Hvad gør jeg galt (aggressivitet) {{forumTopicSubject}}
Jeg har tidligere skrevet om min unghund, der er begyndt at blive dominerende over for andre hunde (tak til alle dem , der svarede!), men det er nu gået hen og blevet et problem for mig. Han leger rigtigt godt med alle slags hunde, men de yngre hanner (op til 2 år) må ikke nærme sig hverken tæver eller kvinder for ham. Min mand har aldrig problemer, når han er på tur med Nanuk og kan slippe ham fri blandt alle andre hunde, men når jeg er der, bliver han direkte aggressiv over for unge hanner. Jeg er virkelig ked af at det skal være sådan og jeg ved ikke, hvad jeg gør galt. Jeg prøver at virke sikker og være en god og stærk leder for ham, og jeg synes ikke at jeg opfører mig anderledes over for ham, i forhold til hvordan min mand er. Han kan de basale kommandoer og plejer også at være meget lydig, men hvis jeg ikke griber ham i det, lige så snart han skal til at lave et udfald mod en anden hund, stopper han ikke. Jeg plejer at sige nej, da det virker som om det gør det værre, hvis jeg tager fat i ham. Men nogle gang når jeg simpelthen ikke at reagere, hvis en anden han kommer løbende hen mod en tæve eller en kvinde, og Nanuk bliver sur og skræmmer den væk. Heldigvis har han endnu aldrig gjort skadet en anden hund på nogen måde, men der er så heller aldrig nogen, der har taget kampen op mod ham.
Jeg går tit tur med min veninde og hendes hund på 11 måneder, og Nanuk er meget dominerende over for ham. De leger rigtigt godt sammen, men når den anden hund vil nærme sig mig eller min veninde (og hun er altså ejeren) bliver han sur, viser tænder og skræmmer ham væk.
Jeg har efterhånden fået ham klikkertrænet til at kunne acceptere at andre hunde drikker vand i nærheden af ham (det accepterede han simpelthen ikke før), men han bliver ved med at være meget besidderisk, når det kommer til kvinder og tæver.
Er det noget jeg kan gøre? Eller bliver jeg bare nødt til at acceptere, at han ikke kan med andre hanner? Jeg føler jo virkeligt, at det er mig, der gør noget galt, når min mand aldrig oplever disse udfald mod andre hunde.
Nanuk er en hvid schæfer på 9 måneder.
På forhånd tak for jeres svar.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Vores egen hanhund har lige nu en vældig hormonel periode, hvor andre hanhunde ikke skal presse ham det mindste før han siger fra - ergo er han ikke sammen med andre hanhunde for tiden. Ingen grund til at give ham eller dem dårlige oplevelser (dog har han aldrig været så sur at det er blevet til andet end markeringer).
Måske han kommer til at kunne være sammen med dem en dag, måske ikke. For mig betyder det ikke det store - det vigtige er, at han kan med sin menneskeflok...
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 22
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 22
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 118
Det er et rigtigt irriterende problem i har der, men jeg tror nu ikke det er helt uløseligt.
Jeg er adfærdsbehandler, og du er meget velkommen til at ringe til mig, så kan jeg prøve at give dig nogle råd til hvad i skal gøre. Det er nemmere over tlf end her, så tag at ring til mig imorgen eftermiddag, hvis du har mulighed for det.
tlf 51883990
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Men som de andre skriver så vælg hans "legekammerater" med omhu, for at undgå uheldige situationer.
aug 2006
Gad vide, om det er lovligt?
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 654
mar 2006
Jeg bor i Nordjylland, og aner ikke hvor Line A bor, så jeg prøver ikke at finde kunder.
Det simpelthen for dårligt at man ikke kan tilbyde sin hjælp unden at få hug af andre her inde. Netop derfor jeg aldrig deltager i debatter, og beder Line ringe til mig istedet for at skrive her. Og det er en glæde for mig at hjælpe de hunde jeg kan, helt gratis.
håber du syntes det er dejligt at påvirke andre til at advise en hjælpende hånd når den bliver givet.
aug 2006
Synes faktisk det ville have givet mere mening, om du havde smidt dine guldkorn her i det offentlige forum, ganske gratis.... - så var tanken aldrig strejfet mig...
Angående påvirkning - du tillægger mig da rasende meget magt. Jeg kan ikke påvirke nogen som helst til at gøre noget de ikke selv har lyst til....
SÅ stærke er min ord dog ikke....
mar 2006
Når man arbejder med hunde, som jeg gør, gør man det ikke for at tjene en masse penge, men fordi han brænder for at hjælpe hvor man kan, for det er bestemt ikke noget man bliver rig af, så det er på ingen måde for penge, når jeg tilbyder min hjælp herinde......Men jeg må snart forstå at der ikke kommer noget godt ud af at skrive i debatten
aug 2006
At skrive på et debatforum uden at gide debatten giver for mig ikke mening.
Og hvis det eneste, man ytrer i en tråd er en fagbeskrivelse og et telefonnummer, så synes jeg ærligt talt det virker en tand for søgt...
Om det så er et et altruistisk kald eller ej, at arbejde med hunde...
mar 2006
Det burde jo så have en konsekvens at ville hjælpe andre, syntes du??? Jeg siger at jeg ikke skriver i debatten fordi jeg ikke gider at folk bliver onde og negative, og med det samme tror det værste om alle andre, men ikke at jeg ikke gider en diskussion, for det gør jeg da bestemt, hvis man kan holde det på et ordentligt plan. Det er ikke et ordentligt plan at du som udgangspunkt tror at jeg har min egen dagsorden, og derfor tilbyder min hjælp..............Hvad har det med diskussionen at gøre, og hvad bygger du din udtalelse på??? Du aner intet om mig, men stadig er du negativ i din holdning over for mig. Det er netop det jeg ikke gider, men gerne en god konstruktiv diskution.
aug 2006
Jeg har ingen forestillinger om dig som person, det interesserer mig ganske enkelt ikke.
Jeg kender intet til dine intentioner, men reagerer på dine ord... Det er vel ok?
Jeg er selv alternativ behandler. Hvis jeg sad på et forum for sundhed og sygdom og der var ender søgte råd omkring en konkret sygdom, og jeg så skrev at jeg kunne hjælpe, her er mit tlf. nr.
Ville du så synes det var noget, der gav noget til debatten eller ville du synes det var noget der gav noget til min forretning?
Jeg kunne jo så argumentere, at jeg ikke tjener så meget på min alternative virksomhed, men mest gør det for at hjælpe folk.
I bund og grund er en debat vel til for at debattere og ikke score klienter. Hvad dit motiv så end er, så er det det, du gør.
Hvis du eksempelvis - som os andre - lagde dine guldkorn her, så var der faktisk en mulighed for, at du kunne hjælpe mere end en, men du ville selvfølgelig ikke få betaling for det.
Angående det argument du refererer til at jeg skulle have skrevet "det er forkert at hjælpe", så vil jeg gerne at du lige finder det til mig... Jeg genkender det ikke som mine ord...
mar 2006
Og, jeg ville da aldrig kunne få betaling for et telefonopkald. hvis jeg var ude på at score kunder, som du siger, så kunne Line jo bare takke nej, hvis der kom penge på tale. Et telefonopkald koster altså ikke noget, der hvor jeg kommer fra, men måske jeg skulle have skrevet det, så jeg var sikker på at der ikke er nogen der absolut der min udtalelse som noget negativt.
Mine tanker falder lidt på den talemåde der siger, at tyv tror hver mand stjæler.............. Måske går du ud fra at jeg udnytter mennesker, fordi du selv kunne finde på det??? Kan ikke se hvordan du ellers er kommet til frem til den konklusion om mig, efter som du intet ved om mig. Det er jo ikke engang sådan at du stille spørgsmålstegn til mit indlæg, men konkludere fuldstændigt at det er for at skaffe kunder at jeg skrev, du lod der slet ikke være plads til andre muligheder.
Det jeg mener er forkert er at du udstiller mig som pengegrisk og hentyder til at jeg forsøger at udnytte situationen, uden overhovedet at have noget at have det i. Det er jo ikke fair. Du kunne evt have bedt mig dele det med jer andre, hvis du mente du kunne bruge det til noget, så havde jeg gjort det.
mar 2006
aug 2006
Jeg må trække på smilebåndet...
Synes du ikke, du trækker den lidt langt ud? Bare LIDT?
:o))
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.187
Hørt !
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 231
CH, ja, der er da også nogle, der jævnligt reklamerer med kurser o.s.v. i forum med debatlignende overskrifter og ren reklame til hensigt, så det er åbenbart tilladt - i hvert fald for nogle. Undrer mig, det ikke skal foregå i markedet i stedet. </b>
Ditto...
aug 2006
Der er oftest ingen henvisninger til nogen konkrete navne eller numre, men jo - et reklameanstød, det er det også.
mar 2006
aug 2006
dec 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 146 Svar: 779
Jeg har selv kommet med et forslag til og hjælpe andre, men jeg blev bare hakket ned for mine "guldkorn", så jeg kan da godt forstå, at Britt ikke gider og forklare det hele herinde, for jeg ved, at hun har prøvet det samme. Hun tilbyder, at hun vil give dem råd over tlf. helt gratis, så jeg kan ikke se, hvilken forretning der skulle ligge i det?
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
"Jeg er adfærdsbehandler, og du er meget velkommen til at ringe til mig, så kan jeg prøve at give dig nogle råd til hvad i skal gøre. Det er nemmere over tlf end her,"
dec 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 146 Svar: 779
Vi har alle vores måder og opfatte vores hunde på og sådan skal det selvf. også være, men samtidig har vi også forskellige måde og opdrage, "behandle" osv., hvilket jeg også synes er i sin ret, men der er altså MANGE herinde, som ikke har det på samme måde..
Og når man har taget diskutionen op flere gange, så gider man altså ikke til sidst og diskutere mere.
Så derfor en lidt nemmere løsning, hvilket er og give sit nr.
aug 2006
Kom dog ind i kampen ;o)
mar 2006
Men nok om der, jeg har vist fået gjort min menng klar, og der har du også.
God weekend til alle
aug 2006
Og det vil jeg da også anbefale andre at gøre...
Hvad gør jeg galt (aggressivitet)