{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Min unghund tisser og drikker meget {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Vi har købt os endnu en hund. Han er ca. 8 måneder gammel og renlig.
Men her på det sidste er han begyndt at drikke rigtig meget, han er næsten panisk efter vand, og tisser rigtig meget, selvom vi forsøger at servere vandet i kontrollerede mængder. Han taber tit lidt på gulvet uden at han sætter sig ned eller noget, det løber bare uhæmmet ud af ham? Og han bliver meget flov.. ( vi skælder ikke ud ).
På det seneste har jeg bemærket bare pletter i hans pels, altså små områder hvor der ikke vokser pels - Hænger det sammen?

Hjælp.
Jeg går til dyrlægen med ham i næste uge, men ville lige høre jer, om der er nogen der har prøvet det samme smiley

Hilsen Stine og lucas.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min unghund tisser og drikker meget
  • #1   20. mar 2014 Jeg ville ikke vente med dyrlægen til næste uge........ Jeg ville få en tid hurtigst muligt. Det kunne lyde som nyre/blæreproblemer eller sukkersyge.

• #2   20. mar 2014 Umiddelbart ville jeg sige blærebetændelse, men det bare pletter bringer mig i tvivl.

Havde han været min havde jeg sat mig ovenpå min dyrlæge indtil han undersøgte ham med det samme. Men jeg er også en hønemor og ville slet ikke kunne slappe af i weekenden med de symptomer du beskriver.

• #3   20. mar 2014 Jeg har også haft ringet mange gange til dyrlægen og søgt hjælp, de siger at jeg tage en urinprøve og komme op med den, før han sagde det, skulle jeg prøve at rykke vandskålen væk, og begrænse vand indtagningen. Så det gør jeg, men han lød ikke bekymret. Men det er jeg nu... for jeg synes ikke det er normalt. Ved ikke om pletterne bare er fordi hans pels ikke lige vokser alle steder, men han er ellers frisk og glad og løber rundt og hygger sig. Men ja, han skal afsted. Når jeg skal tage urinprøven på ham, og have den med, er det bare i en holder af en art?

• #4   20. mar 2014 En pels vokser ikke ulige.
    Er der bare pletter i pelsen, så fejler hunden noget. Det kan være alvorlige sygdomme eller let-behandlede sygdomme.
    Jeg tror pels og urinvejsproblemer er to vidt forskellige ting i jeres tilfælde.
    Hvad siger tidl ejer og opdrætter? De må kende hunden bedst.

• #7   20. mar 2014 Du må under ingen omstændigheder begrænse hunden adgang til vand! Hvis dyrlægen virkelig har sagt det så ville jeg skifte dyrlæge straks!

• #8   20. mar 2014 Jeg er selv en person som har et stort væskebehov og det er voldsomt ubehageligt hvis jeg er tørstig og ikke kan få noget at drikke og jeg kan blive rigtig skidt tilpas.

Så jeg er enig med dem der skriver at hunden må IKKE begrænses med hensyn til vandindtag.

• #9   20. mar 2014 Det kan også være et tegn på sukkersyge.. Jeg ville personligt lige ringe og tage en snak med dyrlægen

• #10   20. mar 2014 vil indskyde at er det blærebetændelse så har han smerter selvom du evt. ikke kan mærke det på ham, så synes dyrlægen er "mærkelig" når han ikke er mere interesseret i at få hunden hurtigt ind..

min ene har haft det 3 gange, og fik både smertestillende og behandling i en sprøjte da vi var ved dyrlægen samt efterfølgende antibiotika i pille form

• #11   20. mar 2014 Okay med vand. Han havde fri adgang før, og jeg fyldte op så snart der manglede - Men han drak altså 4-5 skåle vand, på 1 gang...?, hans mave bulede og lignede den skulle springe. Dyrlægen siger herefter at det kan skade blære og andre ting, så jeg ikke bare skal fylde op hele tiden. Så vi satte vandet andre steder i huset, og han drak sin sidste skål senest en time inden han skulle i seng. Men jeg ville også bare lige hør ejer ad. Tusind tak for jeres input. Jeg har selv Nikita som jeg aldrig har oplevet dette med, så jeg måtte høre hundegalleri ad smiley

Men tak for jeres svar. jeg har taget fri i morgen, og haster hunden ( Bandit ) :), til dyrlægen, det må stoppe nu.

Tak smiley

Kommentér på:
Min unghund tisser og drikker meget

Annonce