{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

Hvordan kommer ens hund videre efter bid? {{forumTopicSubject}}

Vores hund er blevet bidt af en anden hund i dag og jeg vil i den forbindelse gerne høre om andre har erfaringer hermed og have gode råd til hvordan hunden kan komme videre? jeg frygter lidt, at han bliver bange, næste gang han møder en anden "større" hund. Vi har været ved dyrlægen som har lagt dræn og barberet ham bagpå. Lige nu sidder han med krave på i sin kurv og sidder bare og piver lidt og ellers bare kigger ud i luften. Nogle gode råd? Har så ondt af ham..

(Ved godt at billedet er en smule uappetitligt, men det er bare så i der har lyst til at svare, kan se hvor "stort" det er (det er ikke særligt stort heldigvis).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan kommer ens hund videre efter bid?
  • #1   11. apr 2014 Da Mailo blev overfaldet gjorde vi faktisk ikke særlig meget ud af det. For os var det vigtigt at vise ham at verden ikke var farlig, og derfor gik vi ture som vi ellers havde gjort. Mailo var dog også ynkelig de første dage, men altså det er jo klart, de har jo hamrende ondt, så det behøves altså ikke være fordi jeres basser er bange, at han virker så "underlig", det kan sagtens bare være pga. chokket og smerterne/ubehaget.

• #2   11. apr 2014 Puha stakkels vovse.
    Tror måske jeg ville se om ikke jeg kunne få nogle "legedates" med store hunde i måske kender, og som I i hvert fald ved ikke gør noget. Og så ikke noget med leg, men træne med at møde dem, måske bare gå forbi, måske hilse efter hvordan jeres tager det, og så med tiden måske lidt leg. Men selvfølgelig gå stille og roligt frem.

Har ikke prøvet det, så kun mit bud. Og bygge lidt ud fra en anden tråd jeg lige har læst med en hvalp der havde fået nogle dårlige oplevelser, og nu trænede møde med store hunde.

• #3   11. apr 2014 Vi har også lige været ude på tur.. Han gik dog meget forsigtigt, men tænker at det er fordi han stadig er påvirket af narkosen.. Men ellers tissede og lavede han normalt.. Men ja, han ynker en del, men det er der ikke noget at sige til.

• #5   11. apr 2014 Min svigerforældre har heldigvis også hund (Westie), som han har det rigtig godt med.. men vi kender ikke rigtig nogen større hunde, vi stoler 100 på smiley

• #6   11. apr 2014 Puha - jeg synes det ser slemt ud! Der er da både dræn i og alt muligt. Stakkels lille hund. Hvad skete der og hvilken race var den anden? Det må have været en frygtelig situation at stå i.

• #7   11. apr 2014 Carina: Det kan også sagtens være pga. chok eller smerter. Mailo var også ved siden af sig selv de første par dage, og jeg frygtede om han ville tage varrig skade. Men der har INTET været smiley

• #8   11. apr 2014 Ja dyrlægen mente der skulle dræn i, fordi idet han blev bidt blev han løftet fra jorden, så der har dannet sig noget "puds" under huden, som skal ud ellers bliver det til en byld.. Det var en Akita Inu som han ofte har hilst på (lige siden han var hvalp). de hilste som de plejer (den anden ejer har altid meget godt fat i hunden) og den anden hund virkede egentlig lidt ligeglad med Charlie, og så lige pludselig angreb den bare ud af det blå smiley

• #9   11. apr 2014 Rikke: det er jeg virkelig glad for at høre. Man bliver bare så mega bange smiley

• #11   11. apr 2014 Hvis ikke du kender nogle med hunde du stoler på, så kunne det måske evt. være en ide at kontakte den nærmeste DKK afdeling eller anden klub hvor der trænes Rally??? Måske de kan være behjælpelige med kontakt til nogle af deres elever fx, hvor hundene er erfarne ud i rally. Tænker rally handler jo netop om kontrol, så en erfaren rally hund, tror jeg ikke jeg ville frygte at møde/træne med??
    Ved ikke, men blot et forslag.

• #12   11. apr 2014 Ej det var da virkelig hensynsløst smiley Åh det er virkelig ikke sjovt, synes det er så skide synd smiley ..

• #13   11. apr 2014 Belinda: det var en rigtig god ide smiley vil jo ikke have han kommer til at frygte andre hunde i fremtiden..

• #14   11. apr 2014 han har vel fået smertestillende ikke?

Sørg for han fryser og har adgang til vand. Så skal han nok komme op igen.

Min gamle fox blev bidt ret voldsomt af en flatcoated (en der luftede sig selv.) som7 årig hun fik 3 dræn i ansigtet og mistede blinkeffekten i det ene øje og jeg ved ikke hvor mange sting. Men jeg sørgede for hun kom ud blandt fornuftige hunde og hun kom sig fuldstændigt (bortset fra øjet der skulle have særbehandling resten af hendes dage. Hun blev 13 år.

• #15   11. apr 2014 Jo både smertestillende og antibiotika har han fået og skal han have de næste dage også. Men han vil ikke drikke smiley hvad så når drænet skal ud skal han så sys der og skal han så stadig have krave på?

• #16   11. apr 2014 Altså Jessie fik slet ikke kræve på men det sad jo også i ansigtet. Og hun blev ikke syet efterfølgende. Tørsten skal nok komme. Evt kan i prøve at lave lidt bouillon til ham der er både smag og salt i og Salten animere ham til at drikke smiley

• #17   11. apr 2014 Okay han er nemlig slet slet ikke fan af den krave ?????? det vil jeg prøve ??

• #18   11. apr 2014 Ved ikke hvorfor de spørgsmålstegn kommer smiley

• #19   11. apr 2014 de vænner sig til kraven. ellers kan i få en der helt gennemsigtig hvis det er sådan en råhvid han har fået..

• #20   11. apr 2014 Ja han vænner sig nok til den men for søren hvor er det synd

• #21   11. apr 2014 Jeg tænker lige som de andre at det er med at gå stille frem, men frem for alt vise at verden ikke er farlig. Jeg kunne godt tro at grunden til han ikke vil drikke og piver er at han måske er dårlig efter narkosen. Hunde kan vel ligesom mennesker få kvalme og ubehag efter narkose.

• #22   12. apr 2014 Jeg håber at han har fået det bedre og narkosen er ude af hans system, for i så fald går jeg ud fra at han er begyndt at drikke igen.
    Alt hvad jeg vil sige har de andre sådan skrevet, men bare husk at du Endeligt ikke må ynke ham, for så kommer han sig Aldrig over det, når i skal ud og gå må du ikke vise nervøsitet uanset om hele dit skelet ryster, han må IKKE mærke at du er usikker eller tror noget er farligt. Kan du klare det, så skal han nok komme sig over det, han vil få styrken fra din opførsel. smiley
    Rigtig god bedring med ham.

• #23   12. apr 2014 Han har heldigvis både drukket og spist her til morgen smiley er der nogen der ved om hullerne fra drænet skal syes sammen og om han så skal have krave på igen?

• #24   12. apr 2014 Han behøver kun kraven på hvis han slikker i såret, ellers kan du nøjes med at gi ham den på om natten når du ikke kan holde opsyn med ham.

Nu ved jeg ikke hvor stort hullet vil være når det er tid til at blive fjernet, men ofte får de en forbinding på uden at blive syet, men igen hvis han gerne vil slikke i det så kan det komme til at det skal ha et enkelt sting.
    Kraven er som sagt kun til HVIS han ikke vil holde snuden fra såret. smiley

• #25   12. apr 2014 Men ja, jeg tror faktisk det største problem bliver at fjerne min egen nervøsitet fremover, når han møder hunde.. For han har jo selvfølgelig været ude og gå både i går og i dag og de gange hvor vi har set andre hunde, logrer han stadig meget med halen og er ivrig efter at komme derover (lod ham dog ikke hilse, grundet drænet), så det virker ikke umiddelbart som om han er skræmt (den ene af hundene var en større labrador).

• #26   12. apr 2014 Jeg tager den også af ham når vi er ude og gå, for han vil simpelthen ikke ud med den på.. Og der holder jeg jo konstant øje med ham.. Jeg tror umiddelbart ikke han kan nå, men tør ikke tage chancen og lade ham gå uden, hvis han skulle komme til at slikke i det, mens jeg eks. er på toilettet selv..

• #27   12. apr 2014 Hahaha.. Det må du IKKE være smiley skam sig, Du skal være den som viser ham at alt er ok og ikke omvendt. smiley
    Men det lyder da super godt at han allerede er kommet "videre" smiley

• #28   12. apr 2014 Men drænet skal fjernes på mandag smiley så håber han slipper for kraven der smiley

• #29   12. apr 2014 Ja jeg ved det godt, men man bliver dæleme forskrækket ovenpå sådan en omgang smiley Men tror nu nok det skal gå over smiley

• #30   12. apr 2014 Det var ikke længe, så må såret ha været fint rent. Men det lyder jo kun godt, jo hurtigere det går jo mindre er skaden, så mon ikke han helt slipper for den på mandag. Men prøver han at komme ned og slikke i det ?

• #31   12. apr 2014 Altså dyrlægen sagde også at det ikke var så galt, og at man måske godt kunne have undværet drænet og udelukkende brugt antibiotika, men han sagde at idet han er blevet løftet op, da han blev bidt, er chancen for, at der ville danne sig en byld i løbet af weekenden ret stor og så skulle han alligevel derud og have det lagt, og så skulle det have siddet længere. Så han vurderede at det skulle være der henover weekenden. Men vi tog også til dyrlægen med det samme efter, så det gjorde også at det var "lettere" at redde..

• #32   12. apr 2014 Han har vendt sig om et par gange med hovedet og snust til det, men han har ikke decideret forsøgt at slikke i det smiley

• #33   12. apr 2014 Så kan du godt prøve at ta den af ham hvis du syntes at den genere ham også nøjes med at gi ham den på om natten. Men self kun så længe du kan holde ham under opsyn så du kan sige NEJ hvis han begynder at slikke i det.
    Ud over det så tror jeg helt sikkert at han slipper af med den på mandag.

• #34   12. apr 2014 Åh det lyder godt for hver gang han har rejst sig i nat, er jeg vågnet fordi jeg er bane for han har fået den taget af sig.. Så har ikke fået al for meget søvn smiley

• #35   12. apr 2014 Du slipper for uroen, jeg starter, har lige fundet en knude i min ene tæves bryst "på str.med en bordtennisbold. Så nu skal vi til dr.dyr på mandag. smiley
    Så jeg hopper lidt af, det skal lige sive ind, og jeg må hitte ud af hvordan den har kunne komme så`n helt uden jeg har opdaget den. smiley

• #36   12. apr 2014 ÅH NEJ DOG smiley !! Jeg håber på det bedste for hende. Rigtig god bedring! smiley

• #37   12. apr 2014 1000tak. Jeg håber på at det "bare" er en fedt knude. Jeg kan slet ikke forstå at den er så stor, jeg tjekker alle 3 tøser næsten dagligt pga.de 2 bliver 10år i denne måned, og de sover ved siden af mig i sengen så der kæler jeg også med dem til jeg dumper i søvn, så jeg begriber ikke at jeg ikke har opdaget den tidligere.
    ØV altså.. hun har altid været rask og så får hun sådan en fødselsdags "gave".
    NU er der ski langt til på mandag.
    Men tak for snakken, Held og lykke med ham den "bette" charmetrold. smiley

• #38   12. apr 2014 Tusind tak skal du have. Og i lige måde med din prinsesse smiley

Kommentér på:
Hvordan kommer ens hund videre efter bid?

Annonce