{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Hjælp mig {{forumTopicSubject}}

Har brug for hjælp. Tulle var ude og lege her i dag og fik også badet lidt. Hun fik et tidspunkt viklet snoren rundt om sit ene ben og nu virker hun trist eller sådan noget og hendes hale hænger inde mellem hendes ben. Tror i det kan være pga. vandet var en smule koldt eller da hun faldt? Hvis det skulle gøre en forskel blev hun tørret med håndklæde da hun kom hjem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig
  • #1   18. apr 2014 Water tail

• #2   18. apr 2014 logrer hun, eller vægrer hun sig mod at bevæge halen normalt?
    så kan det være watertail som Malene skriver.
    Eller kan hun have klemt benet så det gør ondt?

• #3   18. apr 2014 Jeg tror også det kan være Water tail og ikke noget, der har med snoren at gøre. Vandet er stadig meget koldt.

• #4   18. apr 2014 Kan det også være derfor hun virker lidt skræmt og vil være alene?

• #5   18. apr 2014 Water tail kan faktisk være ret så smertefuldt, så det vil nok være en god ide lige at ringe til dyrlægen.

• #6   18. apr 2014 Altså bagdelen står stille og hun går ganske normalt, hænger bare noget med hovedet.

• #7   18. apr 2014 Ville det være en god idé at gå en lille tur med hende, eller skal jeg bare lade hende værre?

• #9   18. apr 2014 jeg ville få fat i noget smertestillende -watertail kan være ganske smertefuldt. Det er sådan groft sagt en forstuvning af halen, så ja, det kan godt få få hunden til at hænge med hovedet og søge tryghed, den har jo ondt.

Og nej, jeg tror ikke en gåtur hjælper. Men det gør smertestillende. Det er ikke vildt alvorligt -det går over igen. Men det er smertefuldt mens det står på., og det kan altså godt tage nogen dage før det er væk

• #10   18. apr 2014 Vil prøve at få fat i noget smertestillende til hende imorgen. smiley

• #11   18. apr 2014 Nogen der har en anelse om hvad smertestillende til hunde koster? smiley

• #14   18. apr 2014 hvis det er watertail som det høres ud som bør du dra til dyrlæge i aften og få smærtestillende , har selv haft en hund som hadde det og det er meget smærtefult... så syns IKKE du skal vente til i morgen med å dra til dyrlæge så din hund kan få det bedre...

• #16   18. apr 2014
    Rasmus A

kør til dyrlægen så finder du ud hva det koster ... din hund har smærter og trænger behandling uansett pris...

• #19   18. apr 2014 Det koster ikke noget at ringe til dyrlægen og hører hvad de siger. Hvis dyrlægen beder dig komme akut, ville jeg gøre det. Jeg ved ikke hvad smertestillende til hunde koster, men tror ikke det er så dyrt. Desværre tror jeg ikke dyrlægen udlevere smertestillende uden en konsultation, og det koster her i helligdagene, men sådan er det at have dyr.

• #20   18. apr 2014 Måske kan du ringe til vagttyrlægen og få overført recept på smertestillende til nærmeste apotek, uden at du behøver komme med hunden?
    Det vil være synd for hunden, hvis den skal have smerter indtil imorgen.
    Jeg kan godt huske hvor ondt jeg havde, da jeg forstuvede mit knæ (eler brækkede min ankel). Hunde skjuler oftest deres smerte ved at trække sig tilbage og være passive for ikke at vise svaghed.

• #21   18. apr 2014 Har du snakket med dyrlægen Rasmus?

• #22   18. apr 2014 Må prøve at snakke med dyrlægen, men hun vil da gerne stadig lege med sin bamse, men må hellere tage fat i dyrelægen.

• #23   18. apr 2014 Logrer hun?

• #24   18. apr 2014 Og hvor henter man lige smertestillende til hunden? Har aldrig prøvet water tail før. smiley

• #25   18. apr 2014 Hun har prøvet 2-3 gange men hun køre mere frem og tilbage med bagdelen.

• #27   18. apr 2014 Okay tak minion. smiley

• #28   18. apr 2014 Hvis dyrlægen ikke mener det er nødvendigt at se hende, henter du det på et døgnapotek.
    Ellers får du noget af dyrlægen.

• #30   18. apr 2014 Ringer derind nu, stakkels hund..

• #33   18. apr 2014 da min loke gik til hundesvømning, blev vi advaret om at det kunne ske, vi skulle sørge for at massere ved halen når vi kom hjem, pegefinger og tommel og blødt og rundt hele vejen rundt om halen. vi oplevede aldrig at han fik ondt eller var sølle efter svømning smiley smiley

• #34   18. apr 2014 Det noterer jeg ned bag øret Ann. smiley

• #36   18. apr 2014 kan være vi var heldige så smiley eller også var det perfekt timet med tid og temperatur.. hun var skøn vores træner.
    den første var vi uheldige med, så skiftede vi.

• #37   18. apr 2014 Det var nok kun omkring et minut hun var i vandet. smiley

• #38   18. apr 2014 Mine, særligt Reiki, bader og svømmer på alle tider af året, osse når vandet er tæt på frysepunktet. Og Reiki svømmer sommetider meget længe. Og efter svømning står den så på kold bil for at komme hjem. Efter behov får de et tæppe/dækken på i bilen (reiki næsten aldrig, Gaia ganske ofte). Jeg gør ikke andet end det og har aldrig oplevet at hunden har fået water tail. Mange jægere sender osse hundene i vandet om vinteren uden problemer, mens enkelte hunde bliver ved at døje med det.
    Jeg tror faktisk det har mere med hunden at gøre end med om man masserer, pakker ind osv efterfølgende (selvom for en hund der døjer med det, kan den slags sikkert gøre hele forskellen)

-jeg tror ganske enkelt nogen hunde har tendens til det, mens andre ikke har. Jeg har ikke så meget at have det i, udover den stak hunde vi har haft i familien gennem mit liv -med undtagelse af en enkelt collie har de alle holdt af at bade, osse om vinteren. IKun en enkelt har haft problemer med water tail, og skal begrænses lidt i sine udfoldelser i vandet

• #39   18. apr 2014 Min den ene har tendens til watertail, har altid smertestillende i huset. Det gør virkelig ondt på dem...

Min går så ikke i vandet når det er koldt, hun har fået det af at løbe stævner i kolde ridehaller og hun har også formået at få det i fucking juli måned! Hvor hun havde vandapporteret t par gange i en bæk...

I min ringe erfaring ser det ud til at kraftige korthårshaler er mere modtagelige? Men ved ikke om det er sandt. Den anden har en tynd pisk af en hale og hun har aldrig haft så meget som snerten af en watertail

• #40   18. apr 2014 Michelle - Jeg tror også, som du skriver, at det kan være meget forskelligt fra hund til hund.
    Men så tænker jeg også, om ikke en god og tæt underuld gør meget, for at forhindre den afkøling. Jeg synes f.eks. ikke at Keesha bliver våd eller kold helt ind til huden, selvom hun bader om vinteren/foråret, hvor hendes underuld er tykkest.

• #41   19. apr 2014 Det kan tænkes Miemiv - ingen af mine har underuld - men som sagt er det kun den ene der får det... Den med "labrador-hale"

• #42   19. apr 2014 Anna -er det ikke noget labbenoget du har? Sådan en skulle da gerne have underuld?

Jeg tror bestemt underulden er med til at holde den våde vovse varm -men reiki bliver nu altså våd helt ind til skindet. Ikke lige med det samme, men når man holder af at padle rundt i vandet i halve og hele timer, så btrænger vandet altså igennem før eller siden:)
    Men han bliver ikke så kold som Gaia sådan lige med det samme, når han ryger i bilen bagefter. HUn har behov for et dækken selvom vi kører direkte hjem om vinteren, hvor Reiki sagtens kan vente til vi er hjemme,medmindre det virkeligt er meget koldt

• #43   19. apr 2014 Rasmus A hvad sag dyrlægen ? smiley

• #44   19. apr 2014 Den ene er dsg/lab/cocker - det er den der får vandhaler - den har fået dsg pelsen, så ingen underuld

• #45   19. apr 2014 Vil iøvrigt lige nævne, til de der bøvler med det... Kan varmt anbefale bone dryer dækkener til køreture hvis hunden er kold og våd, samt back on track til opvarmning / nedkøling hvis hunden får det af risehusstævner - som min har gjort...

Men hvordan man afhjælper de milde vandhaler hun af og til får i sommerferien tør jeg ikke sige... Kan jo ikke pakke hende ind i bone dryer dækkener når det er over 20 grader?

Kommentér på:
Hjælp mig

Annonce