan 2006
Du smider mig straks i hartkorn med de, der har skrevet til mig om dig - istedet for at LÆSE at jeg skriver "og" ...
Nej, du har ikke forstået det.
Iflg dig bør jeg tage piller og nu rummer jeg dårlig karma .... jamen herregud da .. hvor mange indlæg før at du også mener at jeg bør tvangsindlægges, bæltefikseres og tvangsmedicineres ??
ER du psykiater ? Eller tåger du som sædvanlig bare rundt i ord du ikke helt forstår at sætte i rigtig rækkefølge ?
jan 2012
feb 2014
UUUUuuuuuhhh Housebuster... nice udvalg
feb 2011
maj 2008
Genkendelsens glæde er stor ;o}
jan 2006
feb 2011
maj 2008
feb 2014
Søren : det der med sko, du ved vel at kvinder IKKE kan få for mange sko, man skal have et par til enhver lejlighed ...
jan 2012
feb 2014
Men om at have sko der passer til ethvert sæt tøj vi har, og til byturen, til gåturen, til at shoppe i, til strandturen, til togturen, til rejsen, til når vi er hjemme, og når vi har gæster hjemme, til de store fester
Og igen... der skal være et par til lige præsis det sæt tøj vi vælger til pågældende lejlighed
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
maj 2014
Følger: 1 Svar: 2
om det er en Amstaff, Pitbull, rottweiler eller en bette mops, kan hunden være venlig lige så vel som den kan være usikker..
at du så spørger bare fordi at det er en Amstaff (kamphund) om den ikke mangler mundkurven er bare provokerende, dømmende og totalt (for mig) upassende.
hold da op...
feb 2011
feb 2011
jan 2012
feb 2014
jo jo, så har man hørt det med, mundkurv