{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.878 visninger | Oprettet:

.
.
Tilmeldt:
19. jan 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5

Gammel hund blevet utryg ved trapper {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en gammel hvalp på 12år, det en blanding af noget golden retriever og en anden jeg ikke kan huske.

Den vil gerne op og ned, men tør ikke mere. Den står bare og piver, og gør endtil den tager sig sammen efter nogen et stykke til eller nogen gider at stå ved den så går den op, det samme når den skal ned.

Den står og tager poten op og ned på første trin som om den prøver at få ordentlig fodfæste.

Andre der har været ude for det samme? det stille og roligt blevet være og være.

Den har ellers aldrig haft nogen problemer med trapper smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hund blevet utryg ved trapper
  • #1   19. jan 2014 Det er vel ikke en hvalp hvis den er 12 år ? smiley

    Men måske hunden har ondt ? Eller synet er ved at være brugt op? ..


  • #2   19. jan 2014 med den alder kan der jo være flere fysiske ting, og det er sværere at føle balance når man går ned end når man går op....

    Jeg tænker der kan være noget med balancen (balancenerven sidder hos mennesker i øret, det gør den vel også ved hunde), det kan også være noget med synet/øjnene ...

    og så kan hunde som mennesker have små blodpropper i hjernen, det kan den have haft også uden det giver andre symptomer end det med trapperne ...
    Der kan måske også være nogle ledmæssige problemer der driller den, der belastes jo noget på forbenene når den går nedad ....

    uanset, ville jeg tage til dyrlæge og få hunden set efter, også dens alder taget i betragtning....


  • #4   19. jan 2014 Jeg tænker, at den har ondt.

  • #5   19. jan 2014 Altså når man står ved den er der ingen problemer, den kan også sagtens løbe hurtigt udenfor.

    Kan det have været fordi den har haft en dårlig oplevelse med trappen?


  • #6   19. jan 2014 Det faktisk mest at gå op den er bange for, ned der plejer den bare at gå ned.

  • #8   19. jan 2014 Nu er det jo kun dig selv der ved om den har haft en dårlig oplevelse med trappen...

    men jeg hælder nu mere til at der er noget fysisk aldersbetinget galt


  • #10   19. jan 2014 Jeg oplevede det samme med min gamle hund Jack. Dyrlægen tog nogle røntgenbilleder af ham og fandt ud af at han havde gigt i nakken. Han kunne også spring rundt i haven som om han var 3 år.
    Jeg ville få ham undersøgt hvis jeg var dig.


Kommentér på:
Gammel hund blevet utryg ved trapper

Annonce