Sære og sjove vaner {{forumTopicSubject}}
Mine hunde har en sær og også lidt sjov vane, specielt Lilly.
I mit hus er der 2 vandskåle - en nedenunder i køkkenet og en ovenpå hvor vi sover.
Dog er det kun den ene vandskål der dur hvis man spørger Lilly. Hun kan godt drikke af den hernede, men den ovenpå er bare den bedste.
Hun begyndte for nyligt at vække mig om natten ved at stå og pive og stirre på mig - og det undrede mig, for det plejer hun kun gøre hvis hun skal ud og tisse og vi havde jo været ude. Men hun er ved at være gammel så det kunne være blæren ikke var så god mere. Så jeg tog hende ud og hun stod bare og gloede dumt på mig. Så gik vi i seng igen og der gik 10 min, lige når jeg var faldet i søvn, så pev hun igen. Nu blev jeg lidt sur og gik ned og gav hende lidt mad og tjekkede om der var vand og gik i seng igen - men ak 10 min efter vækkede hun mig atter engang og som jeg rejste mig løb hun hen til vandskålen, så jeg vidste det var den hun mente. Den var tom, men hun havde jo vand neden under og vi havde været nede 2 gange tidligere - men nej, det duede ikke. Så jeg fyldte vandskålen og hun drak som om hun havde tørstet i 100 år og så fik jeg endelig lov at sove.
Om dagen løber begge hunde også tit ovenpå for at drikke, selvom de går lige forbi den skål der står i køkkenet.
Begge vandskåle rengøres og der skiftes vand dagligt i dem. Jeg har endda prøvet at tage vandskålen oppe fra og bytte den om med den nede fra, da den ene er metal og den anden keramik, så det kunne være det der generede hende. Men nej - det er stadig skålen der står oppe som kun dur. Og hun vækker mig stadig rigtig tit om natten fordi skålen er tom. Dumme hund
Har jeres hunde også sære eller sjove vaner som I ikke rigtig forstår?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Rosa har også et "problem" med puder i sofaen. Enten skal de ligges på eller også skal de skubbes på gulvet. Måske en arvelig ting, for hundes søster gør det samme.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Og så er han generelt en dutte-hund...vi bliver duttet i tide og utide...når vi skal lege eller nusse, når han vil noget og når han synes vi er i vejen og gerne vil forbi Nemmere at dutte end at gå udenom
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
apr 2005
Camilla: Hvis jeg spiser et eller andet finder Lilly altid et tyggeben, men hun vil ikke selv have det. Hun kommer hen til mig og vil bytte. Hvis jeg får hendes lækre tyggeben så får hun min mad... hun håber hver eneste gang. Og sker det at vi bytter en bid for hendes ben, så kommer hun og stjæler benet tilbage og vil igen bytte med en ny bid
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
apr 2005
aug 2011
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 390
Så tager hun tingen i munden og graver et fint hul, putter tingen fint ned med små fine dut med snuden, skubber jorden tilbage og dutter fint og gå videre.
Det ser så sødt ud, men aner ikke hvorfor hun gør det
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
apr 2005
apr 2005
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Men ak, det har været en krig at få ham til at drikke af den, og han gør det kun hvis det er højst nødvendigt.
Så har jeg så fundet ud af, at tager man de helt små keramikskåle, som vi har hjemme i skabene, de er langt mindre end de andre, så drikker han hellere end gerne, uanset hvor den står og hvor ofte den fyldes op, lol.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Det havde ved hende uden tvivl noget at gøre med at hun skulle gemme det så ingen tog det indtil hun ville have det senere
Skyggen laver også den der med at ville bygge ting for mad.. lol
apr 2005
En aften havde hun siddet og vogtet over sin mad i en halv times tid, da jeg ville gå op og fjerne den og hun havde med de bedste midler hun kunne finde på gulvet prøvet at begrave sin mad.
Festlig ser det ud - men tror ikke at hverken katten eller Silas lader sig narre af en sløjfe og noget plastik
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Bonzo kan ikke lade håndklæder være, han smider sig på ryggen i dem og Grunnet sig frem og tilbage.. Det er jo det man gør med håndklæder ikk?
Nima bruger sko om vinteren, lige så snart hun får dem på så styrker hun hele lejligheden rundt, for hun skal da lige være sikker på de sidder godt nok fast.. Når de så er godkendt så står hun og hopper med firbenene med tungen ud af halsen og logrer helt vildt med halen..
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Da hun var lille hvalp var hun jo selvfølgelig super nysgerrig, og jeg synes jo selvfølgelig, at hun skulle have lov til, at se det hele. Så når jeg gik på toilettet ville hun gerne med, og det fik hun selvfølgelig lov til, for det kunne jo være, at der skete noget spændene. Men når der ligesom ikke skete mere, gik hun ud igen, eller lagde sig til at sove på gulvet. Og jeg fandt det nu lidt sjovt.
Det har så resulteret i, at når jeg står op om morgenen, og går ud for at tisse, så har jeg terroristen lige bag mig, for hun skal da med! Hvis jeg så siger nej, og går ud selv, og lukker døren, går der nøjagtig 2 sekunder efter jeg har sat mig, og så har terroristen åbnet døren, og kommer logrende ud
Når hun lige har tjekket, at der ikke sker mere, går hun ud igen, eller ligger sig på gulvet...
Ja lidt sjovt, men min egen fejl
apr 2005
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Sære og sjove vaner