2.325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

glatte gulve - hunden falder. glatte gulve - hunden falder.

Lige pt. jeg er jeg på ferie med hundene. Hvor vi er nu er der galte gulve og det er pludselig blevet lidt en udfordring. Normalt er Salik fuldstændig ligeglad med glatte overflader. Men for et par dage siden gled han og faldt på gulvet. Det har gjort at han nu er langt mere opmærksom på ikke at falde - hvilket desværre gør at han falder oftere - hvilket igen gør at han er endnu mere forstigtig og nu faktisk ikke vil gå på gulvet fordi han falder på der.

Jeg har selv fundet klikker og godbidder frem til i morgen så vi kan træne det lidt. MEN faktum er at gulvet jo ER glat og han derfor kan glide på det. Jeg overvejede om det måske ville hjælpe ham at have sko på mens vi trænede det (PawZ eller Rogz)... Men jeg er dog heller ikke vild med at han skal have sko på i længere tid - og slet ikke rigtig PawZ da de jo trods alt strammer lidt.

Hvad tænder I - ligger I inde med nogle gode råd til hunde og glatte gulve?

(af en eller anden grund kan jeg ikke poste oplæg fra denne her computer uden at vedhæfte billede - så I får lige sådan et med smiley )

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  glatte gulve - hunden falder.
  • #1   19. jan 2014 Pas men det må da være utroligt træls for stakkel Salik... smiley

• #2   19. jan 2014 Er der ikke noget med cola på trædepuderne? synes jeg at ha hørt.....

• #3   19. jan 2014 Hvad med et ordenligt lag potevoks?

Synes at kunne huske at poterne bliver lidt klistrede, men det sætter selvfølgelig aftryk på gulvet smiley

• #5   19. jan 2014 Så sådan nogle sko i Petworld forleden der var strikket og så med dutter under. Ligesom de strømper med antiskrid man kan få til børn smiley

• #7   19. jan 2014 Netop sådan nogen smiley dem i petworld var brune og ikke julede, men de er ikke på deres hjemmeside kan jeg se.

• #8   19. jan 2014 Jeg har for resten en bekendt, der har købt en rest gulvtæppe, skåret det ud til løbere og lagt det som baner i hele huset. Hundene har lært at de skal gå der og går vist sjældent udenfor.

• #9   19. jan 2014 Kender nogle med små hunde som har købt billige måtte/tæpper og ligger en bane de veje hunden har brug for smiley

• #10   19. jan 2014 Rigtig mange tak for jeres svar. Jeg tror jeg vil prøve med sokker med skridsikker bund til at starte med. Jeg har lagt en tæppe ud til ham så han kan hoppe ned og op i sengen og sofaen osv. Han har gået på gulvet i mange dage uden problemer - problemer startede først da han faldt en enkelt gang. Sidan da går han alt for forsigtigt og det gør han bliver usikker på benene og skrider han så lidt og spjætter han ud med benene og falder (og det gør han ofte nu)
    Jeg krydser finger for sokkerne og træning hjælper ham til at komme over hans gulvproblem igen for ja det er lidt trælst for ham smiley

profilbillede
  • #11   19. jan 2014 Jeg ved bare så meget, at glat underlag til hvalpe/unge hunde og for den sags skyld også killinger kan fremprovokere løse led.

Jeg oplevede det, da mine hvalpe i sin tid begyndte at gå rundt, og der var aviser i hvalpeindhegningen. Deres små ben gled hele tiden ud til siden, og da jeg skiftede aviserne ud med nålefilt, gik de fint.

Tynd nålefilt med gummibagside fås i flere farver til ca. 20 kr. pr. kv.m. og det kan tåle flere gange i vaskemaskinen. Ligger som regel i bredden 4 m.

Ellers ville jeg købe nogle kludetæpper fra Jysk. De koster ikke alverden.

• #12   19. jan 2014 Det er standard at man dupper poterne med lidt cola, hvis arrangøren ikke har lagt tæpper ud, på indendørsudstillinger. Du kan evt. prøve det, men det hjælper ikke noget, hvis hunden ingen pels har under poterne...

• #13   20. jan 2014 tænker at man ka købe noget at vaske gulvet i , så det bliver mere groft. læste noget om det på et andet forum. men ville spørge i en forhandler der har med gulve at gøre . om hvad man ka bruge smiley

• #15   20. jan 2014 På profil-billedet har den lille hund sådanne skridsikre futter på smiley

http://www.hundegalleri.dk/bruger/159278-ida_b

Kommentér på:
glatte gulve - hunden falder.

Annonce