{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Min schæfer opfører sig mærkeligt... :( {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg er lidt i vildrede omkring hvad jeg skal gøre ved min schæfertæve på 9 år.
Hun er på det seneste begyndt at opføre sig mærkeligt og stresse.
Ex: hun aldrig været glad for nytårsskyderi, men nu er det gået over gevind. Jeg har et pulsur som siger svagt "bib" når jeg tænder/slukker det. Når hun hører det, rejser hun sig og begynder at vandre rundt i huset og kigger på mig som om jeg har tævet hende.. Det samme gør hun når jeg tænder computeren (også biblyd). Og flere andre smålyde reagerer hun sådan på.

Hun er også begyndt at vække os om natten hvor hun vandrer frem og tilbage og rundt om vores seng. Så bliver hun lukket ud, fordi hun formentlig skal kaste op. (Der kommer ikke noget ud den anden vej, fordi hun skider altid om morgenen når vi går tur).

Jeg er begyndt at bekymre mig om, om hun er syg..

Hvad tror i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min schæfer opfører sig mærkeligt... :(
  • #2   25. mar 2014 Lyder som om hunden er ved at blive senil ;( dyrlægen skal afgjort besøges, stakkels lille hund;(

• #3   25. mar 2014 Jeg tror at det hun vandre rundt er for at fortælle jer at der er noget galt Til drlæge

• #4   25. mar 2014 Det lyder som noget begyndende senil demens. Ævs! Afsted til dyrlæge!

• #6   25. mar 2014 Jeg har nu også oplevet at ældre hunde er blevet mere lydfølsomme.

F.eks. forlod min gamle tæve Rille huset og nægtede at komme ind igen, da batteriet på min røgalarm begyndte at bippe, fordi det var ved at være brugt op. Og det var da en lyd, hun havde hørt flere gange før uden problemer og hun var ikke generelt bange for lyde.

Der gik noget tid, før det gik op for mig, hvad det var for en lyd, så hun tilbragte flere timer omme bag stalden. Da det endelig gik op for mig, at den der svage pibelyd ikke var en græshoppe men røgalarmen, og jeg fik det stoppet, faldt hun fuldstændig til ro igen.

Jeg er enig i beslutningen om at søge dyrlæge, det er altid godt at få tjekket op på bekymringer, men vil bare sige, at jeg flere gange har oplevet ældre hunde blive mere lydfølsomme, så der behøver ikke være fysisk galt.

• #7   25. mar 2014 det med lydfølsom er collie Trunte også blevet hun er 11 år og reagerer på brændet der knækker/falder ned i brændeovnen, hvis mikroovnen bibber og andre smålyde, det har førhen kun været fly og skud, nu er det også indendørs....

• #8   25. mar 2014 Senildemens hos hunde? er hendes adfærd blandt symptomerne ?..
    jeg tænker også at det må være svært for en dyrlæge, for hvordan skal de undersøge?

Kommentér på:
Min schæfer opfører sig mærkeligt... :(

Annonce