{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.677 visninger | Oprettet:

erfaringer med Olivers start Grain free foder :) {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har brugt Olivers start grain free foder til deres hvalpe, for vil rigtig gerne høre erfaringer, gode som dårlige. smiley

Hvis man ikke har brugt det, men ved en del om foder, må i også meget gerne kigge på indholdet og fortælle om hvordan det er sammensat i forhold til hvalpe (primært af små racer hvis det gør en forskel)
Og evt. komme med andre alternative (evt bedre alternativer) men stadig i samme prisgruppe.
Olivers start grain (alm, ikke large) koster 210 for 4 kg.

Jeg står ikke og skal have hvalp eller noget, så det er ren og skær nysggerighed, og for at få nogle vurderinger, erfaringer og måske kendskab til andre fodermærker. smiley

MEN kun til hvalpe tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaringer med Olivers start Grain free foder :)
  • #1   15. apr 2014 Vi brugte det til vores tæve. Intet at udsætte, hun fungerede perfekt på det.
    Pelsen lignede en million og det blev konstant bemærket.

• #2   15. apr 2014 Dejligt smiley

Jeg fodre selv Lucky med Olivers, men det er voksen foderet, men jeg har indtil nu ikke haft en finger at sætte på det. Jeg nyder rigtig meget at jeg kan købe ubegrænset prøveposer, for han spiser jo ikke så meget, og bliver hurtig træt af smagene (sådan generelt) så vi skifter imellem varianterne, så der altid er to slags i skålen. smiley

Men har aldrig foderet en hvalp på Olivers, og det kræver jo noget af foderet, fordi den jo skal vokse ordentligt, tage på som den skal osv.

• #3   16. apr 2014 Har prøvet de fleste varianter Olivers har. Kornfri som dem med korn, både til hvalpe, voksne og senior, og mine hunde vil IKKE spise det! Blander jeg det med deres foder (den ene på Sam's field 4300 power, og den anden på Hills healthy mobility) sortere de Olivers fra. De rører det ikke! smiley Lige nu har jeg den kornfri fiske variant som "smagsprøve" -da jeg fik 4 kg valgfri foder fra Olivers gratis., os stadig ingen succes) ! smiley

• #4   16. apr 2014 Hehe okay, men det er jo nok ligeså forskelligt for hunde som for mennesker hvad man kan li smiley

Lucky kan godt li det, han er mest til lam og kylling, men når han synes det bliver lidt for ens får han fisk. smiley
    vi blander kornfrie og korn varianterne, da jeg helst ikke vil have ham på korn, men han fungere ikke optimalt helt uden. Og så kan han bare godt li dem med korn, wonder why smiley

• #5   16. apr 2014 Vi fodrer også med voksenfoder derfra. Er ikke sær med korn. Det vigtigste er, at hundene trives smiley

• #6   16. apr 2014 Vi fodrede Malik med det da han endnu var en bette hvalp, da han havde fået det hos opdrætter, og vi så ingen grund til at skifte. Han fungerede helt optimalt på det, intet jeg lige kan kritisere ved det smiley

• Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #7   16. apr 2014 Min hvalp fik det i halvanden måned, men hun fungerede slet ikke på det, så vi måtte skifte tilbage. Hendes hud blev mærkelig, og hun havde konstant dårlig mave.

• #9   16. apr 2014 Min den ældste er på grain free chicken pt - fungerer fino på den. Hun har været på Olivers on/off igennem årene og har aldrig haft noget at udsætte på det...

Den yngste var smagstester da de kornfrie varianter kom ud, hun synes det smager super - men hun kan ikke være på kornfrit alene, da hun så får lind mave. Det vidste jeg dog i forvejen, så hun fik noget RC mixet i, så der var lidt korn til maven at arbejde med...

• #10   16. apr 2014 Aqui har fået Olivers hele livet, men deres hvalpefoder fandtes ikke som Grain Free, da han var hvalp - så han er vokset op på den med korn. Lige nu får han voksenfoderet uden korn, og Lanka er på Old and Fit, og de har altid trivedes fint ved det, og får virkelig meget ros for tænder, foderstand, pels mv., når de er til check hos dyrlægen.

Aqui er ellers forholdsvis kræsen, men sit tørfoder har han altid spist med velbehag smiley

• #11   16. apr 2014 Dejligt med så mange positive erfaringer. Men der vil jo nok altid være nogen der ikke fungerer på det smiley

De af jer der prøvede det til en hvalp hvor det ikke fungerede, hvad voksede den så op på ? smiley

• Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #12   16. apr 2014 Min fungerer bedst på Hills eller Royal canin. Jeg har prøvet forskellige andre mærker, som jeg umiddelbart hellere vil fodre med, men dem fungerer hun bare ikke på, og hun vil desuden heller ikke spise det.

Derudover brød jeg mig ikke selv om det kornfrie fra olivers. Jeg synes, at det lugtede mærkeligt/metallisk, og det var ekstremt tørt i forhold til andet foder, som jeg ofte synes er lidt mere fedtet/virker mere lækkert.

• #13   16. apr 2014 Jeg synes Olivers stinker for at sige det pænt, men herhjemme er det af det der er i, fiske varianten er så ulækker bvadrr, men hvad gør man ikke for sin hund smiley
    Har aldrig oplevet anden underlig lugt.

Det er bestemt ikke lige så fedtet som Royal canin, det er Lucky vokset op på, da det var det han var vant til. Men dag 1 han fik lidt Olivers blandet i rørte han ikke royal canin foderet mere, han stod simpelthen og sorterede det fra.
    Men det var ikke fordi han ikke fungerede ok på royal canin, jeg ville bare gerne over på Olivers fordi jeg havde hørt så meget godt og fordi jeg fik mulighed for at skifte imellem varianterne og at indholdet skulle være bedre.

Men det er jo forskelligt fra hund til hund hvad de fungere på og hvad de vil spise. Lucky smager gerne på det meste, og kan da f.eks. også godt li arion, men han bliver bare rigtig hurtig træt af den samme variant..

Kommentér på:
erfaringer med Olivers start Grain free foder :)

Annonce