{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Anden løbetid?? {{forumTopicSubject}}

Kære HG

Vores Bassettæve på halvandet år har haft sin første løbetid. Den fik hun i 7 måneders alderen. Mit spørgsmål vedrører den anden løbetid.

Idag har vi haft besøg af en meget sød, lydig herre-hund. Han var virkelig interesseret i vores tæve og behandlede hende efter alle kunstens regler, som om at hun var lige midt i den værste løbetid. Han er hverken anmasende eller "for meget" af natur, så interessepunktet var klart. Vores tæve reagerede først ved at være super irriteret på ham, men inden længe spillede hun også op og lavede haleløft og de små tegn der nu er.

Når jeg tænker over det, har folk med hanhunde i vores nærområde også spurgt de sidste to ugers tid, "om hun var i løbetid"... men vi har sagt "nej da" hver gang, fordi vi ganske enkelt slet ikke har set hende bløde- og vi holder ellers godt øje.

Mit spørgsmål er: Kan en hund, og måske især sådan en ung en, godt gå i sin løbetid, uden egentlig at bløde? Jeg tænker at hun kan ordne meget af renligheden selv. MEN samtidig er hun også typen der kan sove uden at bevæge sig i otte timer i streg, og der ville jeg jo nok mene at vi ville opdage det.

Håber at i har nogle gode svar.

Smil fra os

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anden løbetid??
  • #1   2. mar 2014 Når mine er i løbetid bløder de altid altså så jeg kan se det Om det er normalt at der ikke kommer blod ved løbetid ved jeg ikke Håber du får svar fra andre smiley

• #2   2. mar 2014 Jeg har aldrig oplevet det, men har så også altid haft mindst en hanhund, som fortalte mig når det var ved at være tid.

Men du kan prøve at tage et stykke køkkenrulle og tørre hende med, så vil du tydeligt se om der er noget blod. For en sikkerheds skyld ville jeg dog tage mine forholdsregler som om hun ER i løbetid.

Nogle tæver kan dog være meget interessante i tiden op til en løbetid. Har også trænet sammen med en Hovawart, hvor hannerne altid opførte sig som om hun var i løbetid.

• #3   2. mar 2014 Dyrlægen mener at vores Border Collie har været i løbetid 2 gange (ud fra alder), men vi har aldrig set blod. Vi fik af vide at nogle hunde godt kan komme i løbetid uden at bløde. Vores er så blevet steriliseret, dog af andre grunde.

• #4   2. mar 2014 Det kan lade sig gøre ja. Kaldes en hvid løbetid.

Edit. Lige et obs livmoderbetændelse kan give samme reaaktion fra hannerne, men det burde ikke gøre tæven i humør

• #5   2. mar 2014 Jeg tænker også hvid løbetid
    Men der burde hun vel være hævet bagtil som ved alm løbetid

• #6   3. mar 2014 Jeg har også undersøgt mig frem til hvid løbetid. Det kan være lidt svært at se om vores hund er hævet bagtil. Hun har en ret "gumpet" røv i forvejen smiley Så hun ligner altid at hun er hævet. Men den ser ved eftertanke lidt mere gumpet ud end den plejer.

Ved i om der er nogen måde at reelt tjekke om hun er i løbetid?

Kommentér på:
Anden løbetid??

Annonce