15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.328
Meget madglad {{forumTopicSubject}}
Vores kære Riiini er en rigtig madglad hund.
Mens vi har været på ferie, er vores hunde blevet passet hos mine forældre. Dian har ikke rigtig tabt sig, men Riiini har tabt en del.
Vægttabet tror jeg er en blanding af flere ting:
- savn af sin "mor" = mig (Riiini er meget mor-glad)
- en mindre mængde godbidder fordi vi kaster en håndfuld hver gang vi går hjemmefra og mine forældre går ikke meget hjemmefra. Vi kalder også ind fra haven rigtig mange gang og så falder der en godbid af, når de kommer med det samme
- og til sidst at hundene har været mere aktive ude i haven hver dag - normalt sover de jo meget af dagen når vi er på arbejde.
Nå - men Riiini har så tabt sig en del da vi kom hjem og der var kun 3 uger til udstilling i Hillerød ogog Helsingør og så er gode dyr rådne - eller gode råd dyre - thi hi. Han skulle jo gerne være fit til udstillingerne.
Jeg skiftede derfor ham over på 100% hvalpefoder og med det foder vi fodre med, betød det en væsentlig større mængde foder til hvert måltid.
Hmmm lækkert tænkte Riiini. De første 3 måltider guffede han i sig i en fart, men nu er han laaaaang tid om sine måltider. Vi tænker at så madglad som han er, så nyder han hver eneste tørfoder-kugle hver for sig, smager på den, tygger den, smager på den igen for til sidst at synke den og så er det tur for den næste foder-kugle - hmm lækkert.
Den komplette madnydelse *GG*
Dian til gengæld er kun sat en anelse op i sit normal-foder da hans vægttab var ubetydelig, så han er superhurtig færdig med sit måltid, så han trisser rundt og man kan næsten bare se at han tænker "Riiini, bliv så færdig med at spise !"
Synes bare jeg ville dele hans madglæde med nogen, for jeg synes det er herligt.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Meget madglad