28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.265
erfaringer med Olivers start Grain free foder :) {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har brugt Olivers start grain free foder til deres hvalpe, for vil rigtig gerne høre erfaringer, gode som dårlige.
Hvis man ikke har brugt det, men ved en del om foder, må i også meget gerne kigge på indholdet og fortælle om hvordan det er sammensat i forhold til hvalpe (primært af små racer hvis det gør en forskel)
Og evt. komme med andre alternative (evt bedre alternativer) men stadig i samme prisgruppe.
Olivers start grain (alm, ikke large) koster 210 for 4 kg.
Jeg står ikke og skal have hvalp eller noget, så det er ren og skær nysggerighed, og for at få nogle vurderinger, erfaringer og måske kendskab til andre fodermærker.
MEN kun til hvalpe tak!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Pelsen lignede en million og det blev konstant bemærket.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.265
Jeg fodre selv Lucky med Olivers, men det er voksen foderet, men jeg har indtil nu ikke haft en finger at sætte på det. Jeg nyder rigtig meget at jeg kan købe ubegrænset prøveposer, for han spiser jo ikke så meget, og bliver hurtig træt af smagene (sådan generelt) så vi skifter imellem varianterne, så der altid er to slags i skålen.
Men har aldrig foderet en hvalp på Olivers, og det kræver jo noget af foderet, fordi den jo skal vokse ordentligt, tage på som den skal osv.
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
nov 2012
Lucky kan godt li det, han er mest til lam og kylling, men når han synes det bliver lidt for ens får han fisk.
vi blander kornfrie og korn varianterne, da jeg helst ikke vil have ham på korn, men han fungere ikke optimalt helt uden. Og så kan han bare godt li dem med korn, wonder why
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 500
dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Den yngste var smagstester da de kornfrie varianter kom ud, hun synes det smager super - men hun kan ikke være på kornfrit alene, da hun så får lind mave. Det vidste jeg dog i forvejen, så hun fik noget RC mixet i, så der var lidt korn til maven at arbejde med...
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Aqui er ellers forholdsvis kræsen, men sit tørfoder har han altid spist med velbehag
nov 2012
De af jer der prøvede det til en hvalp hvor det ikke fungerede, hvad voksede den så op på ?
dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
Derudover brød jeg mig ikke selv om det kornfrie fra olivers. Jeg synes, at det lugtede mærkeligt/metallisk, og det var ekstremt tørt i forhold til andet foder, som jeg ofte synes er lidt mere fedtet/virker mere lækkert.
nov 2012
Har aldrig oplevet anden underlig lugt.
Det er bestemt ikke lige så fedtet som Royal canin, det er Lucky vokset op på, da det var det han var vant til. Men dag 1 han fik lidt Olivers blandet i rørte han ikke royal canin foderet mere, han stod simpelthen og sorterede det fra.
Men det var ikke fordi han ikke fungerede ok på royal canin, jeg ville bare gerne over på Olivers fordi jeg havde hørt så meget godt og fordi jeg fik mulighed for at skifte imellem varianterne og at indholdet skulle være bedre.
Men det er jo forskelligt fra hund til hund hvad de fungere på og hvad de vil spise. Lucky smager gerne på det meste, og kan da f.eks. også godt li arion, men han bliver bare rigtig hurtig træt af den samme variant..
erfaringer med Olivers start Grain free foder :)