{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Hjælp til at komme når man kalder. {{forumTopicSubject}}

Hej alle! håber i kan hjælpe, Balou han er rigtig dygtig til at komme hvis han går uden snor, nogen gange står han lige og overvejer situationen og man skal lige kalde en ekstra gang. Men når vi er derhjemme og han skal komme så gider han simpelthen ikke.
Nogen der har nogle øvelser man kan gøre så han bliver bedre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at komme når man kalder.
  • #2   20. feb 2014 Det er meget enkelt smiley Eller noget smiley

Du skal simpelthen være den fedeste person i på denne jord smiley Mine hunde er lige så forskellige som dag og nat når det gælder indkalds-motivering.

Min hanhund Giz er røvligeglad om jeg så stod og kastede med engelske bøffer,men en bold med piv i, så er han der på et spiltsekund.. Hvor imod min tæve er totalt ligeglad med bold, men vil gøre hvad som helst for noget at æde smiley

Så hvad er din hund til? Og husker du at belønne HVER gang, eller er du lidt fesen med den del derhjemme?

Du skal udlevere noget som gør at vovse vælger DIG, fremfor kat osv.. Når indkaldet så sidder lidt mere stabilt, kan man skrue ned for bøf og udlevere almindelig kiks igen.

Der var en gang en klog der sagde til mig: " Hvorfor skal vovse vælge dig? Grunden til dit indkald stinker, er at du er lige så kedelig som pollental"

Den sad- og nu virker mit indkald smiley

• #3   20. feb 2014 Lær hunden hvad dens navn betyder;)

• #4   20. feb 2014 Hehe jeg følger med her. Sådan som jeg forstår det så er det kun inden for hustes 4 vægge hunden ikke vil komme?

Sådan er det også her. Hun har et helt fint indkald, men hvis jeg kalder herhjemme i hytten, så kan hun da godt få den idé at hun ikke lige gider, eller tænk nu hvis hun skulle noget meeeget slemt.. Og ja ja det sker ofte herhjemme! Uha hun oplever mange modbydelige ting smiley

Hvis det fx er når vi skal ud og gå og jeg kalder og hun ikke kommer, så ignorerer jeg bare og tager hendes snor og går mod døren. Så kommer hun.. Jeg ved ikke hvorfor hun er så sær, men det er hun nu engang, og det er nok bare hendes personlighed smiley

• #5   20. feb 2014 Det er sjovt for her er der lige omvendt, King kommer altid når jeg kalder hjemme. Men når vi er ude er der nogen gange noget, der er mere spændende end mig smiley

• #6   20. feb 2014 For galt Pernille!

Går du ikke rundt og lugter af rådden fugl eller andet hunde-godt? smiley smiley

Nej teorien er god nok. Altid positivt når hunden kommer ind, og lad være med at kalde når man ved at det vil mislykkedes. Så må man hellere hente hunden og dermed undgå et mislykket indkald smiley

• #7   20. feb 2014 Da den irske ulvehund landede forrige år besluttede jeg mig for at den del bare skulle sidde i skabet, så han kunne løbe løs, uden jeg skulle frygte at han skulle på jagt, så snart der viste sig en pipmåge eller fasanmis.
    Ind til videre sidder den i skabet, jaja, han er en mynde med lidt selektiv hørelse til tider, men han kommer, også de par gange der er suset et rådyr forbi hans næse.
    Jeg har hele tiden husket at have noget ekstra godt med på turene, og altid haft noget lige ved hånden herhjemme, og har altid en bøtte stående i bilen med noget ekstra godt, som kun gives i disse situationer.
    Han er et madøre, men visse ting er bare bedre end pipmåger, at ordet "slik" virker bedre end "kom" er så en anden historie, men bare resultatet er det samme, så er jeg ganske ligeglad.

• #9   20. feb 2014 Tror ofte man er glemmer at belønne derhjemme... Man husker det mens den er helt lille og man træner med den, men efterhånden bliver det en vane bare at kalde, uden at huske belønningen...

• #10   20. feb 2014 Tanja

Her tror jeg ikke vi belønner mindre? Hun er bare sær smiley

Det er altid værst, hvis hun en tid har skulle have en eller anden behandling fra dr. dyr hun ikke bryder sig om. Så er hun meget uvillig til at komme lang tid efterfølgende. Hun er en sart lille en smiley

• #11   20. feb 2014 Isabelle

Herhjemme siger jeg "kom ned og få en guf" og det ved hun fint hvad betyder, men har hun besluttet sig for ikke at komme, ja så kommer hun sgut smiley

• #12   20. feb 2014 Her skal tøserne NOK minde os om når de synes at de har været dygtige, hvis vi ikke lige selv har opdaget det......*GG*

Jeg har nu sjældent problem med indkald nogen steder. Mine tøser er, fra de var 8 uger, blevet kaldt hen til mig, fået en godbid og har så fået fri igen. Dette gjorde jeg 9 ud af 10 gange. Den 10. gang satte jeg snor i halsbåndet og så gik vi videre.

Nu har jeg så problemet at de IKKE gider at rende. De går klistret til mine ben, Lotus til det venstre og Kaido til det højre. Se, DET er irriterende.....*GGGG* Jeg kan næsten ikke gå.

• #13   20. feb 2014 Min DSG er meget glad for godbidder - en stor fordel. Vi startede med i huset og haven at kalde hans navn - løfte en knyttet hånd , så kom han stormende. Da navnet sad fast og vi vovede os ud på marker o.l. blev navnet udskiftet med et kort pift og en arm i vejret , det sog ikke mange mdr før den var så sikker som den kan blive. Jeg hader at kalde med navn , hvis han feks er 200 meter væk på marken - så er det lettere med et kort pift for opmærksomhed.
    Vi har tidligere haft 3 g.d. ( en ad gangen) som ikke kunne lokkes med noget som helst spiseligt eller legetøj af nogen art. Det var noget af en opgave at finde den rigtige måde. De har så ikke fået fri adgang til kæmpe store områder med mindre de var indhegnet på en eller anden måde. De lærte alle at gå fri ved fod , men aldrig 100 % fri på store afstande.

Kommentér på:
Hjælp til at komme når man kalder.

Annonce