{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Jeres mening De forbudte hunde {{forumTopicSubject}}

SÅ i de forbudte hunde på Dr 2 i går aftes ?
Hvad er jeres mening omkring det hele
Jeg ved egentlig ikke hvad jeg mener Jeg syntes det er synd for listehunde hvor de har den rette ejer og hvor ejer kan håntere dem
På den anden side syntes jeg også det er forfærdelig hvis hundene ender ved forkerte ejer som ikke magter den og hvor de bider uskyldige hunde Dem jeg så i tv var ok for mig og jeg syntes det er synd for den som har en hund der ligner en liste hund og kan næsten ikke være i fred for folk og deres kommentare smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres mening De forbudte hunde
  • #2   1. apr 2014 Jeg synes programmet var for personificeret.. Jeg havde forventet en saglig debat om for og imod.. Men når argumenterne er "de bider andre hunde" og "se den falder hurtigt ned efter en ruske leg med mennesker".. Så får man jo aldrig belyst emnet..
    Og så synes jeg det var en skam, der ikke blev skelet mellem kamphundetyperne og de andre racer der er røget på listen i en hjerneblødning..

Adfærdstesteren var i mine øjne udenfor kategori.. Hvis argumentet er man ikke kan skelne en race ud fra udseende - hvorfor så måle hunden og gætte på indhold af racer. Det er jo selvmodsigende.. og Ejer kan stadig ikke bevise hunden ikke er ulovlig..

• #3   1. apr 2014 Så længe der findes Trunter og Brianer, skal listen bestå.

Det er synd for vovserne ja, men det hjælper ikke på at der findes folk uden særlig megen hjerne-aktivitet smiley

• Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 93
    #4   1. apr 2014 Jeg er både for og imod listen. Der er mange som kan håndtere disse hunde men desværre er der også dem som bruger dem som potensforlænger. Der er jo også andre racer som kan blive farlige i forkerte hænder. Nogle racer kan også lave store skader.

• #5   1. apr 2014 Jeg så godt den useriøse udsendelse og jeg har sendt en klage til DR2.

• #6   1. apr 2014 Jeg synes der er for meget snak omkring loven.. I starten fulgte jeg lystigt med men jeg gider ikke mere. Der sker ikke andet end at folk får deres taletid. Diva er underlagt loven, men hun er så ligeglad at det kunne være løgn.. Hun ænser ikke at hun har det gitter på. Og sådan som loven er blevet i dag er jeg egentlig meget glad for at hun har den på:)

• #7   1. apr 2014 Jeg synes hende adfærdsdimsen var til grin!! Men jeg kan selvfølgelig godt se man måske ikke kan stå på fjernsyn og sige "denne er en amstaff blanding"
    Derudover synes jeg formanden for DKK var så flov at høre på, at jeg skammede mig over at jeg kigger på DKK hund!
    Damen med sheltierne - gammen indsnævret *ælling.
    Lars Bo tager jeg stadig hatten af for.
    Men jeg er enig med DKK formanden i, at folk skal lade være med at avle og købe de ulovlige hunde så længe de er forbudte!

• #8   1. apr 2014 Jeg mener at Lars Bo er en helt smiley Og at den forbandede liste skulle ryge a helvedes til.

• #10   1. apr 2014 Enig med Natascha !! smiley

Jeg vil dog genoverveje om jeg nogen sinde skal have en hund hos DKK...
    Det er bestemt ikke en forening jeg ønsker at støtte efter de udtaleser i programmet smiley

• #11   1. apr 2014 Jeg er heller ikke enig i alt hvad der står i hundeloven - men foreløbig er jeg enig i, at der er visse racer vi ikke behøver i Danmark.

Problemet er ikke i sig selv racerne, hvis de vel at mærke var ejet af kvalificerede ejere - men trunte og de seje unge drenge er ikke dem der skal have lov til at få fingrene i dem - og hvordan man forhindrer det aner jeg ikke - for de ved ike kselv, at de ikke er egnede til at have disse hunde - deri ligger problemet.

• #12   1. apr 2014 Rigtig kennelmor

• #14   1. apr 2014 Jeg vil også sig det ville være en god ide med kørekort til hund smiley

• #15   1. apr 2014 Hvordan har du tænkt dig det skal foregå med hundekørekort?
    -skal alle hundeejere have det eller kun dem der vil have en af de forbudte racer?
    -skal det fornyes?
    -hvem skal holde kontrol med det?
    -hvem skal betale for undervisning og vedligehold og kontrol?

• #16   1. apr 2014 Jeg kan godt se at en kørekort til de forbudte racer kunne være godt Men igen som du skriver kennelmor Hvor langt holder den med kontrol osv det kan nok ikke lade sig gøre smiley

• Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

#18   1. apr 2014 Hvem siger hundekørekort virker ? Man kan bestå med ug og ha "glemt" det hele når man kommer hjem smiley

• #21   1. apr 2014 LIne tror du ikke det vil være ligesom når man tager kørekort til bil da køre man jo altid pænt Indtil man har fået kortet så er der mange der køre elendigt og mange ting skal prøves

• #22   1. apr 2014 Line Z, og hvem skal så holde øje med hvem alle de privat opdrættede blandningshunde og ikke stambogsførte hunde bliver solgt til ? Og hvad med de mange hunde, der skifter hjem fra den ene private til den anden adskillige gange i deres liv ?

• #25   1. apr 2014 Line Nej det mener jeg ikke Men du ved godt at i den tid man tager kørekor køre man pænt men hvor mange køre ikke a røven til når de så har fået kortet

• #27   1. apr 2014 Line, hvis alle skal have et kørekort, skal der vel holdes øje med hvem, der køber hvalpe. Som du skriver:

"DKK og de andre der har overblikket over hvilke hunde der er i DK, må holde øje med hvem hvalpene bliver solgt til og om køber er godkendt som hundeejer. Derudover er det også noget avler skal holde øje med"

Det er det jeg mener med, hvem skal holde øje med alle de private handler ? Hvem skal sikre, at de købere har kørekort ? eller skal det kun ramme, dem der køber stambogsført hund, hvor køber jo bliver oplyst i forbindelse med ejerskifte, og det derfor er muligt, at tjekke om vedkommende har taget kørekortet, og efterfølgende om vedkommende nu også møder til den lovpligtige træning.

Men hvad med alle de anonyme, er de fritaget indtil, de måske gør noget galt ?

• Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

#28   1. apr 2014 Line. Ja der sker fejl pga uvidenhed. Og så er der jo dem som man ikke kan tale med og som gør præcis hvad der passer dem. Tror bare ikke et kørekort er noget som kommer til at virke. Folk skal blive bedre til at indhente viden om den race/hund de påtænker at købe. Så mere oplysning kunne måske hjælpe et stykke hen ad vejen.

• #29   1. apr 2014 Jeg har lige lavet en hurtig googlesøgning og der er over 500 000 hunde i DK og ca ½ million husstande i DK holder hund - det er godt nok mange der skal til at på skolebænken, hvis alle de mennesker skal have kørekort til hund - det er jo helt u-lade-sig-gørligt.

Hvordan skal man kunne tjekke om alle de menensker får taget kortet, hvordan skal man kunne tjekke at alle nye hundeejere får taget kortet?

Og skal alle i husstanden tage hundekørekortet? Hvad med de mennesker der passer ens hund når man er på ferie eller på sygehuset?

Jeg ser det slet ikke som en mulighed, at alle der har hund skal have det hundekørekort - og i forhold til de problemer der er med vores hunde, så står udgifterne jo slet ikke i forhold til problemerne, for heldigvis fungerer langt de fleste hunde jo fint i vores samfund.

• #30   1. apr 2014 Har ikke læst hele tråden.. men hvad så til en af de lydighedsprøver for at få hund, hvad hvis hund eller ejer har en dårlig dag, og det bare går af helveds til? Hvad hvis man ikke består, hvad skal der så ske med hunden? Henter de den så?

• #31   1. apr 2014 Hvad hvis man ikke har hund med stamtavle ved Dkk, men kun vil have hund der har stamtavle ved NKC elle EKC?

• #33   1. apr 2014 Whippet fan fuldstendig rigtig det med fjolserne

• #34   1. apr 2014 De her på siden så famøse brian og trunte kan jo blot opgradere deres ulovlige amstaff med den lovlige dogo canario. Tro mig, det er en opgradeing.
    Min mening: fjern forbudslisten og indfør påbud om snor på max 2m ved færdsel blandt andre.
    mvh søren

• #35   1. apr 2014 Har lige set den udsendelse, og syntes det var en omgang hø.
    Syntes LBL er en hat, og håber ikke loven bliver ændret...!

Kommentér på:
Jeres mening De forbudte hunde

Annonce