Alene hjemme træning - hvad gør jeg forkert? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en hvalp, som jeg har haft i 8 dage nu. Hun er simpelthen så dejlig og nem på rigtig mange punkter.
Jeg har læst utrolig meget om at træne alene-hjemme, inden jeg fik hvalpen, og jeg følte mig derfor ret klar til at lære hende det. Men nu hvor hun er her, synes jeg ikke rigtig, at det går efter planen.
Jeg startede langsomt ud med at gå ud i køkkenet, mens hun var i stuen, lukke døren til toilettet mm., og da det begyndte at fungere, begyndte jeg den egentlige træning. Her fik hun en kong fyldt med lækkert vådfoder, og så gik jeg uden for døren. Hun klarer det sådan set rigtig fint, men jeg synes bare ikke rigtig, at der er nogen fremgang. Den ene gang kan hun være alene i 6 minutter, uden at hun bliver ked af det, og så næste gang går der måske kun 2 minutter, før hun begynder at pive. Så jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal håndtere det. Det skal lige siges, at jeg kun går ind til hende, når hun holder en pause i piveriet, og jeg gør ikke noget stort nummer ud af at gå eller komme tilbage igen.
Hun er alene hjemme i stuen, da det er det rum, som vi er mest i, og jeg har læst, at det burde berolige hende. Men måske er det bedre med køkkenet og gangen?
Har I nogle forslag til, hvad jeg kan gøre bedre? Det er ikke nødvendigvis fordi, det skal gå hurtigt, for jeg har styr på pasning til hende den næste måned, men det kunne være rart snart at kunne handle lidt ind
mar 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 119
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.288
dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
Ja, jeg har fået hende her i juletiden (hun er 9 uger), men jeg har slet ikke haft travlt. Ingen julefrokoster, nytårsaften eller noget - har sørget for at sætte hele tiden af til hvalpen.
Jeg starter helt forfra og lader hende være alene i kort tid. Hvor hurtigt bør jeg øge tiden? Skal det være med et minut af gangen eller kortere?
dec 2008
Måske lige give hende et par rolige dage... og så gå langsomt frem.... selvfølgelig skal de lære det, men de er også lige taget fra trygge rammer, og det kan godt være lidt hårdt for så unge hunde.
Sørg for at hun har været ude lige inden..... og så lad hende falde til ro inden du går... og sørg for noget "stille" legetøj, som hun evt. kan slikke på... ikke nogen vild leg inden du går.. og ja så få minutter..
mar 2010
dec 2013
Ville I lade hende være alene i stuen (ca. 25 m2) eller er det bedre med køkkenet og gangen (ca. 12 m2)?
mar 2010
dec 2008
Ja og pas på med kødben, hvor de kan få noget galt i halsen...
dec 2013
Vi starter helt forfra, og så får hun god tid til at vænne sig til det. Jeg vil jo bare gerne have en glad hund, så er det ligegyldigt, hvor lang tid det tager
Alene hjemme træning - hvad gør jeg forkert?