{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Sover meget, ændret afdærd {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er begyndt at være en smule bekymret for Fie - hun sover konstant og har ændret en smule adfærd.

Hun er aktiv når vi går tur, er til træning og ved leg med hunde hun kender.

Men indimellem det sover hun KONSTANT.

Vi mistede vores anden hund Bianca tilbage i starten af februar, hvilken har været en stor omvæltning for Fie. Hun har aldrig kunne været alene hjemme, medmindre en anden hund også var der. Fie var den yngste og havde derfor altid haft en til at passe på hende, hun er en meget forsigtig hund.

Vi påbegyndte alenehjemmetræning fra bunden da Bianca blev aflivet, men det er desværre endnu ikke lykkes.

Fie har aldrig været glad for fremmede hunde, men har altid bare gået sin vej. Nu er hun begyndt at savle og kaste sig ned på jorden når hun ikke er tryg. En ændret adfærd, som er kommet inden for de seneste 1-2 uger.

Der er flere ting, som er begyndt at trygge hende som hun tidligere har været ligeglad med. Også i de situationer savler hun.

Hun har altid kunne sidde alene i bilen, som det eneste sted hun kunne være alene uden Bianca. Det kan hun pludselig heller ikke mere - nu hyler hun så snart vi forlader bilen, både med åben og lukket døre/bagagesmæk.

Kan det passe at et savn først kommer nu?
Hun svar der da Bianca blev aflivet og fik lov at snuse til hende da hun var død. Hun havde ingen reaktion efterfølgende - hun ledte ikke eller noget.

Jeg har selvfølgelig også i tankerne om andet kan være galt. Hun er idag blevet tjekket igennem af en massør unden anmærkninger.

Overvejer at kontakte dyrelægen og så taget blodprøver ift om der er noget galt inde i kroppen på hende.

Er der nogle der har oplevet/hørt om lingende?

Vh Kathrine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sover meget, ændret afdærd
  • #1   30. apr 2014 Jeg har aldrig været ude for det, med nogen af mine hunde Så jeg ville ta en smut til dr.lægen med hende Hvor gammel er hun?

• #2   30. apr 2014 Jeg syntes også det er underligt hvis det skulle komme her efter 3 måneder - men hvad ved jeg. Jeg har ikke mistet en hund tidligere.

Men ja, tror der skal en omgang blodprøver indover, om ikke andet bare for en sikkerhed.

• #3   30. apr 2014 Ja og det at hun savler, smiley og sover meget lyder lidt underligt

• #6   30. apr 2014 Kia har ikke mistet nogen og hun har lidt samme adfærd pt.
    Jeg tror for hende at det er varmen.
    Hun er aktiv når vi er ude men ellers så sover hun uafbrudt mere eller mindre. Og sovestederne har ændret sig. Hun sover mere på de hårde gulve nu, end før hvor hun kun sov i seng og sofa.

Hun spiser og drikker normalt, afføring er normalt og puls, temperatur etc. er normalt.

Ude tuller hun rundt som hun plejer.

Det kan aldrig skade at få tjekket din vovse ved dyrlægen. Men den del af adfærden er ikke enestående som sådan.
    Vil dog sige at det er første gang nogensinde jeg har oplevet så markant en adfærdsændring hos hende i de 7 år jeg har haft hende.

Husk også at hunden reagerer på din psyke. Hvis du har fundet ro med tabet af den anden vovse kan dette også have meget at sige :o)

• #8   1. maj 2014 Tak for alle jeres svar smiley

Fie er en Malteser

ift savl er det i situartioner hvor hun ikke føler sig tryg - f.eks ved møde med hunde hun ikke kender, nye steder osv. Det er ikke sådan at hun pludselige savler herhjemme, mens hun ligger og sover.

Hun spiser og drikker normalt, og når vi er i vante omgivelser - og hun er vågen er hun sig selv. Hun vil gerne løbe og lege, men reagere voldsomt når fremmede hunde kommer. Hun har aldrig været glad for fremmede hunde, men jeg kan se en tydelig forværring. Før gik hun og skulle lige se dem an, nu lukker hun helt af.

Jeg har snakket med dyrelægen her til morgen. Hun mener det er grundet savnet til Bianca, men for en sikkerhedsskyld bliver der taget blodprøver. Hun foreslog at prøve Anti Calm på hende, for at få hende ud af den stress tilstand hun er i pt grundet savn

Kommentér på:
Sover meget, ændret afdærd

Annonce