{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd efter kasteration (?) {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes Rico har ændret adfærd overfor andre hunde efter han er blevet kasereret - Er der nogen der har erfaringer med det?
Problemet er, at han nærmest springer frem og gø'r mod de andre hunde, når vi er ude at gå tur. Det bliver ligesom værre og værre. Det er både ubehageligt for mig, men ved gud også for andre hundeejere, de bliver jo bange og det gør at der efterhånden er få der vil lade deres hund hilse på ham :o( . Jeg er flov over ikke at kunne styre min hund ved møde med andre.
Han leger af og til med andre hunde og det går fint, men dem er han jo også vant til.
Er der nogen der har nogle gode råd m.m hører jeg dem meget gerne. Aflede hans opmærksomhed har jeg prøvet mange gange, men han er bare ligeglad og jeg kan slet ikke komme i kontakt med ham.
Jeg tror lidt grunden er, at jeg møder tit løse hunde som løber frem mod ham og der er han i snor og jeg holder igen.... Det er jo ikke sjovt for ham. Jeg syntes ikke han udviser dicideret aggrasiv adfærd og halen logre helt vildt.
Han er jo en stærk hund og jeg har problemer med at holde ham.
Jeg vil lige slutte af med at sige, at hjemme er han verdens mest dejlige og rolige hund og der er aldrig problemer med ham. Børnene kan faktisk gøre med ham hvad de vil, han sover bare videre :o)
Han får masser af motion både fysisk og mentalt, desuden træner jeg hverdag med ham.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd efter kasteration (?)
  • #1   11. sep 2007 mærkeligt ..hvis adfærden ændres er det jo ellers til den rolige side efter kastration

• #2   11. sep 2007 Jeg har hørt om flere hanhunde, der efter at være blevet kastreret har udviklet en uhensigtsmæssig adfærd overfor andre hunde.

Jeg tror det hænger sammen med, at hunden mister noget af sin identitet ved kastrationen. Andre hunde opfører sig pludseligt anderledes over for hunden da den ikke længere lugter af kønsmoden hanhund, og dette virker måske forvirrende på hunden. Jeg tror den kan blive usikker på sig selv, og dens position i forhold til andre hunde.

Min egen hund overtog jeg i sin tid da den var 1 år gammel. Han var allerede kastreret og havde en adfærd som du beskriver; med at springe frem mod andre hunde og gø. Problemet var kun tilstede når han var i snor. Når han var løs kunne den lege fint med andre hunde, samt møde andre hunde på en rolig / hensigtsmæssig måde. Jeg troede/håbede at den voldsomme adfærd når han var i snor, bare var en fase og at han bare skulle falde til - dette var min 1. fejl, -jeg skulle have arbejdet intensivt med problemet med det samme
    . Jeg skældte den ud når den gjorde det. - Dette var fejl nr. 2.- Hvis problemet skyldes usikkerhed, vil udskæld bare gøre det værre, da hunden nu også får en konflikt med sin ejer, og dette forværre usikkerheden.

I dag går det meget bedre- min hund gør (næsten) ikke længere af andre hunde, og den springer ikke længere frem. Det hele vendte da jeg begyndte at undgå disse direkte møder med andre hunde, enten ved at gå i en stor bue udenom, eller hvis det ikke var muligt at få afstand til den anden hund; at vende om, og så rose i de situationer hvor hunden ikke laver udfald. Jeg afledte hans opmærsomhed med godbidder, legetøj eller søge opgaver, og hele tiden sørge for at jeg stod mellem ham og den anden hund, så han var mere tryg. Med tiden har vi kunne mindske afstanden til andre hunde, og i dag går det som sagt rigtigt godt. den dårlige adfærd er næsten væk.
    Det er vigtigt at skabe situationer, hvor du kan rose hunden for korrekt opførsel. Da ros for korrekt opførsel virker 100 x bedre end udskæld når hunden ikke opfører sig korrekt.

• #3   11. sep 2007 Jeg følger lige med her, hvis Albert skal kastreres når han bliver ældre.

Kommentér på:
Ændret adfærd efter kasteration (?)

Annonce