Blå labrador Blå labrador
Synes det er ved at være meget med alle de nye hunde der bliver lavet omkring i verden. Hvorfor ikke beholde det vi har, men det er nok bare mig....
Men jeg har set en annonce med blå labrador hvalpe til salg, og jeg undrer mig over, hvorfor de nu skal være blå....hvorfor ikke bevare sort/gul/brun....de er så pæne
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Skulle man feks. ikke have genskabt broholmeren..? Der er jo masser af andre racer at vælge imellem.
Jeg mener man skal fokusere på sundhed på avl, og så er det lige meget om det er tavle, blandings, eller forsøg på nye racer/farver.
Der er masser af eksisterende racer, som har så mange skavanker, og hvor avlen er noget skod. Nogle racer burde måske ligefrem uddø, hvis ikke man ønsker at ændre raceprofilen.
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Annoncer: 1 Emner: 149 Svar: 2.514
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 122
http://www.dkk.dk/xdoc/120/OmHunde_FarverelateretPelstab.pdf
Farven stammer fra weimaranerne.
http://jacksfrontpage.wordpress.com/2012/09/02/analysis-of-the-silver-labrador-population/
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
feb 2012
sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
Der står i annoncen der er stamtavle på dem, men denne er tysk, og farven er godkendt i bla. USA og Tyskland.
Lablover :
Jeg er enig. der er ikke behov for yderligere labber Jeg synes også dem der er nu, er ganske udmærket, så jeg kan ikke se meningen med det....
generelt :
Og ja de koster da alligevel en slat penge....og ikke noget jeg vil give for en hund, jeg ikke kan få registreret herhjemme og bruge til noget....men den blå farve beskriver de som værende et bestemt gen, men hvorfor er disse så ikke set lææææææænge før nu?????!!!! Bare en undren.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.608
FCI godkendt er det i hvert fald ikke (her hører DKK under), og det er simpelthen fordi, at blå ikke findes i labbens farveregister. Genmutationer kan finde sted, men så ville det, højst sandsynligt, være en, der muligvis havde forskellige farver (sort/gul), hvilket faktisk ér sket et sted i USA, og ikke hele kuld (tror jeg ikke på i hvert fald). Det er weimaraneren, den blå stammer fra, og det er derved ikke ægte labs.
sep 2012
Jeg ved godt den ikke er FCI godkendt, og da slet ikke når der kun kan fås n tysk tavle på hvalpenen.
Jeg ved ikke hvilken tysk klub de er registreret i, og ja labradoodle er blanding, men denne har eksisteret i nogle år efterhånden, dermed ikke ment jeg synes dette r okay.
men jeg tænker også, at den blå farve må komme et andet sted fra, for ellers ville denne farve have været set noget før, eller tager jeg fejl???
Med doberen kan der forekomme blå og hvide, og det er gen fejl. Men jeg har ALDRIG set en blå lab før denne annonce.....
jun 2009
feb 2012
Opdrætter fra denne annonce er smidt ud af DKK så selvom de blå kunnet have fået stamtavle i landet ville hendes ikke kunne.
jun 2009
nov 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 108
Blandinger er begyndt at uddø, de hedder alle samme sådan noget fancy som er flot, dyrt og sælgende.
feb 2012
sep 2012
Men jeg synes de voksne ser forfærdelige ud....og nej de ligner ikke ægte labber
jun 2009
sep 2012
Ja det er nemlig mange penge for en hund, som du ikke rigtig kender noget til....
sep 2012
Ja det burde man mene....men nogle mennesker falder for hvad som helst. Selv dem der sælger og avler på dem
jun 2009
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.931
Så uanset hvilken hund I selv har.... er den en blanding......... selvom den har DKK tavle ...eller DRU tavle.....eller FCI ..... og hvad de hedder alle sammen .
Der er faktisk kun 2 hunde , der ikke er blandinger ..... og det er ...Den Egyptiske Pharao Hund.....( den er over 8000 år gammel ).. og så én mere , som jeg ikke liiige kan huske.
Så inden bliver forarget , så er det altså på den måde , I har fået den hund I har nu.......... Tænk på det.
Så jeg kan altså ikke blive forarget over Designer- hunde....... det er sådan man er startet med ALLE... " ægte " hunde ....
sep 2012
Gud hvor er jeg træt af den sætning....sorry
Ja jeg ved sgu da godt de fleste er blandinger for mange år siden og bla bla bla.....men hvorfor skal den hives op HVER GANG....
nov 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 108
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.931
jun 2013
Svar: 478
De er opstået af målrettet avl efter klart definerede ønsker og krav, med succeskriterier der ikke blev bøjet efter for godt befindende.
Herefter målrettet renavl for at sikre ensartethed i type og egenskaber. Egenskaber i første række.
Det kaldes avlsarbejde. Ikke blanding.
Desuden er der den simple kendsgerning, at for at blande, skal man have racer i første omgang.....
Så nej. Det er ikke sådan alle racer er opstået. Og dermed er det heller ikke fakta.
jun 2009
Men så kald en spade for en spade.
En lab/weimeraner er jo ikke en blå lab. Det er jo bare direkte løgn.
Er ligeglad med at det er en blanding, men at lyve om det er nærmest svindel.
Blå labrador