Foderproblem med ældre hund {{forumTopicSubject}}
Jeg håber nogen kan give mig lidt råd med på vejen her.
Jeg har et problem med min lille hund på 11 år.
Hun er det seneste års tid begyndt at ændre sine vaner, hvilket selvfølgelig hænger sammen med alderen. Hun er begyndt at sove mere og er blevet mere "doven".
Dette er blevet et problem om morgenen. Hendes morgenrutine har stort set altid været: Stå op, min far eller mor lukker hende ud i haven for at tisse, ind i kurven, hilse på mig når jeg kommer op i køkkenet, morgenmad og så tigge lidt ved bordet, mens vi andre spiser.
Problemet er, at hun sover længe! Hun bliver for det meste liggende på sin pude, når far kommer for at lukke hende ud og hvis hun endelig rejser sig for at gå ud, så går hun direkte ind under dynen så snart hun kommer ind og der bliver hund liggende(hun har altid sovet i min seng)(gammel uvane jeg lærte hende, da vi begge var "hvalpe"). Hun kommer ikke, når hendes morgenmad serveres, hvis hun endelig kommer, ligger hun sig i kurven eller nøjes med at kigge på en.
Når hun ikke spiser noget, har vi oplevet at hun kaster op - nogle gange bare skum, andre gange er det gule klumper, som ligner kogt kartoffel eller halvt fordøjede æblestykker.
I perioder spiser hun heller ikke sin aftensmad.
Nogle gange kan man narre maden i hende ved hjælp af leg, men det har jeg ikke tid til om morgenen.
Når hun er i feriepleje ved nogle af mine forældres venner har de også problemer med at få hende til at spise - og der er hun langt mere aktiv end hjemme.
Hun er desuden en slank hund, som ikke har brug for tabe sig. Hun er stadig frisk, når hun først kommer i gang.
Jeg har to mulige grunde:
1) At hun er træt af foderet
2) At vi ikke får hende stimuleret nok.
Jeg er bare frustreret, for det er hverken sjovt for hende eller os, at hun går og kaster op. Og desuden vil jeg jo helst passe så godt på hende som muligt.
Jeg håber nogen kan give mig nogle råd eller har idéer, som jeg ikke lige har tænkt på.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Hun kan meget vel have smerter,fx fra gigt eller lign.
Hvornår har dyrlægen sidst tjekket hende gennem?
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hun har en skade i det ene forben, som der er lidt gigt i - det er værst når det er koldt...
Men hun er jo frisk og glad ellers, leger stadig og løber stadig friskt rundt, når vi er i hundeskoven :s
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
feb 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 230
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682