{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

PAS NU PÅ {{forumTopicSubject}}

Jeres hunde i denne tid. Jeg er med i diverse efterlysningsgrupper af dyr på FaceBook. Dette er den mest travle tid på hele året. Lad nu være med at gå med dem uden snor for "der sker nok ikke noget". Vi holder nytårsaften hjemme, så jeg sidder på nettet om aftenen. Der kommer MASSER af "HJÆÆÆÆÆÆLP, min hund er blevet bange og er stukket af" både her på HG og på FB.

En bange hund kan løbe rigtig rigtig langt. En bange hund kan blive kørt over. En bange hund kan drukne. En bange hund kan forvolde skade på andre.

HOLD NU JERES HUNDE I SNOR!! OG et halsbånd/sele (eventuelt begge dele) som de ikke kan komme ud af!!

Please? Om ikke for jeres egen så for jeres hundes skyld.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PAS NU PÅ
  • #1   24. dec 2013 Syntes godt om

• #3   24. dec 2013 Jeg er så enig! smiley For alles skyld, er det en god idé at være på den sikre side, hellere lige tage nogle trælse uger med snor på hunden, end at miste hunden smiley

• #8   24. dec 2013 Mikala hvad er der ude i skoven om natten, hvad er der at være bange for?

• #10   24. dec 2013 Mikala prøv nu at tænke dig om. Du har en hund med, du er ikke alene. Der er ingen bussebø-mænd derude, de gider ikke være i skoven. Monstre er kun i byen. Vi har som sådan ikke nogle farlige dyr, så du bliver ikke ædt af en stor bjørn smiley Nogle gange kan det hjælpe at tænke sig om smiley

• #11   24. dec 2013 Natascha, prøv at sige det til min kone. Jeg har sommetider skullet følge hende helt ud i carporten og vente til hun sidder i bilen fordi hun "synes hun kunne høre en ulv" smiley

• #12   24. dec 2013 Hehe en ulv er jeg ikke bange for, den skal jeg nok vinde over hvis den kommer smiley smiley

• #13   24. dec 2013 Det giver ikke helt mening . hvis man er en klog hunde Ejern så ved
    man da osse de flere hunde vil ikke være udenfor og det er ikke alle
    hunde som er bange for nytår .som er ret ligeglad. mine hunde løber
    altid udenfor selv om det er nytår heller efterår heller jul smiley

• #15   24. dec 2013 man skal da altid passe sine hunde ?
    ja det er bare nytårsaften og hvad så det kan da altid være farlig for en
    hund selv om det ikke er nytåraften

• #16   24. dec 2013 Nogle hunde er jo ligeglad med de højre lyder smiley
    som ikke bliver bange af det

• #17   24. dec 2013 Ja der er lige en på facebook der har meldt ud at deres nyanskaffede hund er over alle bjerge grundet et fyrværkeri

• #18   24. dec 2013 Og tænk over hvor og hvornår du lufter. Alle de store ture herhjemme forgår mens det er lyst. Herefter kommer de i haven ved spisetid og efter kl 23. Det er der der skydes mindst af.

• #19   24. dec 2013 Team L-L:

Prøv at sidde på FB og HG i nytåret. Se hvor mange der skriver at deres hunde er stukket af p.gr.a. fyrværkeri. Selv en hund som normalt er fløjtende ligeglad med fyrværkeri kan blive bange og smutte!!

Jeg må indrømme at jeg bliver både vred og ked af det hvert år, for jeg tænker: "Hvor dum har man lov at være IKKE at putte en snor på i disse tider??" Man ANER ikke om der pludselig kommer et kanonslag drønende imod hunden og den panikker. Og forestil dig en hund i panik. Den stikker af. Der er fyrværkeri overalt kl. 12 (hvis den ikke er kommet hjem inden da). Den må være skrækslagen smiley

Sidste år gik jeg sidste tur med tøserne ved 17 tiden. De er hamrende ligeglade med fyrværkeri. Jeg gik og holdt øje med alle haver og mennesker. Pludselig kunne jeg høre at der blev antændt fyrværkeri lige ved siden af os. Tøserne var selvfølgelig i snor. De var totalt ligeglade og Kaido stillede sig og kiggede nysgerrigt på de fiiiiine farver og Lotus havde travlt med at spise et æble. Men jeg KUNNE have risikeret at de blev skræmt. Og jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis de eller andre kom til skade.

• #20   24. dec 2013 Der er desværre allerede en hund der er stukket af på grund af fyrværkeriet smiley

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201977890463722&set=a.2111569623690.121899.1079107517&type=1&theater

• #21   24. dec 2013 Fredsfyldt:

Det er ikke den første smiley Og det bliver desværre heller ikke den sidste smiley

• #22   24. dec 2013 Mette hvis man er klog nok så går man ikke ud efter 20:00 med en hund
    og ja det er da snyde for de hunde man det kan være lige så farlig efter nytår
    end det kan sket nu og her. Vors hunde er altid været indefor om aften til om
    morgen smiley og hvem er dum nok til og lad ders uden være udenfor når det er
    nytår når folk godt ved hvad da kan sket . derfor hvis man har en god haven
    som er total lukket så enes hund ikke kan løber væk

• #23   24. dec 2013 Team, det er der masser der er, derfor Mette sikkert skriver som hun gør, nogen mennesker kan ikke tænke selv, eller tror at det går nok....

• #24   24. dec 2013 ja det kan jeg godt se smiley

• #25   24. dec 2013 Jamen, det starter jo allerede nu?? Det er derfor jeg opfordrer til at man fra nu og til et stykke ind i januar lufter sin hund i snor. Uanset om den kan lide fyrværkeri eller ej. Det er IKKE kun nytårsaften!

• #26   24. dec 2013 ja okay man de flere har nok osse snor på ved vejen smiley
    man i hverfald god jul

• #27   24. dec 2013 Så er "aussien" fundet. Heldigvis i live!!

*JELLIE ER FUNDET.
    Julefreden kan sænke sig også selvom det var Falck, der kontaktede os. Jellie er fundet ca. 300 m syd for Egeøje trinbrædt. Hun er formentlig ramt af Østbanen allerede i aftes. Hun er i live - ingen synlige skader, dog har hun problemer med at støtte op bagparten. Hun er nu sammen med Bente kørt til Faxe Dyrehospital.
    Og selv "store" drenge lader følelserne få frit løb nu.
    En STOR tak til alle Jer, som har delt dette med og 1000 tak for al Jeres medfølelser. Nu håber vi på det bedste - et mirakel og Jellie kommer hjem.
    Lad det så blive JUL. Tak alle samme. Knus Bente og Alf — *

• #30   24. dec 2013 RIGTIG kloge ord. Nu går vi ikke uden snor med Aslan da han hverken lystre eller rigtig kan med andre hunde.
    Men når der bliver fyret af er han ikke alene ude, og når det er rigtig slemt nytårsaften kommer han slet ikke ud. Jeg sidder med ham i flere timer på vores trappe til 1. sal hver nytårs aften og nusser med ham fordi han føler sig mest tryg sådan. Og så ville mange måske sige at det var en trist måde at holde nytår og tja det er det vel også lidt, men i sidste ende er det jo ens hund det drejer sig om, og den skal sku også have en god oplevelse selvom det ikke er sjovt for den.. Så man må jo bare ofre sig lidt og gøre hvad man kan for at den alligevel ikke bliver mere forskrækket end nødvendigt smiley

• #33   25. dec 2013 Mine tøser er, som skrevet, fløjtende ligeglad med at det brager om ørerne på dem. Men de bliver alligevel ikke luftet uden snor før engang i midten af januar. Jeg skal ikke risikere noget.

Kommentér på:
PAS NU PÅ

Annonce