{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Fra madglad til ligeglad {{forumTopicSubject}}

Har de seneste to uger oplevet mine to hanhunde ændre adfærd. De gør begge mere når de er ude, piver/sukker når de er inde og vil ud, men skifter hurtigt mening og vil ind igen. Baune som elsker mad, virker ikke særligt imponeret når skålen stilles frem og.... han har sågar levnet efter de omtrent 5 min. som det maks. plejer at indtage et måltid.
Begge er de glade og kælne, men virker lidt mutte. Elsker selvfølgelig en gåtur.
Så jeg søgte her på HG efter indlæg om løbetid og kan forstå at der nok, som jeg regnede med, er "noget" i luften. De er 2,3 år, så det er vist en naturlig reaktion.
Nu undres jeg:
Hvor ofte kommer hun-hunde i løbetid?
Er det forskudt fra hund til hund?
Og er det sandt at der kan lugtes damer på 5 km. afstand?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra madglad til ligeglad
  • #1   23. jan 2014 som hovedregel kommer en tæve i løbetid 2 gange om året, men det er forskelligt, nogen kommer det hver 6.mdr andre går 8-10 mdr imellem.

Og ja hanner kan lugte de på lang afstand, ved dog ikke hvor lang, det kan jo også være det er en tæve der luftes omkring hvor I bor...

så det du beskriver kunne sagtens være deres reaktion på en de kan dufte en tæve i løbetid

• #3   24. jan 2014 Der er som regel rigtig mange tæver i løbetid i jan/feb, så lige pt er det højsæsson. Tæver er i løbetid i ca 3 uger af gangen 1-3 gange om året. Nogle hanner er meget påvirkede af det mens andre kun lige reagere når de er højløbske. Jeg har selv en hanhund, der har været brugt i avl. Han ved godt hvornår de er klar og resten af tiden er han rimeligt ligeglad. Møde han dem kurtisere han dem (det gælder jo om at sørge for at de ville vælge ham..... smiley ). Meeeen der skal nu mere end en højløbsk tæve til at få ham til at skippe et måltid smiley og jeg har aldrig oplevet ham sidde og piver eller sådan noget selvom naboens tæve er i løbetid. Havde jeg en hanhund der var meget påvirket af løbetider og skulle jeg ikke bruge den i avl så tror jeg faktisk jeg ville vælge at kastarere den.

• #4   24. jan 2014 hov glemte lige.
    Det er kun inden for en fast sammentømret flok at tæverne synkronisere deres løbetid, så du kan risikere at være konstant omgivet af løbske tæver.
    Og jo, de kan lugte det på flere km's afstand.

Kommentér på:
Fra madglad til ligeglad

Annonce