{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.746 visninger | Oprettet:

PAS NU PÅ {{forumTopicSubject}}

jeres hunde i denne tid.

Vi er altid hjemme nytårsaften, så jeg bruger min tid her ved pc`en efter noget god mad.

Hvert evig eneste år kommer der meldinger ind at hunde er stukket af p.gr.a. fyrværkeri.

Meldingerne er allerede begyndt rundt omkring. Så gør nu jeres hund den tjeneste KUN at lufte den i snor!!!

Mine tøser er fløjtende ligeglade med fyrværkeri og jeg bor i en by, hvor der ikke fyres meget af. MEN der kan pludselig ske noget uventet, så derfor er mine tøser i snor hele tiden, når vi er ude i øjeblikket.

Jeg vil aldrig tilgive mig selv hvis der sker mine hunde eller andre noget p.gr.a. min skødesløshed med at holde mine hunde i snor. Ville du?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PAS NU PÅ
  • #1   25. dec 2012 Det er helt vildt så mange hunde, der stikker af i øjeblikket smiley

• #3   25. dec 2012 Du har ret, det vil være forfærdeligt hvis hundene stikker af..

• #4   25. dec 2012 Ja, det er det nemlig, Jeanette. Og jeg bliver sq så ked af det på hundenes vegne hver gang smiley

• #5   25. dec 2012 Utroligt man skal advare om det hvert år. Burde folk ikke snart have fattet det.... Så dum kan man da snart ikke være hvert år.....

Men det er snart en vane at læse om hunde der stikker af fra 1 december til en gang i januar måned når de sidste er færdig med at skyde af........

Ja lyder som en sur k****** men ryster altså på hoved over det kan komme som en chok for nogen

• #6   25. dec 2012 Luca er fuldkommen ligeglad med fyrværkeri - ihvertfald hvad jeg har set af nu. Men det er hans første nytår, så det lyder som en rigtig god ide at holde ham i snor. Man kan jo aldrig vide hvad de finder på. Tak for råddet. Og ja, det er super ærgeligt.

Der kom en bange labrador krybbene hen til mig igår, da jeg gik tur med Luca. Der var lige blevet skudt en masse af. Heldigvis var den venlig. Nåede dog ikke at lede efter ejer eller at ringe på nummeret, for der kom en dame løbende næsten med det samme, fra en lille side sti. Stakkels hunde der er bange for bragene ):

• #9   25. dec 2012 Her bliver der altid luftet i snor, da jeg bor midt i en by smiley nytåret skal holdes ved mine forældre med alle 5 hunde :-))

• #10   25. dec 2012 Vores hunde er ligeglade med fyrværkeri, men vi lufter dem sgu i snor - hele tiden - aldrig uden snor - af flere årsager.
    Så for os er det ikke noget issue og bliver det aldrig.

Det bliver først om nogle år, når vores nuværende hunde ikke er her mere og vi evt skal have en Dobermann, så luftes den nok af og til uden snor, da det jo er en hund, der skal trænes en del med, så det er vel logisk. Men aldrig op mod nytår - aldrig efter at krudtet er frigivet og kan købes - aldrig når vi har hørt det første knald eller susen fra heksehyl. Aldrig i livet i December måned. Dermed Basta!

• #11   25. dec 2012 Isabelle: Jeg tror heller ikke Luca kunne finde på at stikke af, hvis han skule blive bange. Tværtimod løbe hen til mig med det samme. Men ejeren af hunden der løb hen til mig fortalte at den var skrækslagen for det, pga. dårlig oplevelse hos tidligere ejer. Jeg tror at det er hunde der er virkelig bange for det, hvor det går galt. Eller hvis de ikke har tæt forhold til ejer... smiley

• #12   25. dec 2012 Her er vi også hjemme nytårsaften, og hundene får slet ikke lov til at komme ud uden snor og ledsager, selvom de ikke kan komme ud af haven - en skræmt hund kan pludselig meget mere, end man tror...

Hvis man kun bruger halsbånd til at sætte snoren fast i, så kan det være en rigtig god idé med et ekstra halsbånd med navneskilt, for den nu skulle vride sig ud af det med snoren af ren og skær angst, så kan man jo trods alt kontaktes...
    Det bliver mine udstyret med, for jeg vil helst ikke ud og lede efter nogen af mine hunde igen...

• #13   25. dec 2012 En hund der bliver forskrækket tænker ikke "hvor er jeg tryg?"..... Den tænker "lad mig komme VÆK herfra!!".

Så uanset om man stoler på sin hund eller ej. Om den er bange eller ej. Om man bor et sted hvor der normalt ikke fyres af eller ej. Hvorfor så ikke gøre sig selv, hunden og andre den tjeneste at lufte dem i snor de næste 2 uger???

Jeg fatter det simpelthen ikke!!

• #16   25. dec 2012 Jeg kan også sidde hvert år og blive frustreret over at nogle folk bare ikke kan passe ordentlig på deres hund omkring nytår. Er det virkelig så vigtigt at den går uden snor?

Det er første gang vores 17 uger hvalp skal opleve nytår og selvom vi bor et sted uden meget fyrværkeri, så bliver han holdt i snor og er ikke ude alene på noget tidspunkt.

• #17   25. dec 2012 Hver gang der har været noget med Tøsen de tidligere år har hun søgt trygheden ved mig, syntes jeg kan se foxie tager stand efter hvad Tøsen gør, men da det er hendes første nytår så tager jeg ikke chancen med hende.. smiley

• #18   25. dec 2012 Isabelle:

Ja, men inden adrenalinen er faldet ned og hunden så rolig at den kan tænke og ikke bare reagerer pr. instinkt er det måske for sent smiley

• #19   25. dec 2012 Jeg bor, som skrevet, rimeligt fredeligt og roligt. Men hvem siger at dem på den anden side af vejen ikke får besøg af menensker, som IKKE kender konsekvensen af at smide et kanonslag ud på stien, over hækken eller ud på vejen, hvor jeg kommer gående med mine hunde?

Som også skrevet ville jeg ALDRIG kunne tilgive mig selv, hvis der skete noget. Noget som med lethed kunne være undgået ved at lufte mine hunde i snor.

• #21   25. dec 2012 Vi skal være hjemme, og lade som om det ikke er nytårsaften.
    Vi skal have lidt godt at spise og se tv. Rullegardinerne er trukket for, og der er skruet godt op for musikken.
    Dina er rædselsslagen for skud, selvom hun aldrig er blevet ynket.
    Det første år var hun ikke bange, men det blev hun i løbet af jagtsæsonen (vi bor på landet).

En af vores naboer har en hund, som ikke var bange for fyrværkeri, så de lod den være alene hjemme nytårsaften. Den havde aldrig reageret på nogle som helst skud.
    Da de kom hjem om natten, var hunden sprunget tværs gennem en stor vinduesrude, og var løbet væk. De fandt den først flere dage efter, med snitsår efter glasset.

Dina bliver luftet kl 16 i haven (i snor, selvom der er hegn).
    Derefter kommer hun først ud ved 4 tiden om morgenen på nytårsdag.
    Der bliver skudt meget her. Stort set hele året, enten i jagtsæsonen, med fyrværkeri, eller med elektroniske fugleskræmsler på markerne (samme type som lufthavnene bruger til at skræmme fugle væk med).
    Det er virkelig noget møg, at Dina er blevet så bange. Hun er absolut panisk, for skudene kommer helt uden varsel.

Der er ingenting, som hjælper på hende. Hverken Zylkene, DAP, Thundershirt, Clomicalm, bachs panikdråber etc har haft nogen virkning.
    Sidste år fik hun Meprobamat på selve nytårsaften, og det virkede godt.
    Hun blev ikke slinger, men bare rolig. Desværre kan vi ikke få det i år.

• #22   25. dec 2012 En hund er et dyr og man kan ikke stole 100 % på dem. Gid man kunne... Men bliver hunden bange bliver de bange også kommer deres flugt instinkt op i dem og de flygter.
    Det er det samme sker med heste..... Bliver de bange flygter de også og så er de pænt ligeglad med alt og alle.

At gå uden snor i denne tid er som at skyde sig selv i foden også er jeg egentlig ligeglad med om hundene er vant til det eller ej. Man ved aldrig om der lige pludselig sker noget. det kan være der er nogen der synes det er sjovt at kaste fyrværkeri efter jeres hunde. Det har jeg selv oplevet men ahvde min hund i snor og heldigvis var han ligeglad.

Men man skal aldrig sige aldrig.........

• #23   25. dec 2012 Som Mette siger! Uanset om hunden på forhånd er bange for fyrværkeri eller ej, kan man desværre ikke forudse, hvad tåbelige mennesker kan finde på!!! Og er den først stukket af i panik, hvis f.eks. det angstprovokerende er foregået tæt på den trygge base, altså ejer, så er det meget svært at være sikker på, hvad den gør. Og er den først kommet for langt væk, så risikerer man at panikken stiger og man har en hund i totalt panikangst der styrter forvildet rundt! Bare tanken om sådan en i det helvede af lys, lyd og lugte gør mig så ondt for hunden og meget vred på den ejer der lod det ske!

• #24   25. dec 2012 HELT enig, Marietta!!

Og der skal så forbasket lidt til at undgå det. Men man ser dag efter dag i øjeblikket at folk åbenbart ikke vil deres hunde det bedste smiley

• #25   25. dec 2012 Jeg krydser for mange herinde har set de advarsler du kommer med herinde Mette, så der ikke vil være mange utrygge hunde på fri pote pga. fyrværkeriet.

• #26   25. dec 2012 Mine hunde er heller ikke bange.....Nanna er totalt ligeglad..... Lasse kan godt lure lidt.... og vil egentlig hellere hjem.

Men uanset hvad...... Når det er Nytår, har begge mine hunde halsbånd på med skilt , som normalt......... men de har begge 2 også et kvæler halsbånd på..... bare for at være 100% sikker på . at de ikke vader baglæns ud af halsbåndet,,, hvis de bliver bange.

Så JOW.... jeg / hundene går både " med livrem OG seler ".....

Og uanset hvad alle andre mener..... man kan IKKE stole 100% på sine hunde..... jeg kan slet ikke forstå i TØR lade dem rende løse........ smiley

• #27   25. dec 2012 Vi( Mig& tayson ) Er altid os mine forældre fordi jeg ikk kan lide nytår .. Er ikk til krudt . Så nå det bliver for meget for mig tag min far over ! smiley .. Så tayson han siger ingenting til det . Kan gå med ham hvor der bliver smidt kanonskral .. han er lige glad ..

han er total lige glad med lam . fandt jeg ud af da han stod ved min kærestes gammel bil .. Den larmet som en gal plus at den skød en gang i mellem ! smiley

• #28   25. dec 2012 Det er ikke helt det samme Vipse...... tag nu snor på hunden alligevel... Ikke ?...:D

• #30   25. dec 2012 Hellere firkantet end skråsikker............ sådan er JEG nu en gang...:D

Godt Nytår.... smiley

• #31   25. dec 2012 En ting er at hunden ikke plejer at reagere på f.eks. larm, en anden ting er at der pludselig er noget der gør den reagere, hvilket man først opdager i det at det sker, jeg ville ikke tage chancen.

Vores hunden bliver gerne luftet i haven den dag, inden de fyre af og efter, ikke imens det står på.... det selvom vi er ret sikre på at Tobi f.eks. ville løbe ind hvis han skulle bliver forskrækket, Blis er 50/50 hvad hun vil gøre.

• #36   25. dec 2012 Larm og fyrværkeri kanpå ingen måde samlignes!

Zenta hader fyrværkeri, men hun er da ligeglad med motorcykler, traktore og andet larmende.

• #39   25. dec 2012 Der har lige været en tråd herinde ... om hunde , der er kommet ud af deres seler
    Bla. en hund , der stod foran en Fakta i sele og bundet....... men pludselig stod den inde i butikken hos sin ejer.... såååå.... smiley

• #41   25. dec 2012 Emmi kan komme ud af alle seler, eller ihvertfald dem vi har prøvet.
    Kvælerhalsbånd bruger jeg i denne tid for at være på den sikre side..

• #42   25. dec 2012 Det må da være en hund der er syg eller ikke har tillid nok til sin ejer, der gør det.

Det var da en mærkværdig påstand........
    Er der noget dokumentation for det nogen steder, altså at en hund der bliver bange normalvis løber hjem eller danser om dens ejer ?

Tror sq næppe der er en hund der tænker .oO(Lad mig komme hjem)
    Tror nærmer den tænker lad mig komme væk fra det farlige eller lad mig komme i sikkerhed......
    Så handler det vel om hvad sitiuationen byder om hvad der er væk eller hvad der er i sikkerhed..........

• #43   25. dec 2012 Det er faktisk KUN nytårsaften hun er bange.

Men jeg bor os laaaaangt ude på landet og jeg har ikke problemer med idioter der skyder krudt af før tid. Heldigvis!

Selve nytårsaften sørger jeg for at de er luftet godt af, lækre ben, tvét der køre igennem hele aftenen, alle gardiner trukket for, og så får hun sin Thundershirt på.
    Og så opføre jeg mig ellers normalt og lader være med at pylre om hende.
    Det lader dog til at andre hundes rolige adfærd smitter af på hende og det er en god ting.
    Sidste år havde hun meget fokus på hvad Laika gjorde under de høje brag og Laika er virkelig røv ligeglad med fyrværkeri.
    Zenta bliver ikke bange på den måde at hun ligger og ryster under sengen, hun reagere med vrede mod det udenfor, hun er total fraværrende overfor mig og har kun forkus på det hun kan høre.

Det bliver dog bedre og bedre for hvert år. Sidste år var det kun omkring 1 time hun var fraværrende og hvor hun rendte rundt, gøede, knurrede og halsede og hvor jeg ikke kunne "råbe hende op".
    De andre år har det været nærmest hele dagen.

• #44   25. dec 2012 Jeg vil dog vove den påstand at ingen af mine hunde ville stikke af hvis de blev bange. De søger mig hvis de bliver usikre.
    Men lige den dag er de i snor. Just in case.

De render løs resten af året.

• #45   25. dec 2012 Mine hunde er 100 % skudfaste, torden og lynild rører dem ikke, fyrværkeri heller ikke. Men, men, men, skulle en klaphat få den "glimrende" idé at drøne et kanonslag af for fødderne af dem, er jeg simpelthen ikke 100 % sikker på, hvordan de ville reagere. Og hvorfor pokker løbe en fuldstændig unødig risiko?

• #46   25. dec 2012 Igen enig, Marietta............ Hvorfor vente og se om det sker? ER det så stort at problem at have snor på sin hund i den periode?

• #47   25. dec 2012 Jeg ville ALDRIG kunne tilgive mig selv at jeg ikke gav dem forbandede snor på hvis uheldet skulle være ude.

Jeg stoler 110 procent på dem og jeg er reet skråsikker på at ingen af dem nogensinde ville stikke af hvis de blev bange for et kanonslag, men derimod søge mig, men hvorfor løbe risikoen?!

Kommentér på:
PAS NU PÅ

Annonce