{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Kleopatra
Kleopatra
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23

Én lang eller mange korte gåture? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Hvad tror i, at hunden ville vælge, hvis den kunne; en lang gåtur (mellem en og to timer, hvor en del af den så bliver i skov eller lign), eller tre-fire små ture (15-25 min, der så bare bliver i villakvarteret)? Den første er selvfølgelig forudsat, at man har have til morgen- og aftentisseri.

Jeg vil gerne bare have meninger om selve spørgsmålet, derfor ingen videre uddybning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Én lang eller mange korte gåture?
  • #1   21. feb 2014 Tror helt det kommer an på hvilken hund det er.

Hvis du spørger vores rottweiler er jeg sikker på han siger gerne to lange ture af 1-2 timer om dagen.

Hvis du spørger vores bull mastiff vil hun sige to korte ture. Lang tur kan du squ selv tage på makker, så passer jeg på sofaen imellem.

• #3   21. feb 2014 Undskyld hvad er det for en race ? smiley

• Kleopatra
    Kleopatra Tilmeldt:
    jan 2014

#4   21. feb 2014 Hun er en cairn, men ikke særlig racetypisk, da hun blev købt et dårligt sted og med hovedet oppe et vidst sted... Hun kan være svær at få med ud at gå til tider, hvis det ikke er "spændende" miljøer.

• #5   21. feb 2014 Mine ville vælge en lang tur et "fremmed" sted og ikke bare i nabolaget.

• #6   21. feb 2014 Tror da klart at de ville vælge en god lang tur i skoven frem for at tulle rundt i nabolaget.

• Kleopatra
    Kleopatra Tilmeldt:
    jan 2014

#7   21. feb 2014 Desværre har jeg kun sjældent adgang til bil, derfor kan jeg selv komme til stranden eller lign.

• #8   21. feb 2014 Når det er en lille hund tror jeg at den gerne vil tuller rundt omkring flere gange om dagen korte ture Men så tag den med en gang imellem ud i skoven Det er jo skønt at komme nye steder smiley

• #9   21. feb 2014 Det har nu ikke altid noget med hundens størrelse at gøre. Min Choko ville helt klart vælge de lange ture hvis hun kunne bestemme og hun vejer kun 4.7

• #10   21. feb 2014 Mine ville - hvis de selv kunne vælge - at være på tur med sine mennesker hele dagen og så dratte om på siden og sove 12 timer i streg... Og gentage det dagen efter.... og dagen efter..

SÅ heldige er de ikke.

De får mange små ture og så får de andre former for aktiviteter ved siden af.

• Kleopatra
    Kleopatra Tilmeldt:
    jan 2014

#12   21. feb 2014 Det er bare tit, at hun slet ikke gider at bevæge fusserne. Derfor har jeg spekuleret lidt på, om en hund skal ud og "GÅ" hver dag, eller om det nogle dage kan erstattes af andre aktiviteter, såsom snuseøvelser eller lign.?

• #13   21. feb 2014 Jeg tror de fleste hunde ville synes, at en kombination ville være det bedste:
    Korte ture i nabolaget, så de kunne læse dagens avis, samt lange ture ved skov, mark, strand og træningsplads, hvis ikke hver dag så i hvert fald flere gange om ugen, for at blive stimuleret på andre områder. Og så i haven, når der skal slappes af og hygges (søges mad) andre steder end i sofaen og køkkenet.

• #14   21. feb 2014 Jeg har INGEN skrupler ved ikke at hundene ikke går ture, men laver alle mulige andre ting.
    Altså - de skal jo tisse af, men ud over det mener jeg, at gåture i sig selv ikke er nødvendigt for et godt hundeliv.

Men noget skal der være.

• Kleopatra
    Kleopatra Tilmeldt:
    jan 2014

#16   21. feb 2014 CH - Det var umiddelbart også min tanke. Selvfølgelig skal der være aktivitet, og det er der skam også, men hvis hunden ikke har nogen stor glæde ved gåture i villakvarteret, må der findes et alternativ.

• #17   21. feb 2014 Med mindre vi kører til et nyt sted, så vil Lia hellere lege og aktiveres end at gå tur, men snakker vi gåture, så... 1) En lang gåtur nye steder/steder vi ikke kommer så tit, 2) Mange korte ture på sædvanlige steder, 3) Lang gåtur sædvanlige steder.

Det bliver så aldrig til nr. 3, for kræet begynder at kede sig og går herefter "på plads" for at få guffer og så synes jeg jo ligesom at turen er lidt formålsløs og vender om, så vi kan træne noget mere interessant.

• #18   21. feb 2014 Coco ville være lidt splittet imellem en masse små ture (såfremt de indeholdte konstant leg med hunde - alle hunde på jorden gerne..) og en lang tur i skoven alene med mig, dog løs så man bare kunne jagte alle de fugle, man kunne.

Men ja, det er jo ikke sådan, verden hænger sammen, så vi "nøjes" med korte ture (morgen med leg med dem vi møder (hvis de vil) og aften) og en lang tur om eftermiddag, hvor jeg egentlig gerne vil være i fred for andre hunde og bare nyde min hund, men det er sjældent, vi er så heldige...

• #19   21. feb 2014 Mine ville hvis de kunne vælge at få lov at løbe løs et sted med fuld fart på.

• #20   21. feb 2014 en lang

• #21   21. feb 2014 Vaks ville vælge en lur foran brændeovnen smiley

• #22   21. feb 2014 *Det bliver så aldrig til nr. 3, for kræet begynder at kede sig og går herefter "på plads" for at få guffer og så synes jeg jo ligesom at turen er lidt formålsløs og vender om, så vi kan træne noget mere interessant.*

*LOOOOOOOOOL* Jeg troede kun at det var mine hunde der gjorde det.....*GGGGG* Jeg har Lotus på venstre side og Kaido på højre og ind imellem går de så tæt at jeg næsten ikke kan bevæge mig. Og de bliver bare gående. Jeg kan squtte få dem væk....*GGG*

• #23   22. feb 2014 Mette: Hahaha... kan næsten regne ud at de også er madører, når jeg ser hvilken race de er. smiley

• #24   22. feb 2014 Vi har lavet regler af samme årsag. Ingen guf, leg eller træning før hjemturen. Ellers har vi kun hunde der tilbyder alskens kunster.
    De kan slet ikke slippe det, hvis der først er succes smiley

Kommentér på:
Én lang eller mange korte gåture?

Annonce