{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

En eller to hunde? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Først og fremmest glædelig jul.
Og nu til mit spørgsmål, hvad foretrækker i en eller to hunde og hvorfor?
Jeg spørger fordi jeg selv han en hund en Westie han på 7,5 måned og han elsker andre hunde. Når har har været andre steder med hunde hyller han og bruger lang tid på at lede efter dem, så jeg har overvejet om han ville have godt af ikke at være alene.
På billedet ses han med hans gode veninde Liva.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En eller to hunde?
  • #1   27. dec 2013 Her har vi jo 2, hvilket vi er meget glade for. Der er ca 2 måneder imellem dem, så de har haft meget glæde af hinanden smiley Og har det stadig smiley

• #2   27. dec 2013 Det er jeg glad for at høre, er det så også samme race? Der vil nok blive længere i mellem Cody og hans ven hvis det var. Men mon det betyder noget?

• #3   27. dec 2013 Hehe nej bestemt ikke samme race her smiley Den ene er en Jack Russell Terrier, den anden er en blanding af SBT og Cane Corso smiley

• #4   27. dec 2013 Foretrækker mindst 3 - gerne 4 smiley

• #5   27. dec 2013 S.R. Hvorfor så mange?

• #6   27. dec 2013 taget i betragtning af at du var/er ved at kører sur i at have hund og han var/er besværlig /kedelig og hvad du ellers har skrevet så synes jeg en hund må være mere end rigeligt.

Ellers enig med S.R

• #7   27. dec 2013 Tror det kommer lidt an på hvordan ens 1. hund er..
    Aslan er en meget jaloux hund og derfor ville endnu en hund her SLET ikke fungere smiley
    Men hvis man har en hund der sagtens kan dele og elsker at være i selskab med andre hunde er det jo skønt med en ekstra hund, så har de også hinanden når deres ejere tager nogen steder smiley

• #8   27. dec 2013 Sarah. Nu synes jeg måske du er lidt hård. Ja jeg synes det var hårdt at få hund, men jeg elsker min hund over alt på jorden. At få hvalp er ikke det rene sjov og kan være hårdt, men jeg ville aldrig gøre det om. Cody er en velfungerende lille glad hund som jeg høre andre steder fra. Derudover siger dyrelægen at han er rigtig fin og velopdragen. Hmm og hvis jeg lige skal prale lidt vandt vi i november en første Premie til hundetræning og det var både over labrador og andre rigtig dygtigt og lydige hunde, bl.a. Blev vi testet i lydighed, om han stolede på mig og Line føring. Så ja de første par uger var hårde, men jeg har gjort alt hvad jeg kunne høre kun ros for min hund og hans måde at være på.
    Synes det er meget grimt sagt og synes du bygger din mening på ganske lidt. Hvor er det grimt man ikke engang kan søge hjælp uden at blive dømt som en dårlig hundeejer. Lige præcis fordi jeg elsker min hund og vil ham det bedste overvejer jeg at han skal have sig en ven for livet. Hvis ikke det er med til at man vil sin hund det bedst, så ved jeg ikke hvad er!

• #9   27. dec 2013 Amanda p, ja lige præcis, så har man ikke så dårlig samvittighed smiley

• #12   27. dec 2013 To hunde helt klart smiley
    Jeg har to hunde på nu 8 og 9 år, dem fik som hvalpe med 6 mdr imellem.
    Det er en han dansksvenskgårdhund og en tæve gravhund/gårdhund.
    De er og har altid været utrolig glad for hinanden. De for udlevet deres dyreadfærd meget mere, end når de kun har os mennesker at leve sammen med.
    Det er super dejligt at se to hunde lege sammen og putte sammen, de er jo også flokdyr smiley
    Jeg valgte en han og en tæve da jeg tror de går bedst i spind sammen.

• #14   27. dec 2013 Ja der skal jo helst ikke være for langt i mellem dem, så det er med at få besluttet sig. Han er så god til at omgås andre hunde og har næsten ikke tid til os når han er sammen med dem smiley

• #17   27. dec 2013 Stine H du siger noget, det skal selvfølgelig være med i mine overvejelser, men tror nu også det skulle være en hun hund smiley

• #18   27. dec 2013 en hund... ikke to hunde mere!

• #20   28. dec 2013 Hullubulle hvordan kan det være?

• #21   28. dec 2013 For det første har din hund endnu ikke været i teenage alderen, den alder hvor en del af dem pludselig glemmer ALT det gode de ellers har kunnet, den kan være slem at komme igennem ....

Derudover går det godt for nogen at have 2 hunde tæt på hinanden i alder, men for mange går det rigtigt galt og det anbefales normalt at der er ca. 2 års aldersforskel, eller at den ældste som minimum er mentalt færdig udviklet, hvilket for de flestes vedkommende vil sige mellem 18-24 måneder ...

Der er flere skrækhistorier om hvor galt det kan gå i et hjem hvor hundene er for tæt på hinanden i alder, at de skal leve adskilt, eller endda at man må skille sig af med den ene ...

Det er dejligt at have 2, men venskaber mellem hunde er ikke at sammenligne med menneske venskaber ....

Jeg vil foreslå du lader din hund nyde sammenværet med andre hunde hvor I nu møder dem, nyd at træne med ham og gør han dygtig, og tag så spørgsmålet op igen om tidligst 1 år....

• #22   28. dec 2013 dårlige erfaringer med to..
    Du kan risikere at de ikke kan sammen.
    Det var sådan i starten hos os.. Nu er det sådan at den ene er gladest når den anden ikke er der.

Dobbelt arbejde, de skal jo også hver især have alenetid.

dobbelt udgifter.

Alt er meget nemmere med en hund kun smiley

• #23   28. dec 2013 Vi har to og de har utroligt meget ud af hinanden. Men der er både fordele og ulemper ved to.
    Hvis man har to tager det bare mere tid til: træning, rengøring osv, plus det koster mere.
    Vores er 7 måneder og 19 måneder, rottwelier og bull mastif

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #24   28. dec 2013 Jeg er meget glad for at have to hunde, og mine hunde har stor glæde af hinandens selskab.

Når det er sagt, er det dog også hårdt arbejde. At have hvalp i huset er hårdt - især hvis man ikke har prøvet det før - men at have hvalp og unghund i huset er endnu hårdere.

For knap 1 1/2 år siden stod jeg i samme situation som du. Jeg havde en glad og dejlig hanhund på 7 måneder, som elskede andre hundes selskab, og oven på en hård hvalpetid, var jeg så småt begyndt at føle mig klar til at udvide "flokken". Heldigvis valgte jeg at vente, til den ældste var 18 måneder og de fleste af "rabalderperioderne" var overstået.

I dag har jeg to hanhunde. En på 2 år og en på 7 1/2 måned. De er hinandens bedste venner og nyder hinandens selskab. Den ældste har været en meget stor hjælp i forhold til opdragelsen af den yngste, selvom det til tider har været lige lovligt festligt.

Jeg vil råde dig til at vente, til du med god samvittighed kan sige til dig selv: "Jeg har lært min hund alt, hvad jeg gerne vil have, at han lærer en hvalp, og der er ingen unoder tilbage, som jeg ikke kan leve med i stereo." En aldersforskel på et par år bør ikke være en hindring for, at hundene får glæde af hinanden.

• #25   28. dec 2013 Jeg elsker at have flere hunde sammen! Og bruger dem til træning.

• #27   28. dec 2013 Jeg vil rigtig gerne have 2 hunde igen.. Og gerne flere..

ELSKER når jeg har alle familiens hunde sammen.. Så ligger jeg på gulvet og tumler med 4 stk Lhasa Apso (min tæve, mine forældres tæve og min mormors han og tæve) samt mine forældres store blandings lokum på 1 år og 35-40 kg.. smiley smiley

• #28   28. dec 2013 Lige nu har jeg "kun" 1 hund og 2 katte.. Men åhh hvor jeg dog savner inderligt at have 2 hunde..

• #31   28. dec 2013 Jeg har to, det er en for mange.

Skal aldrig have to igen, JEG har bare ikke det overskud der skal til at have to hunde der trænes i hvert sit program, det betyder dårlig samvittighed overfor den ene (i mit tilfælde den ældste)

Nu lider hun ingen nød af den grund. Men gør det aldrig mere !

• #32   28. dec 2013 Nu ved jeg ikke om i har børn?
    Men den er nok værd at tage med i overvejelserne.... Har du overskud til to hunde, hvis i fik et barn?
    Herhjemme har vi kun weekendbørn, og to schæfere... De to hunde tager lige så meget tid, som hvis vi havde børn...

Men når det er sagt, vil jeg hellere have mere end én hund...
    De har utroligt meget glæde af hinanden

• #35   28. dec 2013 Tag for guds skyld og vent indtil din første hund er voksen. Fra 6-18 mdr er jo den periode hvor hunde rammef intet mindre end 2 modningsfaser, først den fysiske derefter den mentale...

Dette års tid kan desværre også kaldes "omplaceringsalderen"! Da det er denne alder langt de fleste hunde der omplaceres har. Og det er der en grund til. Så vent lige og få hund nummer 1 godt og grundigt voksen, før du hiver en hvalp hjem.

En hvalp og en unghund i samme hus, ville være et mareridt i min verden.

Dere r 3 år imellem mine. Når nummer 3 ankommer vil der være enten 3 eller 4 år imellem de to yngste

• #36   28. dec 2013 Jeg har også altid holdt mig til den der tommelfingerregel.... ca 2 år mellem hver hund....
    Dog ikke de to jeg har nu... men det er hovedsageligt fordi Nala er genbrugshund.... fik hende i "omplaceringsalderen" ....
    Og næste gang, er der 4½ mellem de to yngste.....

• #38   28. dec 2013 Mine hunde er der kun 3mdr forskel på det er ikke så godt det går galt når de kommer i løbetid så har de lidt svært ved at være sammen ,da jeg købte nr. 2 hund gjorde jeg det også forde jeg syntes at der var en at lege med ,og havde hinanden når de var alene hjemme .Men jeg fortryder i dag ar der ikke var lidt støre aldesforskel på dem

• #39   28. dec 2013 Jeg har 2, fordi en træningsmæssigt ikke var nok for mig.

Jeg vil altid holde 2 år aldersforskel mellem mine hunde. Jeg vil ikke risikere at stå med hunde der ikke kan sammen.

• #40   28. dec 2013 jeg mener det samme Einstein

• #41   28. dec 2013 Jeg siger som de andre, 2 år i mellem hundene..

• #42   28. dec 2013 Jeg har to hunde med ca. 3 år imellem, og jeg er mægtig glad for den aldersforskel, bare det, at den "store" er over lømmelalderen, inden den lille nye kommer til, gør det meget nemmere.

• #44   28. dec 2013 TS, husk på, hvis du synes at 1 hund var svær.. Så bliver 2 hunde dobbelt så svært..

Der er masser af dobbeltarbejde.. Dobbelt på lufteture, træning, aktivering, mad, pelspleje, forsikring, dyrlæge, godbidder, udstyr, og jeg kunne blive ved..

Det er svære at komme rundt med 2 end med 1, det er svære at få passet 2 end 1..

• #46   28. dec 2013 Tak for alle jeres gode svar. Som sagt et intet bestemt og søgte derfor råd hos nogle der har erfaring med dette.
    Men synes godt nok i har travlt med at jeg synes det var svært. Ved i hvad alt begyndelse er svær og jeg tror ikke på at i andre har synes det hele bare var en dans på lyserøde skyer. Det er hårdt at få hvalp og det kræver meget, men jeg ville aldrig gøre det om og er så glad for min hund og vil ham det aller bedste!

• #48   28. dec 2013 Ved du hvad Ulla det har jeg helt styr på, så det behøver du slet ikke tænke på. Som jeg har skrevet er det ikke en beslutning der skal tages lige nu og bestemt en der skal overvejes nøje hvis der skal en hund mere i huset.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #54   28. dec 2013 Jamen, det er da en ærlig sag at synes, at det er hårdt at have hvalp, og det gør dig bestemt ikke uegnet til at have to hunde! (Jeg var i hvert fald ved at blive gråhåret, da Gustav var hvalp.)

Det er dejligt at høre, at du og Cody trods begyndervanskeligheder har "fundet melodien", og at du har fået mod på at få en hund mere smiley

Jeg vil dog stadig råde dig til at vente mindst et års tid endnu, selvom det kan være svært. Der er stadig et par hårde perioder forude med Cody, og til den tid vil han også være i stand til at hjælpe med opdragelsen af hvalpen.

• #55   28. dec 2013 Nej Ulla. Det gjorde jeg bestemt ikke, men det har jeg styr på nu. Og det har jeg bl.a. Fået styr på fordi der har være rigtig mange søde mennsker her på HG der har været god til at hjælpe og give råd i stedet for at dømme mig med det samme, som du og mange andre gør!

• #56   28. dec 2013 Tusind tak Eva, det er rart at høre så søde og pæne ord, jeg hat også tænkt mig at vente, det skal ikke være lige nu. Om et år er jeg færdig med min uddannelse og så vil det både være mere tid, overskud og penge til en hund mere. Så hvis det skal være en hund mere hos os, bliver det der omkring.

• #57   28. dec 2013 Pernille M: Du og jeg fik hvalpe på næsten samme tid, begge to små hunde, dog hvert sit køn, men også førstegangsejere begge (som jeg lige husker?) Jeg har fulgt med i dine tråde, da jeg jo vidste vores hunde var cirka lige gamle, og måske kunne jeg drage fordel af dine tråde.
    Men jeg har slet ikke haft de problemer, du har haft, må jeg indrømme.. Så istedet for at blive skide sur over, at folk bemærker, at dine tråde har givet indtryk af, at du har haft en hård hvalpetid, skulle du måske tage det til dig? Det er ikke ondt ment det her, vi er forskellige mennesker, og vi har forskellige grænser, men lige netop derfor er det jo, at folk studser over, at du allerede snakker hund nr.2 smiley

Jeg har indtryk af, at de fleste, som svarer her på siden at de har to hunde med få år/måneder imellem, er "garvede". Erfaring gør jo trods alt meget smiley

Ps. Vil bare sige, jeg selv går og drømmer om en hund mere for tiden. Min Coco er 8 mdr, og ja, jeg har ikke følt, det har været så hårdt igen (endnu smiley ) MEN alligevel skal jeg jo ikke have hund nu!
    Det vil gøre mit liv ALT for besværligt, og desuden er Coco jo slet ikke færdigudviklet, så jeg aner ikke, om hun bliver en bitch efter 2. løbetid, eller hvad der nu kunne ske. Jeg drømmer, men IRL ved jeg godt, der kommer til at gå laaang tid! smiley

• #58   28. dec 2013 Pernille - du skulle prøve at have en schæfer i lømmelalderen..... så sværger man, at man ALDRIG gør det igen.... smiley
    Men vi gør det igen lige om lidt smiley
    Vi er alle forskellige... jeg synes ikke det er hårdt at have hvalp... slet ikke... ELSKER de første måneder.... en teenagehund kan derimod give mig grå hår...
    Og det er altså et meget godt råd folk kommer med... at vente til ham du har, er ovre de værste nykker (og der går altså lige lidt endnu smiley )

Du skal også huske, at den ældste hund opdrager på den nytilkomne... så jo lettere den første er, desto nemmere bliver det med nr 2 smiley

• #60   28. dec 2013 Det er da ikke hårdt at have hvalp, det er sjovt;) det er da det sjove ved at have hvalp som gør at jeg gerne vil have flere;)

• #61   28. dec 2013 A-S det er helt i orden at folk kommer med kritik, det er jo klart vi alle har samme mening, men derfor kan man godt sige det på en ordentlig måde. Og så synes jeg måske også der er nogle der har for travlt med mig og hund og dømmer for hurtigt. Som jeg skrev lige før, er det slet ikke fordi jeg skal have hund nummer to lige nu. Jeg er færdig med min uddannelse om et år og derefter vil jeg havde mere tid, tålmodighed og økonomi til en hund mere.
    Måske har du ikke kunne få noget ud af mine tråde, men vi har også være vores hunde vær vores race, vær vores måde at opdrage på og forskellig holdning til hvordan vores hund skal være. Måske det også spiller ind. Samt stedet man har fået dem fra.

• #64   28. dec 2013 Jeg tror helt sikkert man lægger for meget i det folk skriver, ud fra nogles kommentarer føler jeg mig bare så en elendig hundeejer, bl.a. Også fordi nogle hat skrevet at jeg burde havde hund og skulle sælge ham for hans eget beste. Det synes jeg er meget hårdt skrevet og er slet ikke enig i den konklusion. Derfor hat jeg nu paraderne oppe, for det gør ondt når folk er så grove.
    Og så er der nok nogle der ikke mener jeg burde skrive her inde, men helt ærlig, det eneste jeg beder om er at folk siger tingene på en pæn måde.

• #65   28. dec 2013 Uh, som gammel garvet hundeejer med flere hunde på bagen synes jeg den sidste hunds hvalpe tid var mega hård ... så hård at jeg sagde at det var den sidste hvalp jeg nogensinde skal have ( om jeg så husker det om 10 år er nok en anden sag) smiley

Men derudover vil jeg sige til TS, og som A-S er inde på, man aner ikke hvorledes ens hund er efter den mentale modning, de fleste hvalpe er vilde med andre hunde, men mange hunde er det ikke efter løbetider og den mentale modning, det samvær din hund elsker nu fortsætter måske ikke, måske gider han slet ikke andre hunde om et års tid ... min ældste som jeg fik da hun var 19 mdr. gammel hun gider ikke, de bliver hakket af .... og det var bestemt ikke hende der ville have en ven, hun acceptere i dag den yngste fuldt ud, men var bestemt lige så lykkelig som ene hund ....

Forstod på dit oplæg TS at det var nu du gik i tanker om hund 2, men forstår på senere indlæg at dette ikke er tilfældet, og ja som tidligere skrevet så ved du meget mere om din hund om et års tid ....
    Og lad være at blive fornærmet over folk husker dine tråde, du synes tiden var hård og fair nok, det er vi flere der synes, men mange her troede nok det var nu du ville have hund igen, og så ville de efter bedste evne fortælle dig at en tid med en endnu ikke færdigudviklet unghund og samtidig hvalp nemt kunne blive en udfordring af en dimension man ikke har fantasi til at forestille sig....

• #66   28. dec 2013 Når du ikke skriver i dit startindlæg, at det ikke er "nu", du ønsker en hund til, er der mange, der vil antage, at det er "nu". Rigtig mange (jeg selv inklusive) læser ikke eller skimmer bare de andre indlæg, inden man kommer med sit eget besyv. Nok også der den ligger lidt smiley

Btw. har ikke sagt, jeg ikke fik noget ud af dine tråde. Jeg fulgte med og konkluderede, jeg ikke havde de samme følelser, men at læse med har udvidet min horisont, og ladet mig se hvalpetiden fra en anden vinkel. Det er ikke samme race nej, men så forskellige er de nu heller ikke smiley Det har været fint at læse med - ellers kunne jo jeg lade være smiley

• #67   28. dec 2013 A-S det har du ganske ret i, det godt nok nogle gange lidt for hurtig med informationen i mine oplæg. Men som sagt synes jeg bare stadig godt man kan sige tingene på en ordentlig måde. Jeg søger råd ikke kritik og i mine øjnene er der en stor forskel, som jeg ikke synes alle forstår.

• #68   28. dec 2013 kritik skal ikke altid ses som noget negativt, men sættes i en sammenhæng, så kan den ofte ende konstruktivt .....

• #69   28. dec 2013 TS.
    Jeg vil kun sige til dig, at jeg godt kan forstå, at du gerne vil have hund nr.2, og jeg kan se at du gerne vil vente ca. 1 år med nr.2, og det synes jeg er meget klogt af dig.

Mine to (små) er der ca. 3 års forskel på, og jeg er lykkelig for at vores ældste har haft lov til at blive "sat", for vores lille er godt nok lidt af en mundfuld, men jeg elsker det!!! Jeg har haft flere hunde i min tid, men de to her trives bare så godt og fint sammen, og jeg tror, at det har lidt med alderen at gøre.
    Og igen, du er klog, at du vil vente et års tid.

• #70   28. dec 2013 Uha, min første hvalp var storslem, og jeg overvejede hver dag at sende ham retur - ikke sådan for alvor, men tanken ramte med mellemrum. Er opvokset med hunde hele livet, alligeve anede jeg ikke, hvordan det var at have hvalp...

Har nu 4 hunde, to Petit Basset Griffon hanhunde på 6 og 4 år og 2 broholmere - en han på 2 1/3 år og en tæve på 15 mdr.

2 eller flere hunde er skønt, men jeg holder mig også til ca. 2 år imellem dem. Dette bla af hensyn til kønsmodning, først når hunden er kønsmoden, kender man dens sind. Min broholmerhan var den sødeste og mest omgængelige hund indtil han blev lidt over et år, så skulle alle andre hanhunde pludselig dø - og det skal de stadig (undtaget mine 2 andre hanhunde). Ergo taler han aldrig med andre hanhunde. Selv de 2 kasterede hanhunde på vejen vil han pelse, hvis han får chancen.

Mange hanhunde har disse tendenser. Nu har vi så tæve også, og så opstår dilemmaet omkring løbetid plus at Humles hanhundehaderi er blevet værre - nu skal han jo også forsvare
    hendes ære og dyd. Så uanset om man vælger han/han eller han/tæve, kan det give nogle problemstillinger, som ofte først rigtigt viser sig, når begge hunde er kønsmodne.

Derfor, vent til din ældste er omkring 2 år. Vurder hans sind og vær ærlig for dig selv. Vurder fordele og ulemper ved 1 contra 2 hunde, og tænk over kønsfordelingen og evt neutralisering.

2 hunde er dyrere i foder, dyrlæge, forsikring, træning osv. Jeg vil slet ikke regne på, hvad min flok koster pr. måned. Foreløbigt 3 dyrlægebesøg i dec, øjenbetændelse, kennelhoste og vaccine. Det er sværere at få 2 hunde passet. Det kræver tid at stimulere 2 hunde.

Til gengæld har de enormt glæde af hinanden, hvis de passer sammen mht alder, køn og temperament.

• #71   29. dec 2013 Son mangeårig flerhundeejer vil jeg mene du skal vente til den hund du har er helt voksen 2 år.
    Din hund kan sagtens give dig grå hård på hovedet endnu.
    Nyd din hund nu og vent med flere hunde.

• #73   29. dec 2013 Tænk også på om hvilken køn den nye hund skal være. Tænk på løbetid . Det kan blive et rent helvede med forskellige køn i de perioder. Dog kan foreks. stirilitet være løsningen.

• #74   29. dec 2013 Ann W. Da din hund er kast. og har en aldersforskel kan du vælge frit hvilket køn du ønsker.

• #75   29. dec 2013 Vi har en husky på 8 mdr (d 1. Januar) og vi ved at vi skal have en til på et tidspunkt. En til husky som skal være hanhund også. De har heldigvis ikke rigtig tendens til egenkøns aggressivitet smiley

Men huskyen er også flokdyr med stort F og det er næsten synd for den, at være ene hund i huset,- og så vil vi jo gerne kunne trække med to! smiley

• #76   29. dec 2013 Ann W - vil også sige at det er ligegyldigt hvilket køn du vælger, når din dreng er kastreret og oppe i årene smiley

• #77   31. dec 2013 Jeg går også ind for 2 hunde og at den første skal være 2 år inden den næste anskaffes, som flere skriver, så skal du ikke regne med, at du ikke får flere problemer med din nuværende hund.

profilbillede
  • #80   6. jan 2014 Når folk spørger om "hvorfor har du så mange hunde" (kun 3) Svare jeg "sikkert af samme grund, som du har mange børn" smiley Aldrig nogensinde kun en hund. Jeg kan og vil kun anbefalde mindst 2 hunde sammen. Der er på ingen måde noget dårligt, at skrive om, det at have mere end en hund. Det har selvføldig meget at sige, hvilke racer man vælger, hvad man kan byde dem, tid....plads...økonomi.....helbred....osv. Ved bare at jeg skal 100% ha en mere (collie) smiley

• #82   7. jan 2014 Kommer aldrig til kun at have en hund, mindst 2 eller ingen og allerhelst 4 som vi har nu.
    Boede vi på landet, ville jeg søge kenneltilladelse og have 6-8 whipper.

Elsker at iagttage det samspil, der er mellem flere hunde og de har ufattelig megen glæde af hinanden.

Med hensyn til aldersforskel afhænger det meget af race og individ. Med en terrier ville jeg vælge at have mindst 2 år imellem.
    Har selv en whippet og en gravhund, hvor aldersforskellen kun er 3 måneder, det er der heller ingen problemer i, men 2 gravhunde med tilsvarende lille forskel kunne give problemer, det er prøvet. Havde to kuldsøstre, der kun var sammen under nøje opsyn.

Mine whipper kræver ikke den store træning og luftes ofte sammen, de har som voksne ikke det store behov for alenetid, tværtimod trives de bedst i flok, så rent tidsmæssigt er der ikke den store forskel på, at have en eller flere.

Ulemperne er, at det økonomisk koster at have 4 hunde og det er bøvlet og kræver planlægning at få dem passet.

Min lille flok efter et par timers udendørs aktiviteter smiley

profilbillede
  • #83   7. jan 2014 Til DinoDrengen....Jeg har et MEGET tæt forhold til mine hunde, end måske så mange andre, vi kan nemlig ikke få børn, så de er vores 3 piger smiley Jeg tager faktisk aldrig fra dem, jeg kan bare ikke undvære dem og er sikker på at det også er omvendt smiley Hvis jeg en sjælden gang er på ferie, er det hos min svigerfamilie i England. Så bor min mor her, da vi har høns og mellem 60 - 80 kaniner om sommeren. Ellers tager min mand alene afsted, på motorcykel til Frankrig. Jeg har også faste feriegæster, hver sommer. Det er tit at der er 8 stk her, som opføre sig somom de er kommet hjem smiley Jeg elsker mit liv med dyrene, mere end behovet for at tage på ferie. En hund fra eller til, det betyder intet, for de kender hinanden alle sammen.

• Helle W
    Helle W Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #84   8. jan 2014 Hej. Jeg kan da varmt anbefale at have 2 hunde, de har så meget glæde af hinanden, de leger på en anden måde, de putter sig til hinanden, så skynd dig at få en til. Held og lykke til dig og din hund, ps har selv 3

• #86   8. jan 2014 Dejligt at se så mange søde mennesker der deler ud af deres erfaringer. Jeg over vejer godt nok kraftigt at få en mere. Men det bliver nok først når Cody er to år. Så er det store spørgsmål bare om man skal vælge sammen race eller en anden og om det skal være sammen køn smiley

• #87   8. jan 2014 Til dig Pernille M.....Jeg har erfaret, med alle de hunde jeg har haft, gør det ikke nogen forskel hvor gammel sin hund er, før man får den næste. Det handler om hvornår du/familien er klar smiley For en del år siden, havde jeg en colliepige på 10 år... en sheltiepige på 3 år.... fik så 2 kuldsøstre på 8 uger......2 MC killinger på 12 uger og en han kanin (Viktor) De sov, de legede, de spiste sammen smiley de var hinandens bedste venner. Mit råd er du klar til en mere, så lad være med at vente....Din hund vil elske dig smiley

Kommentér på:
En eller to hunde?

Annonce