5.490 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

TRA LA LA LA
TRA LA LA LA
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69

Blå labrador Blå labrador

Synes det er ved at være meget med alle de nye hunde der bliver lavet omkring i verden. Hvorfor ikke beholde det vi har, men det er nok bare mig....
Men jeg har set en annonce med blå labrador hvalpe til salg, og jeg undrer mig over, hvorfor de nu skal være blå....hvorfor ikke bevare sort/gul/brun....de er så pæne smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blå labrador
  • #1   22. jan 2014 Samme med silver, champagne og charcoal labber.

• #2   22. jan 2014 Spørgsmålet er jo, hvornår man skal/skulle holde..?
    Skulle man feks. ikke have genskabt broholmeren..? Der er jo masser af andre racer at vælge imellem.
    Jeg mener man skal fokusere på sundhed på avl, og så er det lige meget om det er tavle, blandings, eller forsøg på nye racer/farver.
    Der er masser af eksisterende racer, som har så mange skavanker, og hvor avlen er noget skod. Nogle racer burde måske ligefrem uddø, hvis ikke man ønsker at ændre raceprofilen.

• #3   22. jan 2014 fordi dem der har dem skal tjene penge på den ene eller anden måde smiley de laver også labradoodles, og køre i store flotte biler smiley

• #4   22. jan 2014 Det er simpelthen så trist. I det her er der i mine øjne kun tale om en penge maskine. Det er på inden måde for at øge sundhed eller noget som helt. Der kan jo heller ikke laves stamtavler på de hvalpe så man kan reelt ikke tjekke sundheden generationer tilbage.

http://www.dkk.dk/xdoc/120/OmHunde_FarverelateretPelstab.pdf

Farven stammer fra weimaranerne.
    http://jacksfrontpage.wordpress.com/2012/09/02/analysis-of-the-silver-labrador-population/

• #7   22. jan 2014 Enig - det handler kun om penge!!!

• #8   22. jan 2014 Astrid så læs lige mine link! Det ér blandingshunde og de hár fejl! Det er SÅ sørgeligt at man kun tænker på penge og ikke sundhed og etik.

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#9   22. jan 2014 Anette J :

Der står i annoncen der er stamtavle på dem, men denne er tysk, og farven er godkendt i bla. USA og Tyskland.

Lablover :

Jeg er enig. der er ikke behov for yderligere labber Jeg synes også dem der er nu, er ganske udmærket, så jeg kan ikke se meningen med det....

generelt :

Og ja de koster da alligevel en slat penge....og ikke noget jeg vil give for en hund, jeg ikke kan få registreret herhjemme og bruge til noget....men den blå farve beskriver de som værende et bestemt gen, men hvorfor er disse så ikke set lææææææænge før nu?????!!!! Bare en undren.

• #10   22. jan 2014 Tralala; Men så er spørgsmålet - I hvilken klub? For nogen klubber tager jo alle hunde ind, som de overhovedet kan, nogen klubber ser jo også labradoodle som en race, men det er jo en blanding.

FCI godkendt er det i hvert fald ikke (her hører DKK under), og det er simpelthen fordi, at blå ikke findes i labbens farveregister. Genmutationer kan finde sted, men så ville det, højst sandsynligt, være en, der muligvis havde forskellige farver (sort/gul), hvilket faktisk ér sket et sted i USA, og ikke hele kuld (tror jeg ikke på i hvert fald). Det er weimaraneren, den blå stammer fra, og det er derved ikke ægte labs.

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#11   22. jan 2014 Alexandoria :

Jeg ved godt den ikke er FCI godkendt, og da slet ikke når der kun kan fås n tysk tavle på hvalpenen.
    Jeg ved ikke hvilken tysk klub de er registreret i, og ja labradoodle er blanding, men denne har eksisteret i nogle år efterhånden, dermed ikke ment jeg synes dette r okay.
    men jeg tænker også, at den blå farve må komme et andet sted fra, for ellers ville denne farve have været set noget før, eller tager jeg fejl???

Med doberen kan der forekomme blå og hvide, og det er gen fejl. Men jeg har ALDRIG set en blå lab før denne annonce.....

• #12   22. jan 2014 Den blå kommer jo fra weimeraneren. Det er også derfor, at mange blå labs har meget lyse øjne. Så.. det er jo reelt set en blanding, men, som med mange racer, kan det være super svært at se, når de er hvalpe.

• #13   22. jan 2014 Den blå farve kommer fordi de har krydset Weimaraner indover.
    Opdrætter fra denne annonce er smidt ud af DKK så selvom de blå kunnet have fået stamtavle i landet ville hendes ikke kunne.

• #14   22. jan 2014 Hvis det er den annonce, jeg netop har fundet, så kan man godt se på de voksne hunde (forældrene, går jeg ud fra), at de ikke er rene labs. Især på det første billede.

• #15   22. jan 2014 http://designercanineregistry.com/designer_breed_list.htm --> Udvidelse af race(er)

Blandinger er begyndt at uddø, de hedder alle samme sådan noget fancy som er flot, dyrt og sælgende.

• #16   22. jan 2014 Det er da også meget fancy at tage 10.000 kr for en blandigshund smiley

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#17   22. jan 2014 Jeg ved ikke om det er densamme annonce, men det kan det da næsten kun være. De producerer jo helst alt der kan give en indtjening med alle de hund de har...sorry to say...

Men jeg synes de voksne ser forfærdelige ud....og nej de ligner ikke ægte labber

• #18   22. jan 2014 Åha, folk må altså holde op med at sælge blandinger under andet end de er, det burde altså kategoriseres som svindel.

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#19   22. jan 2014 Annette J :

Ja det er nemlig mange penge for en hund, som du ikke rigtig kender noget til....

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#20   22. jan 2014 Alexandoria :

Ja det burde man mene....men nogle mennesker falder for hvad som helst. Selv dem der sælger og avler på dem

• #21   22. jan 2014 Det er simpelthen bare så forkert.

• #22   22. jan 2014 ALLE hunde er blandinger......ALLE hunde er i tidernes morgen blandet ....for at opnå de racer man har i dag.....

Så uanset hvilken hund I selv har.... er den en blanding......... selvom den har DKK tavle ...eller DRU tavle.....eller FCI ..... og hvad de hedder alle sammen .

Der er faktisk kun 2 hunde , der ikke er blandinger ..... og det er ...Den Egyptiske Pharao Hund.....( den er over 8000 år gammel ).. og så én mere , som jeg ikke liiige kan huske.

Så inden bliver forarget , så er det altså på den måde , I har fået den hund I har nu.......... Tænk på det.

Så jeg kan altså ikke blive forarget over Designer- hunde....... det er sådan man er startet med ALLE... " ægte " hunde .... smiley

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#23   22. jan 2014 NITTIB :

Gud hvor er jeg træt af den sætning....sorry
    Ja jeg ved sgu da godt de fleste er blandinger for mange år siden og bla bla bla.....men hvorfor skal den hives op HVER GANG....

• #24   22. jan 2014 Jeg syntes nu ikke rigtig at man skal begynde at krydse på kryds og på tværs. Jeg bliver forarget over når man begynder at udfordre skæbnen for at se hvad der kunne være "sjovt" at prøve af mærkelig kryds mellem to vidt forskellige racer eksempelvis: gravhund/pitbull, pomeranie/husky osv. Og som man kan se så fortsætter listen med mange andre foruroligende mix...

• #25   22. jan 2014 TRA LA LA LA .......Fordi det er Fakta....... Derfor... smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #26   22. jan 2014 De racer vi har i dag er ikke bare opstået af blandinger sådan lidt histen og pisten.

De er opstået af målrettet avl efter klart definerede ønsker og krav, med succeskriterier der ikke blev bøjet efter for godt befindende.
    Herefter målrettet renavl for at sikre ensartethed i type og egenskaber. Egenskaber i første række.

Det kaldes avlsarbejde. Ikke blanding.

Desuden er der den simple kendsgerning, at for at blande, skal man have racer i første omgang.....

Så nej. Det er ikke sådan alle racer er opstået. Og dermed er det heller ikke fakta.

• #28   21. jul 2014 Det kan godt være, at alt er opstået af blandinger.
    Men så kald en spade for en spade.
    En lab/weimeraner er jo ikke en blå lab. Det er jo bare direkte løgn.

Er ligeglad med at det er en blanding, men at lyve om det er nærmest svindel.

Kommentér på:
Blå labrador

Annonce