{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Grønne områder {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg flytter med lidt held til sommer. Vi har fundet et hus som vi begge synes er rigtigt fint.
Mit dilemma er, at man skal gå ca. 20 min for at komme til grønne områder. Jeg er vant til grønne områder, hvor jeg kan lufte hunden lige udenfor døren. Jeg er nu kommet i tvivl om hvor stor værdi jeg skal lægge de grønne områder.
Derfor vil jeg gerne høre hvor tæt i bor på grønne områder, og hvor meget i vægter det i hverdagen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grønne områder
  • #1   29. apr 2014 Bor lige op til et grønt område, og jeg syntes det er fantastisk. Dejligt at kunne lufte hunden lige i "baghaven" men vil nu sige at vi ligeså ofte kører ud og går andre steder. Hverken Poe eller jeg, gider gå den samme rute dagligt.
    20 min er da heller ikke så slemt. Har i bil?

• #2   29. apr 2014 Vi bor i et dejligt grønt område og har kun 5 min. Til skoven... Ville ikke bytte vores område for noget, min mand, hund og jeg elsker det...

• #3   29. apr 2014 Jeg bor i byen, og har vel,ca. 15-20 min til grønne områder.
    Men jeg tager til kræet med på togtur for ar komme de gode steder hen, for det fortjener han.
    Så det er vel en smagssag smiley

• #4   29. apr 2014 Jeg bor på landet. Og jeg mangler HELT VILDT bymæssigt miljø med parker, hundeskove, stisystemer , hundeklubber osv. Herude må man ikke slippe hunden nogen steder af hensyn til vildt og det er RØVSYGT at gå tur langs vejen hvor der aldrig kommer andre hunde.
    Før boede vi i en af KBHs forstæder.

Den næste bolig vælges hovedsageligt ud fra de omkring liggende områder så vi ikke står i denne her næste gang.

• #5   29. apr 2014 Ja jeg bor jo på landet ,og har grønne områder lige omkring mig .Og så har jeg ca 3 km til et lækkeret sted med skov og søer
    Men jeg står også at skal flytte, når gården bliver solgt Og skal til byen Jeg går meget op i, at det hus jeg vil ha, skal ligge omkring grønne områder for mine hundes skyld smiley

• #7   29. apr 2014 Teletubbies- nej det er slet ikke slemt. Men det er det i forhold til hvad vi er vant til smiley
    Vi har desværre ingen bil.
    Jeg vil under ingen omstændigheder bo hvor der ingen grønne områder er eftersom vi ikke har bil.
    Men hvor vi bor nu er perfekt mht grønne områder, og jeg tror det er svært at finde andre steder, hvor man har det samme.

• #8   29. apr 2014 KJ Jeg har kikket efter huse i et stk. tid nu Og der er mange til salg Men ingen jeg syntes om ang de grønne områder Så jeg må bare vente og se hvad der kommer ind Jeg tror også at man bliver meget kræsen ,når man nu er vandt til at ha grønne områder, lige uden for døren

• #9   29. apr 2014 Jeg syntes grønne områder, hvor man kan have løs hund, er super vigtige at have i nærheden. Jeg bor midt i Kbh og har ca.15 min gang til fælledparken, der kommer jeg slet ikke så tit som den forladte gasværksgrund lige på den anden side ad gaden smiley

Men det er helt sikkert individuelt, jeg kender flere herinde i Kbh, som hovedsageligt bruger at lufte i parker og skove i forstæderne, de tager så s-togene derud.

• #10   29. apr 2014 Inger- Det tror jeg du har helt ret i smiley Så slemt er en gåtur på 20 min frem og tilbage vel heller ikke.
    Jeg har hele tiden sagt at jeg vil finde hus er sted hvor der er nogle dejlige områder vi kan gå tur i. Det er der også der hvor vi har kigget, det måtte bare gerne være mere som det vi har nu

• #11   29. apr 2014 Kj Nej en gå tur på 20 min er måske ok Meeeen jeg ville hellere at der var knapt så langt Jeg havde ellers fundet et hus som lige passede mig Lige igennem haven så var jeg ude i grønne områder med en å Men desværre den er blevet solgt Og jeg er bare så ergelig på det Men jeg tør ikke rigtig at købe før jeg har solgt smiley

• #12   29. apr 2014 tro mig 20 min ER lang tid.. jeg troede også det ikke var det. Jeg blev SÅÅÅ meget klogere.

• #13   29. apr 2014 HE HE Sarah smiley

• #14   29. apr 2014 20 min hen til grønne områder er jo 40 min transport/gågang i alt, hvis man så kun har tid til en times tur den dag, så har man kun 20 min i det grønne område.. Jeg syntes det er irriterende til tider.. Nu her hvor jeg har ødelagt mit knæ (i weekenden) er der pludselig enormt langt.. smiley

Hvis man kan få noget tættere på, er det langt at foretrække smiley

• #15   29. apr 2014 Men det er svært, når der ikke er nogle huse i det område vi søger i, som har områder tættere på smiley Der er ingen dage hvor jeg ikke har tid til at gå en ordentlig tur. Skal man gå en kortere tur er der mulighed for det i nærområdet.
    Men vi skal ud og kigge lidt mere i området imorgen, så måske jeg er heldig at finde noget andet.
    Der ligger fakisk lidt grønne områder på den anden side af vejen, men er i tvivl om de tilhører nogen. Der er ikke plantet noget, og der er bare højt græs.

• #18   29. apr 2014 Ida- Det har vi faltisk overvejet smiley

Jeg undrer mig over, at der ikke er flere grønne områder lige i nærheden. Men måske vi har overset noget.

• #19   29. apr 2014 Tjek evt. området på google maps smiley
    Det var sådan jeg fandt det her "forladte" (totalt fyldt med hundeluftere self) område lige på den anden side af min gade. Det ligger bag nogle meget store kontor og lejlighedsbyggerier, så man kan ikke se det fra gaden, man skal om bagved..

• #20   29. apr 2014 Det har jeg gjort smiley Jeg kan se, at der er en masse områder hvor der ikke er noget bebyggelse. Men om der er grønne områder man kan benytte aner jeg ikke.

• #22   29. apr 2014 Og det er ikke irriterende at skulle cykle? Min hund kan også sagtens løbe ved siden af cyklen.

• #24   29. apr 2014 Har grønne områder næsten i baghaven og jeg ville ikke undvære det.

Vi har 3 minutters gang til sportsplads/parkanlæg, hvor hundene kan slippes fri. Stisystemer i kilometervis, nogle gennem park, andre gennem en fredet ådal, Stort skovdistrikt med stier 5 minutters gang herfra.

Jeg har mange gange ønsket at komme længere ud på landet og få større grund, vi bor i by med ca. 8.000 indbyggere, men jeg er efterhånden kommet frem til, at jeg hellere lever med vores lille have på 450 kvm., for de omgivelser vi har her, fåes ikke mere hundevenlige noget andet sted.

• #25   29. apr 2014 Der er nogle lækre grønne områder lige ved siden af huset, men det er jo lavet til at børn kan lege der. Men så længe der ikke er skilt oppe hvor der står at man ikke må gå der med hunde, så kan man vel sagtens gå der. Vi samler selvfølgelig op og generer ikke nogen. Vi har det samme her, og der er mange der benytter det til, at lufte deres hund.
    Har nærstuderet google maps, og måske ligger der noget tættere på.
    Sportspladser er der også, men der er skilte hvor der står at man ikke må medbringe hunde.

Patte- Det lyder virkelig hyggeligt smiley Tror vi køber en cykeltrailer, hvis vi vil cykle lidt længere væk smiley

Tror i man må gå på de omkringliggende græsområder? Det er bare et mindre område med højt græs på. I siden er græsset klippet, så man kan gå der. Tror måske det er et sted, hvor man senere hen vil bygge flere huse.

• #26   29. apr 2014 jeg bor ca 50 m fra skoven, 10 min kørsel fra militærområde (hvor man gerne må komme undtagen de ret få dage der skydes med skarpt) og 10 min kørsel fra stranden. Og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skulle undvære det.

Jeg elsker at have naturen lige udenfor døren -men hvis naturoråderne er der, og det blot er et pørgsmål om en smule længere gang kunne jeg nok overleve. Men det ville være udelukket for mig, at flytte et sted hen hvor man skulle bruge længere transport (altså i bilen osv) for at komme til skov/strand/park osv

• #27   29. apr 2014 Jeg hader at lufte hund langs fortov. Folk glor og man skal konstant holde øje med hunden, så der ikke tisses i indkørsler, på buske osv.
    Nej så hellere lufte i grønt område, snor eller ej. Der kan man bedre gå tur i fred og skal bare holde øje med om hunden laver stort så man kan samle det op.

• #28   29. apr 2014 Michelle- Det vil også være udelukket for mig.

Det grønne område der er 20 min gang væk er så også ret lækkert smiley

Malene- Det gør jeg også. Vi skal gå på fortovet for at komme til de store grønne områder, men det er stille villaveje, så det går nok.

• #30   5. maj 2014 Vi har valgt at sige nej til huset. Jo mere jeg har tænkt over det, jo mere indser jeg, at beliggenheden af huset og grønne områder tæt på betyder rigtig meget.
    Jeg er bange for, at jeg efter 3 måneder er træt af, ikke at have noget tættere på.
    Vi har istedet fundet et hus tættere på byen, og som er sprængfyldt med lækre områder lige på den anden side af vejen.

Kommentér på:
Grønne områder

Annonce