{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

No name
No name
Tilmeldt:
18. apr 2013
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321

Måske dumt spørgsmål om hvalpe {{forumTopicSubject}}

Ja det er måske et lidt dumt spørgsmål men spørger man ikke, så bliver man ikke klogere.

Når man nu laver et kuld hvalpe, er folk så hjemme med dem i de 8-12 uger de bor hos mor? Eller for de lov til at passe sig selv mens man går på arbejde?

Jeg tænker bare at sådanne små bavianer kan lave ufatteligt med ballade på de timer man er på arbejde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske dumt spørgsmål om hvalpe
  • #1   3. jan 2014 Vores er aldrig alene hjemme. Vi er så heldige, at min mand kan arbejde hjemmefra. Hvalpekassen står i stuen og lige ved siden af i køkkenet kan min mand sidde og arbejde - så er han der altid til at holde øje med bøllerne.

    Jeg sørger så for at have fri en uge omkring fødslen og den sidste uge inden de tager hjemmefra. I forvejen er jeg på nedsat tid, så i den mellemliggende periode har jeg også en del tid med hvalpene.


  • #2   3. jan 2014 De fleste tar fri omkring fødsel og igen de sidste par uger. Nogle har muligheder at tage skiftevis hele perioden. Eller tage nedsat tid. Nogle igen går i forvejen hjemme eller arbejder hjemmefra.

  • Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 100
    #3   3. jan 2014 Jeg tror at det er meget forskelligt, hvordan opdrætterne gør. Jeg er sikker på, at nogen bare tager på arbejde, når de har hvalpe.
    Det er helt klart at foretrække, at der er voksne mennesker hjemme ved fødslen og fra når hvalpene er ca. 4 uger og frem.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #4   3. jan 2014 Tak for jeres svar og undskyld mit eget sene, mit net er lidt ustabilt så har ikke kunne svare

  • #5   3. jan 2014 Jeg sidder ikke hjemme og kigger på mine hvalpe i alle 8 uger (eller sommetider mere)

    Jeg planlægger selvfølgelig så jeg har fri til fødslen og de første dage, til jeg er sikker på alle tager på som de skal. Men derefter går jeg på arbejde som normalt. Det kræver så bare at hvalpene har en pænt stor kravlegård. I mit tilfælde betyder det at de overtager halvdelen af stuen, når de er alene. Og det hele når jeg er der.

    Lige så snart jeg er hjemme står der åbent ind til hvalpene og de blander sig i ALT. Herligt, men giver også meget arbejde.


  • #6   3. jan 2014 Jeg har fri 1 uges tid omkring fødsel og så fra hvalpene er 3-4 uger og frem til de er solgt, i den mellemliggende tid arbejdede jeg 20 timer i ugen;)

  • #7   3. jan 2014 Jeg forsøger at være hjemme det meste af tiden.
    Hvalpene har ikke fri adgang til hele huset, hvormed de ikke ødelægger noget.
    De har et rum at være i, hvor de har vand, kasse/hule og god plads til leg.


  • #8   3. jan 2014 jeg har være hvalpe passer fordi familie skulle noget og de var alene for første gang da de var 7 uger i en 1 time

  • #9   3. jan 2014 Vi har lige haft hvalpe, og vi var her 24 timer i døgnet og skiftes til at gå ture og træne med de andre, havde slet ik nerver til at der ik skal være her hele tiden, og sidst men ikke mindst, helt fantastisk at følge så meget med i de små udviklinger der hele tiden sker smiley

  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #10   3. jan 2014 Okay, jeg tænker bare der er en masse arbejde i det med hvalpe og er bestemt ikke noget jeg vil kaste mig ud i smiley



Kommentér på:
Måske dumt spørgsmål om hvalpe

Annonce