{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.544 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd løbetid {{forumTopicSubject}}

Min hund shieva fylder 5 år her i august, så hun har efterhånden været i løb nogen gange.. Min bekymring er at hun for hver gang bliver mere aggressiv overfor andre hunde, det starter gerne 1 måned inden hun kommer i løb, hvor hun begynder at blive en rigtig mokke overfor andre hunde.. Normalt lader jeg hende ikke snakke med andre tæver, kun hvis de er hvalpe eller underdanige, da hun overhovedet ikke fungere med andre tæver der har et hidsigt temperament. Han hunde er der normalt ingen problemer med, kun hvis de er meget vilde og snuser hende bagi, så siger hun bestemt fra. MEN inden den her løbetid er det blevet værre, vi mødte nogen søde mennesker i skoven som havde en stor bamset meget fredelig hanhund, de var begge i snor og hanhunden gjorde intet udover at være roligt glad og så gjorde shieva udfald mod den, det var max 2 sekunder, men det ligner hende bare slet ikke at gøre sådan overfor en fredelig rolig hanhund. Sagde selvfølgelig undskyld og blev meget flov, men hende damen smilede bare og sagde at det er jo hvad der sker når de er i snor.. Men hvor er det pinligt! Shieva har aldrig bidt nogen, og hun stopper igen når hun har sagt fra, altså hun bliver ikke ved, det er max 2 sekunder. De hanhunde hun kender er der intet med, de hygger og leger. Er der andre der har oplevet lignende adfærd med jeres tæve inden løb? Og har i et bud på hvorfor hun gør det? .. Jeg lader hende ikke snakke med andre hunde mere, medmindre de begge er løse, eller det er nogen hun kender.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd løbetid
  • #1   13. apr 2014 Når lady nærmer sig løbetid, bliver hun også mere skrap især overfor tæver.
    Hun er ellers en venlig hund der kan med alle.
    Igennem løbetiden en hin en sur *ælling, der endda skælder og smælder på sine bedste hundevenner, som er tæver.
    Så når hun nærmer sig løbetid, ses vi ikke så meget til leg, og så i løbetiden, holder jeg hende mest for sig selv, da hun ikke skal udsættes for at se sig gal på andre hunde, når jeg ved at hun ikke er sådan normalt.

    Så enten er din på samme måde, eller også er hun måske ved at blive egetkæns agressiv?
    Det er der jo nogle der bliver..



  • #2   13. apr 2014 Min ene gik nærmest i en depressiv tilstand ved løb ..

    Den anden blev muggen og ved hendes sidste løb netop hakkede og huggede af alle (undtagen den hun bor med) ... hun blev sur på dem bare hun så dem, delv hunde hun kendte godt og normalt legede med fik et fur ...

    De er nu begge steriliserede og har ingen af dem løbetidens gener mere ... De ældste er ikke særlig social med andre hunde generelt, men den yngste (hende der blev aggressiv) kan nu med de fleste , dog ikke alle ...


  • #3   13. apr 2014 Min tæve har også altid været mere hysterisk under løbetider. Specielt overfor tæver, hun var generelt bare mindre tolerant. Hun er idag steriliseret.
    Men tror det er en ret normal adfærd, jeg ville bare holde hende fra andre hunde i løbetiden smiley


Kommentér på:
Ændret adfærd løbetid

Annonce