{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Fodring af to hunde {{forumTopicSubject}}

Jep har lige brug for et råd tror jeg..

Har jo fået Ozzy.. Før havde Pusle mad hele tiden da hun sagtens kunne styre det.. Det er jeg så stoppet med da Ozzy ellers æder det.. Men når de får mad i hver deres skål sluger Ozzy hans og glor på hende indtil hun har spist op.. Har set man kan få nogen skåle som skulle gøre at det tager lidt længere tid for ham at spise op.. Fungere det? Han får hikke når han spiser så hurtigt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af to hunde
  • #1   7. feb 2014 Ja det der gider jeg ikke så jeg fodre i hvert sit rum smiley

• #4   7. feb 2014 Spred foderet i haven og lad hunden selv finde det, sundere, lettere og sjovere for hunden

• #5   7. feb 2014 Hvis i bor i lejlighed, så kan denne version vist bruges http://www.porcani.dk/green-spis-langsomt-madskal.html

• #6   7. feb 2014 Vi fodrer også i hvert sit rum

• #7   7. feb 2014 Jeg fodrer den ene på græsplænen og den lille får sin mad i en t-shirt i stuen.
    Det er så dejlig nemt med tørkost

• #8   7. feb 2014 Fodrer mine sammen, tæven er vold grådig, og sluger sin mad, så det løses med en stor sten i madskålen, gratis og det virker.

• #10   7. feb 2014 Ja, der findes skåle som gør at hunden skal arbejde for at få maden og de virker ganske ok.. smiley

• #11   7. feb 2014 Hvordan opdrager du til det Jytte?
    tæven her ved da udmærket, at det er no go at stjæle de andres mad, men hun er så besat af mad at hun ikke kan lade være, hvis jeg ikke står og overvåger

• #12   7. feb 2014 Fodrer mine i hvert sit rum/haven. Jeg har 2 hurtigspisere, 1 medium og 1 langsom. Ghini er meget langsomt spisende og skal ikke føle sig presset af de andre, der spiser meget hurtigere og de 2 hurtigspisere, spiser endnu hurtigere, når de er sammen med andre..

• #13   7. feb 2014 Vi fodre i to grupper i to rum (4 hunde). Og så sørger vi for de hurtigste får serveret først.
    Men hastigheden er meget afhængig af hvad skåle vi bruger. F.eks. green, så er asger langsomst. men han er hurtigst i alm. skål.

• #15   7. feb 2014 Det fungerer også glimrende, så længe hun ved jeg overvåger, men så snart hun ser snittet, så tager hun til sig, grådigheden overtager pli'en smiley

• #17   7. feb 2014 Slow-eat skåle fungerer glimrende

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #18   7. feb 2014 Jeg har to hunde, som får meget forskellige mængder foder, så den ene tømmer skålen langt hurtigere end den anden.

Som regel får den ene mad på græsset, mens den anden får mad i skålen, men det hænder da, at de begge får mad i en skål.

Til at begynde med placerede jeg mig fysisk mellem madskålene, som stod med et par meters mellemrum, så jeg kunne blokere, hvis den ene ville stjæle fra den anden. Så snart den "hurtigste" var færdig, lokkede jeg ham væk med et par godbidder, så den "langsomme" kunne spise færdig i fred.

Jeg sætter som regel ikke skålene ned på samme tid, så de skiftes til at blive først færdige med at spise - og så får de begge trænet lidt selvkontrol smiley

Det tager selvfølgelig tid, men efter et par måneder havde de begge fået lært tilstrækkeligt selvkontrol til at holde snuden fra den andens madskål.

• #19   7. feb 2014 Mine fodres i samme rum ved skåle lige op ad hinanden. Ingen problemer i det. De har lært at man ikke går på rov i den andens skål smiley Og det er heller ikke noget problem, at den yngste får dobbelt så meget foder som den ældste. Er den ene færdig før den anden, så går de bare væk fra skålene.

• #21   7. feb 2014 Vores bliver også fodret i hver deres rum, det er sgu så nemt smiley

• #22   7. feb 2014 Vi har også "opdraget" os ud af det.

Begge hunde bliver sittet af, maden gjort klar. Tævens skål bliver sat på gulvet og hun får værsågod, vi går hen på hanhunhundens plads og gør det samme der.

Hun er altid færdig før ham og da hun var lille eksperimenterede hun med at stjæle fra ham hvilket både vi og han fortalte hende ikke er hensigtsmæssig adfærd.

Hun vil stadig gerne have hans mad - og tjekker også hans skål når han er gået fra den. Det er ok, det må hun gerne.

De får kun mad i skål om aftenen. Resten af deres mad bliver serveret på græsset i haven, hvor de søger side om side eller i forbindelse med træning.

• #23   7. feb 2014 Her har vi 4 hunde. De 3 af dem bliver fodret i samme rum. Den sidst ankommende spiser i et andet rum. Han er så også den der er hurtigst færdig. Men respektere, at de andre spiser. Sidder pænt og venter til de andre er færdige så han kan slikke skålene HELT rene. smiley

• #24   7. feb 2014 Vores tre får også kun aftensmaden i skål. Jeg laver maden klar og så får de maden stille og roligt i rækkefølge med den langsomste spiser først.
    Alt skal ske i ro, de skal hver især vente på at jeg har stillet skålen og gået tilbage fra den.
    Når de så har spist færdig, må de godt gå til hinandens skåle, men først når skålens ejer er trådt tilbage. I starten krævede det at jeg stod og sagde nej, nu ved de det og klarer det fint selv.
    Resten af maden får de i løbet af dagen som godbidder, i græsset eller "indpakket" så der skal arbejdes for at få den ud.

• #25   7. feb 2014 Mange tak for alle jeres svar smiley Har overvejet at smide hans rundt om i huset, eller haven men tror at Pusle bliver forstyrret så.. Men det er da et forsøg værd smiley Fungere det ikke, vil jeg kigge på de forskellige skåle..

• #26   7. feb 2014 Må tilstå, at jeg er så doven, at jeg ikke har gidet at gøre forsøget med at få dem til at spise sammen.

Ghini bruger ca.45 minutter på at spise sin mad, Alfa max 2 minutter, hvis de begge fodres i skål.
    Ghini får kun mad 1 gang om dagen og jeg synes hun skal have fred og ro til at spise i det tempo hun har behov for.
    Til gengæld ved Alfa godt, at det er stregt forbudt at åbne døren til det rum, hvor Ghini spiser, hun kunne godt, men ved det giver skideballe smiley

Xingu fodres altid ude og bruger snildt en time på at søge foder, uanset hvordan vejret ser ud, både hende og Alfa får 2 x dagligt.

Yota får stadig mad 4 gange om dagen og fodres både i skål og ude.

• #27   7. feb 2014 har selv to meget forskellige hunde ift. mad og spisehastighed. En labrador og en collie, her spiser de i hvert sit rum og har slow feed skåle.. Skifter mellem at bruge buster dog maze og de der nyere greens.. Det er helt genialt og labben som ellers altid har slugt er nu længere om at spise op end collien.. og så kan man se at de synes det er sjovt at sku arbejde lidt for føden, halerne kører på dem imens de spiser..

• #28   7. feb 2014 Det fungerer nu fint her, når grådig-tæven får sin sten i foderet, så er hun færdig samtidig med de andre to, problemet er kun når de får hele stykker kød/ben så skal jeg lige være over hende og tager hende ind, når hun er færdig så de andre kan få madro.
    at fodre dem hver for sig fungerer ikke rigtigt, jo tæven og den anden lille han spiser hvor de får det serveret, men den store er selskabsspiser og kan slet ikke finde ud af det, hvis han ikke er med flokken.

Kommentér på:
Fodring af to hunde

Annonce