{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Ældre hund ændre sig? {{forumTopicSubject}}

Vil høre om nogle af jer har oplevet noget i sammen retning som jeg har med Cleo.
Cleo er snart 10 år nu. Hun har altid været en meget stille og rolig hund. Men i den sidste tid har hun ændret sig - til det bedre!

Hun er meget opsat på at komme med ud at gå tur (normalt går hun da med men ikke på samme energiske måde)
Hun har i de seneste par gå gået mindre turer end før, fordi man har kunnet se på hende, at hun ikke havde lyst og man kunne også mærke på hende, når man kom hjem, at hun ikke længere kunne klare de helt lange turer mere. I stedet har hun haft mulighed for at komme op og sidde i min rygsæk når hun blev træt på de lange turer.
Men nu går Cleo pludseligt med på turen meget længere inden hun vil op tasken og når hun er nede fræser hun rundt og leger.

Cleo har hele sit liv ikke været overvældende lykkelig for hundemad - hun har altid spist godt og det hun skulle, men har altid spist stille og roligt, taget en pille af gangen og tygget den grundigt. (andet mad kan hun dog sagtens spise på 0,5 smiley ) Men i de sidste 14 dage er Cleo (som ellers tit slet ikke gider spise sin mad) begyndt at hoppe op af mig når jeg finder maden frem og sluge en hel skål mad på 40-50 sekunder uden at tygge en eneste pille.

Alt i alt har hun den seneste tid fået meget mere energi og appetit. Hun vil meget gerne lege både med de andre hunde, med mig og med sit legetøj og hun vil så gerne træne.
Naturligvis ville hun også lege og træne osv. før men som sagt har hun ændret sig til det meget bedre den seneste tid - det virker næsten som om hun er blevet 5-6år yngre.

Det skal selvfølgelig siges at Cleo er sund og rask (hun har haft lidt vrøvl med ryggen siden hun blev løbet ned at en stor hund for et lille år siden men dette er mærker vi stort set ikke noget til mere). Desuden får hun det samme foder som hun altid får (Orijen) og hun er ikke på nogen form for smertestillende.

Har I oplevet at jeres ældre hunde pludselig ændre sig - til det bedre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre hund ændre sig?
  • #1   8. jan 2014 og hun er ikke blevet fx steriliseret, eller har tabt sig ??

    Jeg har oplevet det samme ved en ældre hund da hun blev steriliseret, og det samme hos en yngre hund der tabte sig...

    Er der intet af dette, tænker jeg om der kan forekomme noget hormonelt med alderen der giver en bedre/anden mental balance , ved ikke om det kan forekomme hos hunde ....

    Men dejligt er det under alle omstændigheder .....


  • #2   8. jan 2014 hun blev steriliseret for 5 år siden og hun vejer det hun skal og har vejet hele tiden Men ja det er rigtigt dejligt det går så godt med hende smiley

  • #3   8. jan 2014 Er du sikker på det er din hund?

    Jeg mener, du kunne jo ved et uheld have taget en forkert med på et eller andet tidspunkt - de er frygtelig ens de der cotoner. smiley



    Ej.. Pjat!!
    Nyd det, mens I kan smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #4   8. jan 2014 Jeg oplever at mine ændre sig voldsomt ca hver 8 måned - nogle gange til det bedre, nogle gange til det værre gG

    Den egentlige grund til at jeg måtte blande mig var fordi jeg ikke kunne lade være med at smile af det fine billede:
    Hvor ser din Cleo dog skøn ud! Hun oser da også af nyfunden hvalpe charme.


  • #5   8. jan 2014 Hvor ser hun frisk og dejlig ud smiley Hun er da en Malteser, er hun ikke??? Det samme opver jeg også med Lulu. Det ene øjeblik går hun i hi, er meget voksen og følsom, pludselig er hun som en hvalp igen. Så bliver der leget med legsager, opføre sig total barnligt, så de andre bare står glor på hende. Lige så hurtigt som det kom, lige så hurtig er det væk igen smiley Men nyd det endeligt smiley

  • #6   8. jan 2014 Jeg har en skøn gammel hankat på 13 år. Han har indtil for 2 år siden været meget selvstændig , grænsende til afvisende. Han snakkede med os på egne præmisser max 1 gang i ugen - hvis og når vi tog kontakten , fik vi klør og tænder at mærke. For 4 år siden fik han en vinterdepression , og i løbet af foråret begyndte han at ændre sig lidt. Men pludselig i julen for 2 år siden , ændrede han 100 % personlighed. I dag er han kærlig kontaktsøgende - og leger både med os , de andre katte og hunden. Vi har altid holdt meget af ham , trods hans "egne sider". Men nu elsker vi ham overalt, og er bare kede af at han er en gammel dreng. Så vi nyder for fuld udblæsning.
    Så længe det ikke er i negativ retning - så nyd - nyd - nyd.


  • #7   8. jan 2014 Åhh hvor er hun altså bedårende, sikke et kønt udtryk hun har smiley
    Hmm min gamle Cairn er blevet mere lydig med alderen GGG
    og så er han blevet mere madglad og tigger pænt meget, og mener at de ældre har visse rettigheder frem for alle andre smiley
    men ellers er han den samme egenrådige, selvstændige, kærlige sherif, som han altid har været.
    Håber han lever for evigt, kan slet ikke undvære ham i flokken.


  • #8   8. jan 2014 ja det er bare rigtig dejligt at det går så godt med hende smiley I kan tro jeg også nyder det smiley

    marianne T jo det er hun smiley


Kommentér på:
Ældre hund ændre sig?

Annonce