Anden løbetid?? {{forumTopicSubject}}
Kære HG
Vores Bassettæve på halvandet år har haft sin første løbetid. Den fik hun i 7 måneders alderen. Mit spørgsmål vedrører den anden løbetid.
Idag har vi haft besøg af en meget sød, lydig herre-hund. Han var virkelig interesseret i vores tæve og behandlede hende efter alle kunstens regler, som om at hun var lige midt i den værste løbetid. Han er hverken anmasende eller "for meget" af natur, så interessepunktet var klart. Vores tæve reagerede først ved at være super irriteret på ham, men inden længe spillede hun også op og lavede haleløft og de små tegn der nu er.
Når jeg tænker over det, har folk med hanhunde i vores nærområde også spurgt de sidste to ugers tid, "om hun var i løbetid"... men vi har sagt "nej da" hver gang, fordi vi ganske enkelt slet ikke har set hende bløde- og vi holder ellers godt øje.
Mit spørgsmål er: Kan en hund, og måske især sådan en ung en, godt gå i sin løbetid, uden egentlig at bløde? Jeg tænker at hun kan ordne meget af renligheden selv. MEN samtidig er hun også typen der kan sove uden at bevæge sig i otte timer i streg, og der ville jeg jo nok mene at vi ville opdage det.
Håber at i har nogle gode svar.
Smil fra os
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Men du kan prøve at tage et stykke køkkenrulle og tørre hende med, så vil du tydeligt se om der er noget blod. For en sikkerheds skyld ville jeg dog tage mine forholdsregler som om hun ER i løbetid.
Nogle tæver kan dog være meget interessante i tiden op til en løbetid. Har også trænet sammen med en Hovawart, hvor hannerne altid opførte sig som om hun var i løbetid.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Edit. Lige et obs livmoderbetændelse kan give samme reaaktion fra hannerne, men det burde ikke gøre tæven i humør
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Men der burde hun vel være hævet bagtil som ved alm løbetid
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 83
Ved i om der er nogen måde at reelt tjekke om hun er i løbetid?
Anden løbetid??