{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

Kamphund eller ej? {{forumTopicSubject}}

hej alle, som alle ved er det altid et udbredt diskussions emne om hvad der er kamp hunde/ muskel hunde mm. Jeg ville lige høre om hunde med Schæfer racer i eller ren racet schæfer går under kamphund. Jeg mener jo selv ikke at schæferen er kamphund bare fordi politiet bruger dem og sidst jeg fik en seddle fra en boligforening om dyrlægen skulle tilkende give om min blandings hund lignede en kamphunde blanding mente jeg ikke racen schæfer stod inden under. Men er der nogen der er lidt mere inden for disse regler eller bare ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamphund eller ej?
  • #2   3. mar 2014 Schæfer går normalt ikke under betegnelsen "kamphund"
    Det forhindrer dog ikke boligforeninger i at beslutte at man ikke ønsker racen schæfer i lejlighederne.
    Der er ofte racer som rottweiler, dobermann, schæfer på boligforeningers liste over uønskede racer ( men det betyder ikke de er ulovlige )

• #3   3. mar 2014 PS... En schæferblanding kan jo godt indeholde kamp / muskel hund smiley

• #4   3. mar 2014 jeg forstår ikke spørgsmålet...

• #5   3. mar 2014 hun mener en schæfer er en kamp hund, og er den iblandet anden race er det en forbudt hund eller??

• #7   3. mar 2014 hvordan hulen kan normale mennesker nå frem til at schæferen er en kamphund?

• #9   3. mar 2014 Vark: jeg ER så mega sur over kampfisk. Men det er den mishandling jeg mener de bliver udsat for. Folk har dem f.eks i drikkeglas! At man overhoevedet kan mene det ikke er synd er SYGT og at de fleste af dem der sælges i DK fra dyrehandlere ankommer i under 100 ml. vand. Det er perverst!

• #11   3. mar 2014 det er det så ikke. der skal min 200 ml. til for ellers kan de ligge uden at kunne komme under også derfor når man modtager dem over halvdelen er døde (et af mine ansvarsområder i maxizoo) I så lidt vand suges de fast på plastikken og dør.

• #13   3. mar 2014 Er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men hvis du mener hvilken gruppe schæferen hører under, så er svaret hyrdehund...

• #24   3. mar 2014 Jeg er MEGET imod hundeloven, men derfor mener jeg stadig at 2 af hundene er lavet med kamp for øje..

• #26   3. mar 2014 Mille: Godt så ... Men dine holdninger er årsagen til at der i dag ER en listehundelov.

Hvad er værre?

• #27   4. mar 2014 Mille - Vil det sige, at en schæfer der ikke bliver brugt til at hyrde, ikke er en hyrdehund???????

• #32   4. mar 2014 Muskelhund og kamphund er løse begreber, som kan blive brugt om snart alle hunde.
    Jeg er total ligeglad med, hvad man kalder diverse hunde, men vil da da give ret i, at de nogen gange kan være misvisende.
    Nu er det heller ikke sådan, at alle hunde der går under betegnelsen kamphunde eller muskelhunde per automatik er farlige, og alle andre hunde ikke er farlige.
    Som jeg ser det, så er der en del hunde som jeg vil kalde potentiel farlige, og det er ud fra deres størrelse og egenskaber. Her går kamp/muskelhunde ind under, men også en del hyrde og vogter racer.
    Jeg vil ikke kalde schæfer eller rottweiler for kamphunde, men vil stadig mene de er potentiel farlige i de forkerte hænder, og kan godt forstå, at de forbydes i boligforeninger på lige fod med kamphunde.
    Jeg går ikke ind for forbud, men må også konstatere, at der er en del mennesker i Danmark, som ikke burde have potente hunde, og så er det lige meget om de er på den ene eller anden liste. eller bliver kaldt det ene eller andet.

• #33   4. mar 2014 Kamphunde vil jeg aldrig kalde nogen hunde. Det kan godt være de oprindeligt er opdrættet til det eller at de bliver brugt til det (I sidstenævnte ville jeg så kalde det en kamphund), men både muskelhund (hvilket slet ikke reelt set er en kategori) og kamphund bruges meget forkert imo.

De hedder terriere, molosser, hyrdehunde og så videre, hverken kamphund eller muskelhund.

Jeg er meget imod loven, men en spade er en spade, ikke en skovl.

En schæfer er en hyrdehund, så nej, den går ikke under "kategorien" muskelhund.

• #34   4. mar 2014 Vil lige sige at det hedder en muskelhund ikke en kamphund! En kamphund er hvad man gør dem til! Det er ejernes skyld de bliver til monstre! Hvis man opdrager dem normalt, er de lige så fantastiske som alle andre hunde, endda bedre vil jeg mene. Det er menneskers skyld, ikke hundenes. Det er muskelhunde. De bliver gjort til kamphunde! smiley

• #38   4. mar 2014 Stina: muskelhunde er en kategori der er "opfundet". Alle hunde er muskelhunde for alle hunde har muskler.

Men der findes 2 kamphunderacer og så findes der en broget skare der sættes i samme kategori, men som aldrig har været brugt eller lavet til at være i kamp.

• #39   5. mar 2014 Jamen... racerne kan jo sættes i deres DKK-kategorier fx.
    Pit er en terrier, amstaff er en terrier, rottweiler (kunne ikke finde på noget bedre, lol) er en hyrdehund og så videre. Kamphund og muskelhund er overflødige ord imo. Kamphund er jo reelt nok, hvis man snakker om racens oprindelse, fx pitten, men det er nu altså stadig bare en terrier.

Kommentér på:
Kamphund eller ej?

Annonce