{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

labrador og fedme {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg har selv en labrador blanding på nu 7 år, så vil lige starte med, at jeg ikke er fordomsfuld eller noget MEN.....

her for leden dag da jeg var i hundeskoven mødte vi 5-6 labrador hunde, hvor efter jeg spurgte hvor gamle de var og de var alle (pudsigt nok) 6 år gamle, men jeg havde skudt dem til at være 8-10! (plejer som regel at ramme nogenlund på det punkt) de var alle overvægtige og gik på stive ben som havde de alle begyndende gigt eller andet "ældre hunds" tendenser så må da ærligt indrømme at jeg blev lidt paf de der blev svaret 6 år hele vejen rundt!

min er 7 ligner en på 5 og opfører sig til tider som en på 3 og jeg elsker hende for det! men når der står på foderposen at en hund på 36 kg skal have x-antal g om dagen men at hunden kun burde veje 30 så skulle man måske lige overveje portionen en ekstra gang efter hundens aktivitets niveau og vægt?

hvad siger i?

Kunne desværre ikke lige finde et billede af hende hvor hun står profil som ikke var et halvt år gammelt så her er en video fra foregårs d. 15/3 smiley

https://www.youtube.com/watch?v=krGoMQ2t6hU

heller ikke at det er så skide flot, og i skal nok lige skrue ned for lyden det blæste meget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  labrador og fedme
  • #1   17. mar 2014 Der er desværre en tildens til at både labber og goldens (og mange andre racer) helst skal ligne tønder med ben smiley Jeg mødte to goldens en dag på 1 og 3 år. Jeg undrede mig over hvordan, især, den yngste kunne nå at blive så fed på så kort tid. Jeg vil tror at der var 10 kg for meget på det stakkels dyr at slæbe rundt på.

  • #2   17. mar 2014 Synes det er en tedens blandt næsten alle racer, at (nogen) folk tror de skal være overvægtige... smiley Det er trist.

    Folk tror så tit at begge mine er store hvalpe, pga. deres over-energiske og fjollede opførsel smiley (Henholdsvis 5 og 2 år). Nu vi snakker om alders-gæt smiley


  • #3   17. mar 2014 ja det er der desværre en stor tendens til, Bella var da også lidt overvægtig engang, men så tog jeg mig lige sammen og lavede en diet til hende og gik nogle flere ture smiley

  • #4   17. mar 2014 Labbens forbandelse er at den har ry for at være rolig og nem, og at den tilpasser sig næsten hvad som helst.
    Samtidig er den jo i reglen ganske madglad.

    Så mange labber lever et liv uden ret megen aktivitet -de affinder sig jo med bare at komme i haven og at ligge i sofaen og blive kløet lidt bag øret og så blliver det altså svært at holde sådan en slank.

    Samtidig er der en tendens til at man gerne vil have dem godt runde på udstillinger så det er nærmest alment accepteret at en labbe i god foderstand = hvad ved alle andre racer ville være overvægtig.

    Jeg har sågar læst på engelske sites (fra udstillingsfolk) at labber SKAL have et ekstra fedtlag, fordi det er med til at holde dem varme og dermed forhindrer ledproblemer mm når de apporterer i vand smiley
    -det er da sjovt at alle de aktive jagtlabber så ikke er lidt småfede





  • #6   17. mar 2014 har en snart 9 årig labrador der ofte i hundeskov skydes til at være jævnaldrene med dem hun leger med - de 2-4 årige smiley

    hun er for det meste ret slank og når hun vil lege er hun helhjertet teenager smiley og så skjuler hun sine grå hår under hagen så hun er helt sort om snudeskaftet bortset fra et hvidt knurhår

    se mit album fra lige da vi overtog Sasha som 6 års og da hun tabte sig efterfølgende http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/67809-sasha_tyk_og_tynd

    billedet er Sasha når hun er slnakest og fælder - sådan synes jeg hun bør se ud - og især når hun bliver gammel og ledene slidte så hun ikke overbelaster dårlige led med overvægt


    profilbillede
  • #7   17. mar 2014 og her et fra dagen efter vi overtog hende

    profilbillede
  • #8   17. mar 2014 dejligt at høre og se ^^

  • #10   17. mar 2014 onde onde onde Birgitta går du bare og sulter dine hunde smiley det kunne jeg da aldrig finde på smiley eller ku jeg? smiley

Kommentér på:
labrador og fedme

Annonce