{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

ændret adfærd efter flytning {{forumTopicSubject}}

Lady er for et par uger siden kommet ud af sin 5 løbetid, og for ca 14 dage siden, flyttede vi fra hus til lejlighed. dog i samme by og samme område, så hun kender det godt. Hun bliver 3 år i næste måned

Efter det er hun begyndt at knurre når vi går ud af døren, og der fx går nogle ovre på det modsatte fortov. Hun rejser børster, stirrer over på dem, og knurrer.
I eftermiddags gjorde hun det samme, der kom en mand ud fra et hus længere nede af vejen, nogle meter foran os, på det fortov vi gik på, og gik hen til sin bil. Han fik også knur og rejste børster,og hun sænker farten helt, hvis ikke hun stopper helt op.. og det samme gjorde hun da vi mødte vores nabo for første gang.
De har selv hund, en schæfer. Han kom ud og Lady begyndte straks at knurre og rejse børster. Han satte sig ned på hug lidt fra hende og snakkede til hende. Hun sænkede hovedet, holdt blikket fast rettet mod ham, gik meeeeget stille og forsigtigt og med knur hen mod ham..snusede stille til hans hånd, og nå så var det jo ik så farligt mere, og hun var ligeglad med ham.
Vi mødtes med nogle oppe i en park, og der gik hun også heeelt forsigtigt hen til dem for at snuse, og turde knap nok tage den godbid de tilbød..
Hvorfor er hun pludselig blevet sådan?!

Hun elsker normalt mennesker, og plejer ik at have noget imod at rende hen til dem, hvis vi har aftalt at det er ok.

I dagene hvor jeg flyttede, stressede det hende, og hun tog nogle ture med sin bamse som jeg så fjernede fra hende.
Hun kender som sagt området som sin "egen baglomme" så forstår det ikke rigtigt, og vi har ikke haft nogle dårlige oplevelser, men hun er virkelig blevet mistænksom overfor fremmede folk.
Hun ser også traktorer hver dag..idag var den grønne traktor så åbenbart farlig..den røde traktor i samme størrelse, der kom forbi 5 min senere var ikke farlig.

Hun har altid været vagtsom og gir lyd hvis der er nogle ved huset/lejligheden, hvilket hun også gør hvis vi er på besøg i andres hjem (hun tror vist hun ejer det hele hehe), og det kan jeg da forstå, men at hun gør det på gaden, i parken osv forstår jeg ikke, det har hun ikke gjort før.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ændret adfærd efter flytning
Kommentér på:
ændret adfærd efter flytning

Annonce