{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.448 visninger | Oprettet:

Hunds afføring .. lidt klamt {{forumTopicSubject}}

Mine hunde er 100% renlige, ingen af dem har tisset eller lavet inde siden Ipsen var hvalp for 2½ år siden....

Jeg ved jo så ikke hvem det er, men i dag jeg kom hjem fra arbejde var der skidt på gulvet ....Vi tror så det er Ipsen da hun havde lidt hård mave for nogle dage siden, samt vækkede mig tidligt en morgen i weekenden med PIV og hun skulle skynde sig ud ... men vide det kan vi ikke ....

Det var helt almindelig i konsistens, altså "pølser" det der nok var det sidste måske lidt mere tyndt i det...

Men den ene pølse var nærmest pakket ind i en hvidlige gele agtig masse, ret tyk i det ...

Nogen der ved om det er normalt, hvad det kan være, hvad jeg skal holde øje med ??

Ringede straks til dyrlægen, som sagde at virker hun normal så mente han ikke det var "noget" at det kunne være tegn på at hun mangler fibre i hendes mad ... nogen der ved om dette kan være korrekt, og i så fald hvad skal jeg give hende....

De fodres ½ med råt og ½ med Essential foder uden korn....

Hun har både spist og drukket og vi har gået en lang tur hvor hun virker helt normal ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunds afføring .. lidt klamt
  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #2   10. apr 2014 Den der "slimindpakning" har Clara leveret et par gange, når hun har ædt et eller andet hun ikke skulle. Jeg søgte på det herinde første gang, og der var flere der kendte det. Se f.eks. her: http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/536605-slim_i_affoering__hvorfor_advarsel_med_klamt_billed

• #3   10. apr 2014 @ Birgitta ... uhhhh hvad skal jeg holde øje med de næste dage ?? er der andre symptomer?

• #4   10. apr 2014 @ jevaan .. tak for linket det var sådan den så ud ...

må lige vurdere de næste dage, ellers må den teste for hjerteorm, og Giadia parasit

• #5   10. apr 2014 Min hund har det faktisk ofte efter hård mave. Jeg TROR det er noget kroppen afgiver får at beskytte i mod den hårde mave

• #6   10. apr 2014 Jeg mener altså at sådan en hinde kan være noget så simpelt som en slimhinde fra tarmen, hvis de har haft noget bøvl med maven, men hæng mig ikke op på det. Men det mener jeg altså at have læst herinde i forbindelse med en som smed billede op, som lyder hen af det du beskriver.

• #7   10. apr 2014 @ Rikke ... ja har lige googlet lidt og det er flere erfaringer, alt fra at det kan være almindeligt, til irriteret tyktarm og så de ting der er nævnt allerede...

Ofte står der bare at de hunde havde diarré /tynd mave, det har ingen af dem ,,,

• #8   10. apr 2014 Jeg tror altså så længe det kun er denne ene gang det er sket , og hunden / hundene ellers er som de plejer så ville jeg nok ikke tage så tungt på det .. Et eller andet sted giver det jo mening at det fra slimhinderne i tarmene som måske bare har været lidt irriteret efter hård mave ..

• #10   10. apr 2014 tak ... de var til vaccination og alm. helbredsundersøgelse i sidste uge, der talte jeg med dyrlægen om hvad der evt. er i området, bl.a. spurgte jeg til den der dværgbændel orm ... han sagde at der ikke er noget, han havde stødt på .... han ligger tæt på hvor vi bor og mange i området bruger ham, så jeg regner ham for ok informeret på det punkt.

tror lige jeg giver ham et ekstra kald i morgen og hører mere specifikt i forhold til de hints jeg har fået herinde...

@ Birgitta, er der noget med at man på apoteket kan købe nogle små glas med en ske i, og hvordan skal de opbevares, i køleskab ??

• #11   10. apr 2014 Det behøver ikke være noget slemt. Vi fodrer også med råt , og da jeg oplevede det første gang, fløj jeg til dyrlægen. Han fortalte så at : når hunden får råt foder er det normant (især efter en ben-dag) at de tømmer tarmen helt. Når dette sker kommer det slim ud. Det kan komme som en slim-klat eller afføringen kan ligesom være pakket ind i det.
    Men tag lige en snak med din dyrlæge.

• #12   10. apr 2014 lyder som lidt irriteret tarm/mave.
    men ja, er du i tvivl, så få dem testet for diverse, så har du ro på,

• #13   10. apr 2014 takker igen .. det der jo også nager mig lidt er at det som sagt aldrig er sket siden hvalpe alderen, så hun (hvem af dem det nu end er) må virkelig have "skullet" får helt dårlig samvittighed fordi de begge er så gode til at sige til ....

men ja holder øje ...

• #14   10. apr 2014 Da Berta døjede med dårlig mave for to måneders tid siden, var afføringen også som beskrevet netop med den der slimede ting rundt om. Efter maven kom i balance igen, er den hinde forsvundet. Men hvis du er bekymret for, hvad det kan være (mave/afføringsproblemer kan være så mange ting), er det nok meget godt at kontakte dyrlæge smiley

• #15   10. apr 2014 Hun virker bestemt ikke syg .. havde ikke givet så meget mad i dag for at give maven lidt ro ..

hun gik ud til madskålen, kom hen og så på mig med forurettede øjne, pev og gik til madskålen igen med attituden " det mener du ikke" ... gav en portion tørkost og hun spiste det på nul komma fem ....

@ Ida Fik Berta nogen behandling ??

smutter i seng nu men kommer på igen i morgen smiley

• #16   10. apr 2014 Så er den da heldigvis ikke helt galt med hende smiley
    Ja, hun kom på noget skånekost og fik også Pro-Kolin. Efter at have givet vores egen skånekost, måtte vi ty til dyrlægens hjælp.

• #17   11. apr 2014 Tak ... følger hende tæt de næste dage og så må vi se ...

Kommentér på:
Hunds afføring .. lidt klamt

Annonce