{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Hund kløer sig {{forumTopicSubject}}

Walter har i 1,5 uge kløet sig næsten konstant.
Sidste lørdag gav vi ham advantage loppemiddel og støvsugede huset grundigt indenfor de 24 timer som vi skulle.
Dette har slet ikke hjulpet, han kløer sig stadig forfærdeligt meget, og har i lysken og på bagdelen store hårde myggestik-lignende knopper.
I går havde vi ham så i bad, da vi tænkte at det kunne være at det var det han trængte til, altså at han kløede sig fordi han var beskidt.
Heller ikke det har hjulpet!
Hvad gør vi? Er det lopper, eller kan det være andet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund kløer sig
  • #1   8. mar 2014 Jeg var nok kørt en tur til dyrlægen. Det kan være rigtig mange ting

• #2   8. mar 2014 Prøv at kæm ham med en tættekam, grundigt, især de steder hvor han klør sig, bank kammen af på et fugtigt stykke køkkenrulle, er der rødlige pletter på køkkenrullen derefter, er der lopper.
    ellers kan det være at han reagerer voldsomt på loppebid, og der må du nok have dyrlægen ind over.
    jeg har hørt fra flere, at frontline ikke er virksomt på alle hunde, måske der er noget der?
    endelig kan det være andre ting han reagerer på, foderskift?

• #3   8. mar 2014 Det kan også være allergi..........................................

• #4   8. mar 2014 Foderskift, lopper, allergi, eksem, fnat, mider, tør hud, skæl, svamp, infektioner, overfølsomhed, insektbid, det kan være mange ting...
    De er aldrig til at vide med en hund,d er klør sig, medmindre man kan se, hvad der er galt, for eksempel hvis man kan påvise lopper. En del af ovennævnte kan skyldes en af de andre ting, eksempelvis kan tør hud skyldes allergi og så videre.
    Jeg har selv en allergihund, og jeg har fået ham udredt med blodprøver hos dyrlægen.

Jeg håber, du finder et svar på spørgsmålet og en løsning, for det er rigtig træls for hunden at klø sig hele tiden, og det er frustrerende ikke at kende årsagen. Du kan symptombehandle med shampoo, loppemidler eller måske antihistaminer (selvfølgelig kun i samråd med dyrlægen), men hvis hunden bliver ved at klø sig, hjælper det ikke på længere sigt.

• #5   8. mar 2014 Jeg prøver det med køkkenrullen, og ringer til dyrlægen mandag.
    Det er uden tvivl rigtig frustrerende for ham, han kan ikke ligge stille i 5 minutter uden at det kløer.
    Vi har ikke skiftet foder eller noget som helst, alt er som det plejer.
    Tak for rigtig brugbare svar smiley

Kommentér på:
Hund kløer sig

Annonce