{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Børn og hund (dreng bider hund) {{forumTopicSubject}}

Jeg er alene med en dreng på 16 mdr. og en hanhund på næsten 2 år.
De to enes rigtig fint og Alpha er meget tålmodig når det kommer til min søn. Men nu er min lille dreng kommet i en alder hvor han virkelig prøver grænser af. Han tager meget hårdt fat i Alpha og har endda bidt ham et par gange. Jeg siger bestemt 'nej' og fjerner ham og fortæller ham så at man skal ae hunden og ikke bide. Og jeg roser selvfølgelig hunden! Han bider når han bliver for ivrig og kærlig, det er ikke aggressivt, men fordi han bare er så glad for Alpha at han vil være sammen med ham og kramme og kysse - og så går det lidt galt. Det er jo selvfølgelig ikke i orden, og jeg søger nu gode råd til hvad jeg kan prøve at gøre anderledes. Jeg vil jo kun at de begge trives og at Alpha ikke skal rende og 'frygte' min søn. Det skal lige siges at Alpha aldrig reagerer på hans til tider voldsomme kærligheds-udbrud, men bare står stille og venter på jeg kommer til undsætning ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og hund (dreng bider hund)
  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #1   16. mar 2014 jeg ville simplethen ikke lade dem være alene, ville holde dem adskilt når du ikke har mulighed for at være over ham (barnet) smiley

• #2   16. mar 2014 Så længe han (barnet) ikke kan styre det, får de heller ikke lov til at være alene. Jeg prøver også at lære ham at hundekurven er til hunden - så han har sit fristed. Indtil videre er min seng det eneste sted min søn ikke selv kan komme op, så der lokker jeg nogle gangen hunden op hvis han er blevet forfulgt tilpas meget.
    Det er heldigvis ikke et problem vi har hver dag, men jeg vil jo meget gerne af med det alligevel så det ikke udvikler sig til at de ikke kan sammen.

• #4   16. mar 2014 Varkhond, hund eller barn haha smiley

• #5   16. mar 2014 uanset hvilken race hund og alderen på hunden skal man efter mit hoved aldrig lade børn være alene med hunde Fordi børn kan ikke tage ansvar for deres handlinger og hunden reagere som de gør og kan i nogle tilfælde ikke skældne mellem situationer.

Så spørger man mig som har to piger selv og en i ovnen, så lader man aldrig barn og hund være sammen uden opsyn

• #6   16. mar 2014 Barn se'følig smiley

• #7   16. mar 2014 Ja ja cooper vi har jo godt set hvordan du holder hund og børn adskilt smiley

(link fjernet)

• #8   16. mar 2014 Nemlig og på den måde undgår man ballade hahahaha

• #9   16. mar 2014 Aner intet om opdragelse af børn, men vi llige smide lidt ros til dig for synligt at stoppe balladen og rose hunden, på den måde bekræfter du den i at du har set at der er sket noget forkert og at du klarer situationen så hunden igen kan være tryg/i fred. Super. Din hund stoler på dig! Og held og lykke med arbejdet på at du kan stole på din dreng ;D

• #10   17. mar 2014 Nok hamrende upædagigisk, men da min lille søn på samme alder fik det med at bide (andre børn), bed jeg ham - ikke hårdt, men hårdt nok, til at det kunne mærkes.

Han bed ikke siden.

PS: Bortset fra det så ville jeg aldrig lade små børn og dyr være sammen uden opsigt.

• #12   17. mar 2014 Køb et børnegitter, til din søn er blevet ældre og forstår at lade hunden være. Selvom din hun er tålodig, så ville du aldrig tilgive dig selv, den dag det går galt.

• #13   17. mar 2014 Man kan købe en cd-rom der hedder "Hej hund" som er et spil/historie, som måske kan hjælpe.

• #17   17. mar 2014 Som jeg tidligere skrev hold dem adskilt og altid under opsyn

• #18   17. mar 2014 Den bedste løsning er nok gitteret. Har haft et fra IKEA, men det var LORT! Har i nogen anbefalinger? smiley

• #19   17. mar 2014 Gå i babysam eller en anden slags baby butik de har alt i de der gitter

• #20   17. mar 2014 Din søn er jo stadig meget lille så det du gør er fint. Måske kunne et børnegitter til et rum f.eks. soveværelset give din hund lidt fred. Så kunne hunden ligge i sengen eller en kurv og sønnike kunne kigge ind i soveværelset men ikke komme derind.
    Forøvrigt kan den der med at bide et barn der bider give bagslag. Nogen børn tror at når nu far/mor også bider så er det ok.

• #21   17. mar 2014 Isabelle- Ok. Min viden om børn er ikke så stor, havde bare hørt om Hej hund.

• #22   17. mar 2014 Det vil jeg prøve. Jeg havde det bare lidt dårligt mes at 'spærre' hunden inde da jeg var bange for han ville føle sig udenfor smiley

• #23   17. mar 2014 Hey fedt har ikke det eneste barn der ender i buret, min datter endte så bare i papegøje buret... smiley

TS du er heldig du har sådan en sød hund som ikke reagere på barnet men venter på dig. smiley
    Men som de andre siger adskillelse så hunden kan vælge freden...

• #24   17. mar 2014 Jeg sagde simpelthen nej til min datter hver gang hun søgte kontakt med hunden. Og det har givet et udemærket resultat nu her hun er 4 år. Hun elsker Ginga og nusser hende hvis hun går forbi men det er sjællent Jose selv tager kontakt til hende ig det er sådan jeg gerne vil have det.

• #25   17. mar 2014 Jeg er også utrolig glad for min hund. Jeg fik ham da jeg ventede min søn og gik alene hjemme med bækkenløsning. Vi har fået et helt særligt bånd og på trods af jeg sidenhen er blevet alene med hund og et lille barn, og det er VILDT hårdt, så hører han til her hos mig. Jeg ved godt man ikke må sammenligne hunde og børn, men Alpha er også mit barn, og han SKAL være her, ligesom min søn smiley de to leger også sammen og når min dreng sover, putter hunden sig hos ham.
    Jeg vil fortsætte som før, og vise ham at man skal ae og ikke slå, og så må jeg have fat i et gitter. Jeg har en lille garderobe som Alpha elsker. Han har en kæmpe kurv derinde og jeg tænker at gitteret skal for der, fordi det i forvejen er hans rum, så når han går derind, så er det fristedet smiley

• #29   17. mar 2014 Jamen det er også, som skrevet længere oppe, det han får at vide smiley

• #30   17. mar 2014 Ang gitter så har jeg købt et hundegitter -det erlidt højere end de typsike børnegitre jeg hars et i ikea, jem og fix o.l.
    Det er noget ala det her: http://www.bigbullies.dk/Shop/hvalpe-tid-/hundelaage-hundegitter/hundelaage--hunde-gitter-ekstra-hoej.aspx

Det er både robust og kræver ikke at blive skruet fast i dørkarmen og hvad jeg ellers er stødt på da jeg ledte efter gitter

Kommentér på:
Børn og hund (dreng bider hund)

Annonce