{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Hvalp med halsbånd {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Min hvalp, Eiko på 10 uger, synes det er dybt forfærdeligt at have halsbånd på. Det dette halsbånd han har på nu: http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-pro-halsbaand-5924p.html

Det sidder som det skal - ikke for stramt, ikke for løst.

Skal han blot vænne sig til det eller hvordan...? smiley

Når vi går tur forgår det i en sele.

Pft.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp med halsbånd
  • #1   25. apr 2014 Han skal blot vænne sig til det...

• #3   25. apr 2014 Til hundetegnet har jeg altid bare et tyndt halsbånd i nylon.
    Man kan få dem fra 9.95 kr i maxizoo og de er helt simple. Dem havde min Nala ikke noget i mod, hvor hun med tungere halsbånd der fylder mere, brokkede sig lidt.

(link fjernet)

• #4   25. apr 2014 Vores var vant til halsbånd fra opdrætter af.

Men måske kunne det være en idé med at tyndere og lettere halsbånd, så det ikke fylder så meget? Man kan få nogle tynde rundsyede læderhalsbånd ved Kenjan, der desuden også er skånsom for hundens pels. :o)

• #5   25. apr 2014 lige pt gåt pixel ikke med halsbånd - selvom jeg istemmer den med at hvalpen skal bruge tid til at vænne sig til det.
    Pixel går nemlig osse tur i sele, da hun har opdaget at man kan bakke ud af halsbåndet.

Til gengæld vil jeg ikke have hende uden hundetegn... HVIS nu det skulle ske at hun slap ud... der ku jo være nogen båtnakker der åbnede havelågen, indbrud osv.
    Så for at hun har hundetegn på, der har jeg så bare givet hende en lædersnor på, hvor hundetegnet hænger i.

• #6   25. apr 2014 Det kunne være jeg skulle finde et tyndere halsbånd, som I siger.
    Halsbåndet han har nu er dog utroligt let.

Skåner læder halsbånd pelsen mere end andre ?:-)

• #7   25. apr 2014 synes de rundsyede gør.

• #8   25. apr 2014 Hvis du vil skåne pelsen, så brug et rundsyet læderhalsbånd smiley

Nogle hvalpe hader bare halsbåndet den første tid. De skal bare vende sig til det smiley

• #9   25. apr 2014 Jeg bruger også rundsyede læderhalsbånd netop fordi, det er skånsomt for pelsen, men som helt nye kan de godt være lidt stive, så som begynderhalsbånd til at holde hundetegnet i kan du jo forsøge dig med de helt lette tynde nylonhalsbånd som også Petra foreslår.

• #10   25. apr 2014 De rundsyede skåner, fordi de er smallere og lettere. :o)

• #12   25. apr 2014 Ida - hvorfor ikke bare bruge en sele?

• #14   25. apr 2014 Okay - jeg er ikke glad for halsbånd pga de skader der kan opstå, og specielt hvis det er noget der strammer til. Der foretrækker jeg en god h-, y- eller andet sele, der sidder godt og behageligt på hunden.

• #16   25. apr 2014 Jeg synes i hvert fald at en god sele og gå pænt træning fra starten er det bedste. Og når hunden har lært at gå pænt trækker den ikke afsted med en, men der kan selvfølgelig altid opstå pludselige ryk, og der kan jeg godt lide at have en sele på istedet for halsbånd smiley

• #18   25. apr 2014 Det er simpelthen smag og behag. Jeg foretrækker klart halsbånd, som jeg synes må være meget mere behageligt for hunden at have på.

Men lige meget hvad man vælger, er det jo ikke meningen at hunden skal trække, så der skal under alle omstændigheder trænes gå pænt.

Når jeg ser store hunde, der ikke går pænt, i sele, ser det mildt sagt ikke særlig styrbart ud, og selv om mine normalt går pænt, ville jeg nødig begive mig ud i samfundet med et par store hunde i sele, hvorimod jeg ikke har nogen betænkligheder ved at gøre det samme med hundene i mine rundsyede læderhalsbånd (ikke kvæler).

• #19   25. apr 2014 Min hvalp går med halvkvæl og har gjort det siden han kunne passe et smiley

• #21   25. apr 2014 Ja det kan jeg.
    Baby kan på ingen måde komme ud af sit, når først det er strammet ind. Så lukker det til bag ørene smiley

• #22   25. apr 2014 Jeg tænker umiddelbart, at når man har problemer med at hunden bakker ud af halsbåndet, så skal man nok i stedet tage fat i problemet og træne det, i stedet for at bruge halvkvæl. Det fjerner jo ikke problemet, blot symptomerne. :o)

Ida, hvorfor bakker din hund ud af halsbåndet, og hvad gør du nu for at undgå, at den gør det? Der må vel være en grund til det, og det er nok dét, man skal gøre noget ved i stedet for. :o) Hvis du har en hvalp, der allerede nu bakker ud af halsbåndet, så risikerer du at få en hvalp, der fuldstændig panisk forsøger at bakke ud af et halvkvæl, og så kan den i værste fald gøre skade på sig selv. :o(

• #23   25. apr 2014 Vil lige sige, at Baby ikke har tendens til at gøre det bevidst smiley
    Han har gjort det 2-3 gange, hvor han er blevet forskrækket, eller hvis stor hund, er kommet farende. smiley

• #25   25. apr 2014 Mine kan ikke komme ud af deres seler smiley

• #26   25. apr 2014 Seler er til slædetræk eller til hvis man vil bruge flexliner hvor hunden jo skal trække for at komme frem;) et godt bredt halvkvælerhalsbånd er super godt til træning og alm gåtur;) jeg er meget modstander af seler til alm brug;) der er ingen styr på hunden;)

• #27   25. apr 2014 Ida - Okay, på den måde. :o)
    Jeg har aldrig oplevet at en hund er gået så meget i panik, at den har trukket sig ud af et normalt, veltilpasset halsbånd, men har oplevet det flere gange med flere forskellige seler. :o)

• #28   25. apr 2014 Min han har en hals der er bredere end hans hoved. Det eneste han ikke kan smutte ud af er en kvælerhalsbånd (som jeg aldrig vil sætte på min hund) og en sele.

• #30   25. apr 2014 Jeg bruger flexline næsten dagligt - også i halsbånd, og uden at hunden trækker. :o)

• #32   25. apr 2014 Flexline og halsbånd er i min verden totalt no go - de pludselige stop der kan komme må være meget ubehageligt for hunden smiley

• #33   25. apr 2014 Ida: angående stabilt indkald var jeg super bekymret da jeg fik min hvalp. han er som sagt 10 uger nu, så har kun haft ham i 2 uger. Min aller første tur med ham var uden snor, sele mv. han fulgte mig lige i r*ven.. Det vil hvalpe typisk gøre fordi du nu er deres nye "mor" smiley verden er ny, spændende og måske en smule farlig, men den kender dig og er tryg ved dig. Jeg startede med at bruge tiden sammen med ham i haven, hvor jeg kaldte mig ham og opførte mig mærkeligt med legetøj osv. Hver gang han kom til mig blev/bliver han belønnet. På den både er jeg ikke bekymret for at gå med ham i naturen - hvor der altså ikke er en masse gennemkørsel af biler mv.; her tager vi snor på så hvis han bliver forskrækket, så ved jeg hvor jeg har ham.

Et andet tip er at sætte sig ned i deres højde og smaske. Det betyder bl.a. at du er venlig og vil hvalpen det godt. Min hvalp bliver ellevild når jeg smasker og kigger på ham, haha......

Billedet er fra vores første tur. smiley

profilbillede
  • #35   25. apr 2014 Det lyder som en god idé mht til sporline - overvejer det samme selv smiley

Kan godt forstå bekymringen når du bor i byen... Der ville jeg nok også passe lidt mere på. smiley Jeg bor også i "byen", men lidt udenfor, så der er lidt mere natur omkring os, derfor er det nok lidt nemmere at tage snoren af.

Kommentér på:
Hvalp med halsbånd

Annonce