{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.230 visninger | Oprettet:

BanDana... altså ... :/ {{forumTopicSubject}}

Vi var noget forfløjen i går, der var nogle ting vi skulle så vi fes noget ind og ud af døren, og kørte fra her til der ... smiley

Det brød Dana sig helt naturligt ikke om, det var træls vi kun lige kom hjem og spiste, og smuttede så igen, uden vovse smiley

Den sidste gang vi var afsted, tog det dog kun 1 time, før vi var tilbage.... og ak vi havde glemt at lukke døren til den anden gang, så Dana havde været en tur på badeværelset, og hentet posen med toiletruller, og stod midt i sin ugerning og flåede toiletpapir rundt i køkken og stue smiley
Hun opdagede sådan set ikke at vi kom ind, så vi nappede hende på fersk gerning, med en toiletrulle i munden smiley

Bent siger : FYYYYYYY HA... slemme hund smiley

Dana sætter sig ned, kigger op på far, får det der udtryk i hovedet : åh jamen jeg er så sød og uskyldig * med ørene nede misser lidt med øjnene, mens halen går som et piskeris.

Bent siger med streng stemme : du er da en slem vovse, hvad har du dog lavet... fy ha grim hund smiley
og så går han ind i stuen, tænk da hun rejser sig op og går, har hun tisset på gulvet da han skældte hende ud smiley

Så Bent tørrede op, mens han konstaterede at hvis hun ikke kunne tåle skæld ud, skulle hun lade værre med at lave skarnstreger. alt i mens Dana stod ved siden af ham og logrede med halen.
Han slutter af med : forstår du det ? mens han stadig står foroverbøjet. smiley

Dana kvittere med at give ham et ordentligt møs lige midt i ansigtet.. smiley

Tak så er det godt !!!... skumler han og går ind til sit tv, mens Tanten og Dana går rundt og samler toiletpapir op i hele køkkenet samt stue smiley

Kors der er meget i sådan en toiletrulle, når først den er splittet ad smiley
Og hele 4 ruller i en 10 stks pakke havde overlevet smiley ... sådan nogenlunde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BanDana... altså ... :/
  • #1   28. feb 2014 I kan da heller ikke være bekendt sådan at forlade hende i tide og utide, uden at i tager hende med til alt det sjove. smiley

Nu ved i så, hvad BanDana's straf til jer er. smiley

smiley

• #2   28. feb 2014 Åh ja.... ca 6 ruller toiletpapir ud over hele gulvet.... flået i små stykker ... smiley

Den anden dag åd hun en støvle, tror der er kommet lidt mere lømmel-alder over hende, for hun har ellers ikke fortaget sig det store den sidste måneds tid smiley

• #3   28. feb 2014 Gudskelov er det ikke kun min vuffer, der beslutter at straffe os mennesker, når vi begår ugerninger mod den! smiley

• #4   28. feb 2014 De 4 overlevende toiletruller smiley

profilbillede
  • #5   28. feb 2014 Mine nye støvler, som jeg ikke engang har haft gået med.... det var lige lidt mere øv.... smiley smiley

Men sådan er det at have hund.... suk suk suk ... smiley og så lære man at lukke døren til soveværelset, når vovse også kan finde vej til klædeskabet smiley

profilbillede
  • #6   28. feb 2014 lige et mere af støvlerne, de kan slet ikke reddes ... øv smiley

profilbillede
  • #7   28. feb 2014 Ej hun er altså en slemmer vovse, når hun tager dine støvler. smiley

• #8   28. feb 2014 Der var jeg ej heller glad, men jeg overlever da smiley

Håber hun i det mindste hyggede sig, når nu hun paratut skulle være så detruktiv smiley

• #9   28. feb 2014 Er helt pjattet med hun giver far et ordenlig møs da han siger forstår du det! hvor sød er man lige smiley

• #10   28. feb 2014 Godt at høre at det ikke kun er her der sker unoder Ja ja det er også min egen skyld jeg kan sku lære at sætte mine støvler på plads Linka røre dem aldrig men Misja tar alt lige fra håndklæder strømper sko støvler og ville elske at få fat i nogle toilet ruller
    Så igen vores vovser roder smiley

• #11   28. feb 2014 Inger : tror Misja og Dana sagtens kunne lægge et hus i ruiner sammen smiley smiley

Muspigen : ja han tilgav hende øjebliklig da hun møssede ham ... smiley

Man er vel en lille damehund smiley

• #12   28. feb 2014 Dana går også ind for bestikkelse, lige som vores. Klog hund, det virker hver gang smiley smiley smiley

• #13   28. feb 2014 1 - 0 til Dana smiley Hunde lære af erfaringer, ligeså gør vi mennesker smiley Men Gurli de der støvler, kan da bruges til køkkenhaven. Når du skal til at såe, så kan du lave huller med de hæle, til frøene smiley

• #14   28. feb 2014 He he Marianne skide god ide du der kom med smiley

• #15   28. feb 2014 Hahahahaha.... den var god Marianne smiley smiley

Det er det de kan bruges til smiley

Og gerne foto af det ... ikk ? smiley

• #17   28. feb 2014 Stakkels Dana, tror snart hun skal på ferie, med forkælelse hvor hun ikke bliver efterladt... smiley

• #18   28. feb 2014 Åh ha ha ha ha ha .... smiley smiley

BanDana har lige været i stødet... smiley selv om det var lidt ondt, var jeg færdig af grin.... smiley havde nær tisset i bukserne smiley

Vi skulle ned og checke postkassen, og hun tøffer afsted foran mig, pludselig laver hun det vildeste rejehop... og fræser afsted.. smiley
    Jeg kalder på hende... og hun kommer tilbage, men skal da undersøge et eller andet der foran mig... og igen... et totalt vildt rejehop... en gang til... hun fatter ikke hvad det er...Jeg havde regnet ud at det er der strømledningen er gravet ned til hegnet.... kors... jeg grinede så tårene trillede... mest af alt fordi hun gjorde det ikke færre end 5 gange før hun holdt sig væk... og bare gloede derhen smiley

• #20   28. feb 2014 W : det er første gang at det er sket, og jeg tror også den kære Bent lærte at man ikke skulle tale sådan til hende smiley

Det skal også lige understreges at han talte *strengt* til hende, her menes ikke råbe og skrige, det har vi dog aldrig gjort smiley

• #21   28. feb 2014 Stakkels BanDana smiley

• #22   28. feb 2014 Når krager samles i flok.... smiley

Kors vi har mange herude i egetræerne... og sikke en larm de kan holde smiley

• #24   28. feb 2014 Nå, men de synes nok også, det er synd så smiley

• #25   28. feb 2014 W : hva for noget ??.... jeg taler om kragerne i vores 2 gamle egetræer, de er smækfyldt med krager, selv Dana er noget betuttet over den larm de laver hver gang vi går ned i baghaven smiley

Nej jeg skrev svar til dig længere oppe i nr 20 smiley

• #26   28. feb 2014 Bente : har man ikke noget godt at tilføje snakken, skulle man måske lade være med at kommentere !

Har jeg gjort dig noget siden jeg skal have dine spydige kommentare ? smiley

• #28   28. feb 2014 W: enig, nej det gør vi ikke... men da hun lavede det stunt med strømmen, skulle man være hård for at ikke sprutte af grin smiley

• #29   28. feb 2014 Så jeg skal synes, det er herligt, at hunden tisser på gulvet i angst? Jeg står gerne ved, at jeg synes, det er synd for hunden. Hvad spydigt er der i det? Det er da sørme da ikke mig, der drager bevingede væsener ind i debatten.

• #30   28. feb 2014 Og jeg skal lave hestehegn i morgen, ellers render Dana bare på det igen og igen, det er jo ikke til at se den er brudt nede i jorden, men hun kan mærke det i sine små fusser, når hun løber over den smiley

• #31   28. feb 2014 Bente : det har jeg ikke sagt, men dine svar er negativt ladet med spydigheder.
    du kan ( ved jeg) godt tale andreledes smiley

Men gider ikke bruge mine tråde til at diskutere med dig, så hvis du paratut skal, så gør det et andet sted smiley

• #32   1. mar 2014 Gurli det er derfor jeg har collie, for der kan ikke skældes ud, for hårdt. Det ligger heller ikke til mig at skal bruge magt eller råbe og skrige af sin hund. (det krudt bruger jeg til menneskerne smiley Jeg kan ikke huske hvornår jeg har sidst, haft en dag, som i havde, med ud og i af hjemmet. I plejer vel også at planlægge tingene, når i skal ud af huset smiley Men har vi en dag, hvor vi er mere væk, end andre dage, så planlægger vi det på den måde: Hundene godt luftet godt af, fylder køkkenruller op med guffer, som de får når vi tager afsted. Når vi kommer hjem, tager vi meget lidt kontakt med hundene, ber dem om at lægge sig. Jeg har erfaret at er der meget kontakt, fysisk og verbal, bliver adskilelsen og savnet alt for stort for hunden, så er det at de kan lave lort i det, når de er alene. Da Chloe var meget yngere, elskede hun at tælle meter efter meter i wc rullen smiley Helst over hele huset (selvføldig) Når vi så kom hjem, ville kevin skælde ud, men der blev han stoppet på stedet. Jeg fortalte dem alle hvor dyyyygtige de havde været, tog dem med ud i haven. Det var os som ikke havde lukket døren og hun var hvalp. Det stoppet med det samme, da døren blev lukket, godt luftet og køkkenrullerne smiley Hos os havde det en stor betydning, at vi var meget rolige når vi kom hjem og hundene fik besked på at lægge sig igen. En anden gang tag hende med ud når i kommer hjem, inden i ser hvad hun har lavet. For hun får jo skældud for noget der er sket, længe før i kom hjem, det ville jeg også pisse på smiley

• #33   1. mar 2014 Marianne : vi skælder hende aldrig ud, medmindre hun står midt i selve handlingen.

Hvis vi kommer hjem til en splittet sæk (papiraffald) eller lign som med toiletpapir, eller mine støvler for den sags skyld, siger vi intet, for hun ville aldrig ane hvad hulan vi er sure over. det har hun for længst glemt at hun lavede. smiley

I forgårs tog vi hende lige midt i handlingen, derfor fik hun : fy ha slem hund smiley

Tror sådan set at det var en af de meget få gange vi har taget hende midt i en ugerning, og Bent kan nu brumme en del, nok derfor hun tissede på gulvet.
    eftflg har der intet været, hun er lige så glad som hun plejer, også overfor Bent.
    Selv om han skuffede hende slemt i morges smiley da jeg åbner dør til soveværelset, og hun kommer med Øffi, fræsende ind i sengen, er den sørmer tom smiley
    Han stod allerede på gulvet og tog tøj på.... hæ hæ... siger han så bare til den forvirret vovse ... som så duttede ham i måsen hele vejen ud til køkkenet som hævn for at hun ikke fik vækket ham med sin hvine-gris smiley

• #34   1. mar 2014 Du burde smide Bent i sengen igen, så der ikke bliver lavet om på Dana`s morgen hygge, med grisen og Bent smiley Jeg kan lige se det for mig, hunde der hiver i wcpapiret..... 1 m tjek....2 m tjek....3 m tjek smiley For hunden da man får bare så mange "sjove" oplevelser med sine hunde smiley smiley Der kunne mændene godt lære lidt smiley

• #35   1. mar 2014 Jeg har også netop Collie, fordi den er så blid af sind, og fordi den er så let at have med at gøre. Jeg hader også at skulle være streng ved min hund, så her er det såmænd nok at sige fyyyy.....

Så daffer han hen i sin kurv med hovedet helt nede hi hi.....

• #37   1. mar 2014 Ja bare et lille fyyyy kan være et kæmpe overgreb, set med deres øjne smiley Det er jo lige før de tager deres seng, legesager, madskål under "armen" og flytter smiley

• #39   1. mar 2014 Jeg skælder også højlyt ud engang imellem Det er da iriterne at man lige har ryddet op Og så beg. Misja bare forfra med at ryde strømper sko osv. frem det er lige før jeg ikke kan følge med til at rydde op Så råber jeg sku højt (stakkels Misja)

• #40   1. mar 2014 Sjældent jeg behøver at hæve stemmen over for hundene her i huset, meeen det sker da.

Tøsen er meget blød og kan nøjes med kropssprog.
    Action er mere en bølle og kan være ret ligeglad når man siger fy til ham, så må man lige op i et højere Ahahah... Så kigger han lige op på mig med det udtryk der siger hvem mig jeg har ikke gjort noget, bevis det... smiley

• #41   1. mar 2014 Dana har efterhånden lært at hvis man siger hendes navn lidt fast, ikke råbe brøle eller noget, bare lidt kommando-agtigt, så stopper hun vender sig og kigger, jeg giver et bestemt indlært håndtegn, og hun sitter smiley

Når hun løber nede i haven kalder jeg på hende, og når hun stopper og ser på mig, bukker jeg mig og klapper på mit skinneben, så kommer hun stormende og går ( næsten) på plads

Begge dele med masser af ros for at være så dygtig smiley

Hun ER blød, og reagere kraftigt på høje lyde... desværre smiley det hjælper hen af vejen at mor kan fortælle eller vise det ikke er farligt smiley

• #42   1. mar 2014 Mikala - Det er meget overdrevent det jeg skriver smiley Et eksembel: gøer Maggie udenfor, et stille og roligt nej, kalde hendes navn og hun kommer glad en imøde og så er det over. De kan trænes på en rolig, blød og med megen øjnekontakt. De vil bare så gerne gøre det så godt for deres ejer. Det hælder overhovedet ikke i den retning, nervøs/bange/ængstelig. Tror det skal opleves, for det kan være svært at forklare. Maggie er så blid og elsker nærkontakt så meget, at fremmede mennesker i alle alder, kan give hende et kæmpe kram, derefter ligger hun sig bare ned, helt stille så de kan røre hende. Ang træning skal det kun siges en gang, ingen hiven i snor, eller fare ud efter andre hunde. Når hun er sammen med kaninerne skal de slikkes meget forsigtigt. Kan hun mærke at nogen er bange for hunde, putter hun sit hoved lige så stille hen til dem, så er det deres valg om de vil røre, hvis ikke ligger hun sig ned, stadig ingen kontakt, går hun stille og roligt hen og ligger sig. Du kan nok høre at jeg er total forelsket i racen og hvorfor, og især Maggie smiley

• #43   1. mar 2014 Gurli Linka er også meget blød Stemmen skal ikke hæves meget før hun sænker hovedet Men der er jo også Tervuern i hende Derimod Misja hun er total lige glad smiley

• #44   1. mar 2014 Jeg kan råbe af Vaks og han kan stå og glo på mig, som om jeg er dum, lol.
    Så.. sart overfor mig er han i hvert fald ikke, ahaha xD

- Dana er så sød, man kan da ikke blive sur på hende! ^^

• #45   1. mar 2014 Jeg har lige et tillægsspørgsmål, hvis det er okay?

Hvornår/hvordan skelner man om det er en stresset hund der ødelægger ting, eller det bare er en hund med ballade i tankerne?

• #46   1. mar 2014 Max er en smule nervøs stadig, og det får vi nok aldrig pillet af ham den sidste rest. Men når man er blevet slået og sparket som hvalp og råbt efter, så skal det jo gå galt for sådan en blød hunderace.

Men han er slet slet slet ikke så nervøs, som han var engang.

smiley

• #47   1. mar 2014 Rikke: en stresset hund gør det konstant, og udviser mange andre tegn på stres.

Det gør Dana ikke, hun gør det kun i situationer hvor hun er for længe alene, og gør det efter min mening af kedsomhed.

En dag som den vi havde den anden dag, opfatter hun som træls, da vi kører igen og igen UDEN hun kommer med. derfor finder hun på nogle tossestreger, det var også først den sidste gang vi kørte at hun lave gale streger.

Ej vi kørte en gang mere kl lidt over 8 om aften, men der kom hun med, da vi skulle ud til knægten, og hun elsker at lege med hans hund smiley

• #48   1. mar 2014 Stakkels misforståede hund.... smiley

• #49   1. mar 2014 Det kommer vist an på de øjne der ser, og hvem man synes man skal følge.
    Jeg er godt klar over at visse personer herinde gerne vil have det til at se ud som om at dana mistrives hos os, eller at vi ikke kan finde ud af at have hund. og at vi har en totalt misforstået og stresset hund.

Tak, den ER feset ind !

Har man ikke noget fornuftigt at byde ind med, så skulle man måske bare holde sig til sit følge, i stedet for at løbe budbringer.

Så er det ligsom både sagt og slået fast !
    Det burde ikke være nødvendigt at filtrere banden fra, de kan vel selv finde ud af at holde sig væk !

• #50   1. mar 2014 Hvis ikke Dana har det godt der hvor hun er så har mine det også rigtig dårligt ØV smiley

• #51   1. mar 2014 Sikke dog et konstruktivt indlæg, IB... smiley

• #52   1. mar 2014 Ja Inger, så er vi sgu nok mange der ikke sørger ordentligt for vores hunde smiley

Enig Susanne smiley

• #54   1. mar 2014 Det er MIN mening.
    Jeg er ikke budbringer for nogen.

Hvis Trunte skrev at Gucci tisser på gulvet når den får skæld ud over at bide i toiletpapir, hvordan mon svarene så havde set ud ?

Det er åbenbart ligemeget hvis bare man kan skrive det på en sjov og humoristisk måde.

• #56   1. mar 2014 Isabelle: det er en strømledning fra elkassen (strømhegn) som ligger i jorden, fra vores ladebygning, og hen under indkørslen til indhegning til hestene.
    Det var den Bent rev over sidste år, da han paratut skulle pløje vores græsplæne op med pælehammeren.

Der blev lagt en hel ny ledning, men der må være kommet et brud på den, jeg kunne heller ikke forstå hvorfor føllet den anden dag kunne æde græs under hegnet, med panden hvilende på den nederste tråd uden at få stød .

• #57   1. mar 2014 Isabelle.. har du haft terv ?

Det har jeg.. og ja de er temmelig følsomme.
    Det kan bruges konstruktivt hvis man forstår det.n

Nu har TG ganske praktisk slettet alle beviser.Der har ellers været mange gang hvor jeg har tænkt på hunden frem for hvor morsom historien var skrevet.

Også en af grundene til at jeg var holdt op med at læse TG tråde..
    Og med den her i frisk erindring, så tror jeg sg jeg stopper igen.
    Bliver alt for ked på den hunds vegne

• #58   1. mar 2014 Ib ja jeg burde måske ikke svare dig hvad er det du syntes der er synd for Dana ?

• #60   1. mar 2014 IB : jeg synes ikke det er praktisk at beviser er slettet, men mon ikke du kan få vennerne til at hive et par beviser frem.

Jeg kan slet ikke få øje på de problemer du nævner der.
    Men jeg kan fortælle jer at avler læser med herinde, og har hele tiden gjort det, plus at jeg har hende på min FB.
    Så hvis Dana på nogen måde lider overlast eller som i kalder det bliver misrøgtet og misforstået, ville hun nok have taget fat i mig for længst og gjort mig opmærksom på at her var sgu et problem !
    Og jeg har kun hørt positive ting fra hende !

Så jeg tillader mig at påstå at det er visse andre der har et problem med mig, og det skal så gå ud over min hund som det så helst skal bevises at jeg ikke tager mig godt nok af.
    Man skriver KUN alt det , for at forsøge at såre mig.

Beklager *fætter Guf & andeby* jeg bider ikke på ! smiley

**** Det ER da sjovt så mange krager vi har pt i de gamle træer, de er så frække at de sidder helt oppe på græsplænen og siger grimme lyde *****

• #61   1. mar 2014 Isabelle : nej bestemt ikke.... at der er strøm i jorden, betyder at ledningen er istykker og jeg kan risikere at jeg skal drøne rundt efter en fræk følle-bølle som er på den forkerte side af hegnet smiley

og tro mig.... når først de er ude, er det skisme sjovere at jeg bruger en times tid på at fange dem, end at blive lukket ind med det samme smiley

• #62   1. mar 2014 Gurli kan du ikke lære Dana at indfange dem igen, hvis skaden skulle ske smiley Det der med strøm i jorden, kunne det ikke bruges til ubudne gæster smiley Du har indtil april, hvor det er lovligt at skyde krager smiley

• #63   1. mar 2014 He he.... problemet er at Dana 10 gange hellere vil lege med følle-fis smiley end at drive dem ind igen smiley

Åh ja.... Dana lære vel snart hvor strømmen er... så ja ubudne gæster... hmmm ingen ringe ide smiley

Jeg vidste jeg skulle have arvet Bedstefars gamle haglgevær.... så kunne vi få krage-suppe og kragesteg hver dag nu smiley

• #65   1. mar 2014 Fede støvler alligevel, hvor har du fundet dem ? smiley

Men ellers hold da op, men det har Meeko nu også gjort en enkelt gang da han var alene hjemme, Han splittede dem dog ikke helt af xD

Og ja det da synd hun bliver bange, men mon ikke de alle har lært af episoden? Jeg kan nu godt komme i tanke om andre hunde der har det meget værre og jeg synes ikke at man udfra sådanne episoder kan sidde bag en skærm og bedømme at hunden mistrivedes.

• #66   1. mar 2014 Ja Gurli du må ud i dine "fine"hvide støvler, med haglgevær i den ene hånd, en nervøs Dana på vanddrivende piller, som er i stødet og skyde krager.......som du kan slå Bent i hovedet med, hvis han står for tidligt op, eller brummer af nervøse Dana.........som mangler at æde 4 wc ruller smiley

• #67   1. mar 2014 HA HA HA HA ..... marianne.... jeg kan lige forstille mig det smiley smiley

Sikke en scene det ville være, et syn for guder smiley

Ayna : de er købt hos * lightinthebox* smiley

• #68   1. mar 2014 Okay..
    Hvis hunden drøner forvirret og oppe på mærkerne rundt fordi der er en måne eller nogle jægere i nærheden, så hjælp hunden.. Støt den, afledt den, vis den at der er styr på det og at den ikke behøver tage sig af det i stedet for at hidse den yderligere op.

Var det mere konstruktivt ?

• #69   1. mar 2014 Ib : har du været her og set hvad vi gør i de situationer ? nej det tror jeg så ikke smiley

Når jeg har haft en tråd her om emnet, så har folk skrevet gode råd, og dem har vi da taget til os.

men kald os endelige dumme !!

Så nej, det var ikke konstruktivt !

• #70   1. mar 2014 Jeg siger ikke I er dumme.
    Nogle gange synes jeg det I gør er dumt.. Der er forskel.

Jeg har kun det du skriver og de videoer du lagde op at gå ud fra.
    Hvis det er meget misvisende, så er det vist ikke min fejl.

• #71   1. mar 2014 Hvis jeg ikke tager helt fejl, så var der en video hvis ikke også en tråd der viste store forbedringer, netop på hendes angst overfor jægerne. Så der er vist ingen tvivl om tanten tog rådene til sig og arbejdede med det smiley

• #72   1. mar 2014 Jeg lagde en video op netop med jægerne, og de råd vi fik tog jeg til mig, jeg skulle aflede ikke virke trøstende eller medfølende.

Så den næste video var hendes reaktion overfor jægere blevet markant bedre, frygten var væk, der var stadig ophidselse.

Månen er hun stadig tosset på, men det er ikke frygt, den bliver skældt ud som om hun mener der er noget farligt udenfor, med andre ord advarre os om at der er noget, hvilket både er godt og skidt, fordi VI bliver forskrækket og er jeg alene hjemme om aften, bliver JEG bange.... smiley
    Hun bliver også gal på flyvemaskiner, det har hun altid gjort. lige siden hun var lille.
    Det er ej heller frygt .

Hun er bange for vores ældste søn, hvorfor ved vi ikke, og det er virkelig bange så det vil noget.
    Han kommer til fødselsdag i morgen, måske jeg skulle optage hendes reaktion, så i kan se når hun virkelig bliver bange.

Vores håb er at hun lære han ikke er farlig og vænnes til ham.

• #73   1. mar 2014 Så TG. Nu er du ved at være der henne hvor jeg tænker at der bag de tossede historier også gemmer sig noget ansvarlighed.
    Dejligt at se.

• #74   1. mar 2014 Så fordi man fortæller tosse histore på nettet er man uansvarlig og misforstår sin hund? smiley

Søde Dana smiley ja, gu er det synd hun tisser pga skæld ud, men vi er blot mennesker og nogle gange fejler man - og det er helt ok, så længe man lærer af dem hvilket jeg er sikker på Bent har.

• #75   2. mar 2014 Ib : selvfølgelig er jeg ansvarlig overfor min hund, det er min pligt, ellers skulle jeg aldrig have fået hende.
    Det samme var jeg med min schæfer, der havde skabet fuldt af grimme ting. i de 8 år vi havde hende, er det faktisk utroligt at hun ikke fik bidt et menneske eller en anden hund. at det ikke skete var kun fordi vi var bevidste om hvad vi havde mellem hænderne, og tog hånd om det.

Jeg har aldrig fortrudt at vi fik Jackie, ej heller Dana.
    I øvrigt har jeg aldrig opgivet en hund vi har taget til os, det gør man bare ikke man løser problemet i stedet for.

Fylla : aflivet pgå alderdom/sygdom 12 år
    Boy : død af elepsi 9 år
    Charlie: aflivet pgå alderdom/sygdom 13 år
    Bonnie: aflivet pgå alderdom/sygdom 14 år
    Jackie: død af leukæmi 8 år

• #76   2. mar 2014 Vi har opgivet en enkelt hund.

Han blev så aggressiv, at vi ikke turde at have ham. Godt nok bed han "kun" os og ikke børnene, men tænk hvis han begyndte med dem også. De var ikke så gamle, at de ville kunne få ham væk.

Dyrlægen mente efterfølgende, at han måtte have haft en hjernesvulst.

Men normalt opgiver vi aldrig vores hunde.
    Rollo blev 9 år gammel og måtte aflives pga. gigt. Han var vores et og alt.
    Max har vi haft enormt meget arbejde med, men nu har vi en dejlig vovse, som skal blive hos os, indtil han bliver gammel og grå.

• #77   2. mar 2014 Uanset race skal man også huske at Dana er stadig i hvalpe/unge alder. så self. er hun kuldret og energisk. desuden er der altså også hunde der tisser af glæde når deres ejere kommer hjem.

jeg vil sige at Dana ikke er en "misforstået" hund, ej er hun på nogen måde mishandlet eller angst. hun er ung og har nu ikke boet hos Gurli og Bent så længe at alle lyde og dufte og endvidere er hende vant.

ha' en fortsat god dag herinde smiley

Kommentér på:
BanDana... altså ... :/

Annonce