Hunde og tis :) Hunde og tis :)
Hej HG.
Ja en lidt underlig overskrift men jeg skal nok prøve at forklare mig
Altså jeg har en hel hanhund, som jeg plejer at sige, og når jeg går tur med ham snuser han jo til alt muligt og tisser utrolig meget.
Når han er sammen med andre hunde, så hvis de tisser, tisser han oven på det (ofte efter at have slikket på det også XD ad. Hehe)
Så er det sket et par gange, at jeg har været i nogle situationer hvor jeg har haft hunden med og jeg har skulle tisse, og der ikke har været et toilet, hvor jeg så vælger at sætte mig i en busk og tisser. Det første min hund gjorde var at gå over og tisse på det (han har ikke slikket på det XD ) og det samme er sket hvis min kæreste af nogle årsager også har tisset udenfor, altså hunden går hen og tisser på det bagefter og så er det jeg tænker: "Hvad betyder den adfærd helt præcist?"
Hvad betyder det i hans hjerne når han vælger at tisse der hvor jeg tisser og at han tisser der hvor andre hunde har tisset? Hvad er meningen med det? Er det noget flok noget? Er det noget dominans noget? Er det noget ... hvad er det for noget?
ps: nu skal det jo ikke lyde som om, at jeg og min kæreste altid render og tisser udenfor, men det sker altså Vi bor på landet og sådan er det.
Så lad nu være med at hænge jer i det, og bare koncentrer jer om mit spørgsmål.
Tak.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.805
Hunde kan få mange oplysninger ud af tis, og afføring. Køn, alder, humør, cyklus (tævens løbetid) og rang. Så de spreder jo mange informationer om sig selv
Og jeres hund ligger sit visitkort i jeres tis, fordi i lige har lagt jeres
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Men de ville nok kigge lidt for meget her i København hvis jeg pludselig lader vandet midt i det hele..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.762
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.352
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 488
Hunde og tis :)