{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

"Ja, så kommer den garanteret næste gang.." {{forumTopicSubject}}

Kom hjem fra arbejde, og skiftede bilen ud med cykel og hund. Og så afsted efter sønnike i dagplejen.
På vejen hjem cykler vi forbi en pige på modsat side af vejen.
Bjæf bjæf lyder det, og over vejen fiser en bette chihuahua - ting. Vejen er pænt trafikeret og både biler og bus måtte bremse op for chihuahuaen med pigen skrigende i hælene.... Jeg forsøger at kalde den til mig for at undgå at den bliver påkørt. I det samme bukker pigen sig ned, griber hunden i nakkeskindet og brøler ind i hovedet af den HVAD FANDEN LAVER DU????!!!! Hun krydser vejen, stadig med hunden hængene fra nakkeskindet - hvorefter jeg råber pænt efter hende - "jamen den kommer helt sikkert næste gang du kalder med den fine behandling du giver den"!!!!
Snottøs altså:(

Heldigvis er hunden min super cool og bliver ved min side under hele seancen;)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Ja, så kommer den garanteret næste gang.."
  • #1   17. dec 2013 Tror måske hun har været bange? Måske som når man kommer til at skælde sine børn ud når de har lavet noget der kunne være gået frygteligt galt

• #2   17. dec 2013 Jeg tror sgu jeg kunne have reageret præcis på samme måde, hun er da blevet død forskrækket. Godt der ikke skete nogle af dem noget da...

• #3   17. dec 2013 Men hvorfor løfte den i nakkeskindet hele vejen tilbage? Hunden forstår da intet af at blive "båret" på den måde?

• #4   17. dec 2013 jeg har altså også reageret uhensigtsmæssigt overfor Lucky en enkelt gang, hvor han rendte fra mig ud mod en vej. Vi var på en næsten 100% lukket boldbane, hvor Lucky havde lært at være fri når der ikke var nogen, og vi havde styr på indkald, indtil vi havde passet et par andre chier, så han fandt ud af at man kan komme under hegnet, når man er så lille -.-' (på det tidspunkt havde de snor på)

da vi så et par uger efter lukker ham fri, styrter han hen under hegnet, og høre ikke en pind. jeg må ærligt indrømme, at jeg kom til at råbe meget højt (mest fordi jeg var pisse bange og han ikke stoppede) da jeg så endelig når hen til ham og han stopper, får han snor på og bliver "trukket" hjem, ikke noget med at snuse eller noget som helst. lyder måske lidt mere voldsomt end det egentligt var, for jeg rev ham jo ikke bare han af fortorvet.

Men jeg var simpelthen i chok og var blevet så bange for at han løb ud og blev kørt ned smiley da vi kom hjem puttede jeg med ham i sengen og gav ham lidt godbidder, for den stakkels hund var jo også blevet bange.

Nu har han altid snor på når vi er ude at gå uanset hvor vi er.

• #5   17. dec 2013 Nej, men hun tænker nok ikke helt klart i den situation... Ville selv blive så forskrækket! Så synes din kommentar til hende var ret uhensigtsmæssig. Vi kan alle sammen komme til at gøre nogle dumme ting. Betyder ikke at hun er en dårlig hundeejer eller en snottøs

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #6   17. dec 2013 Der er ikke særligt smart at gå med en hund man ikke har styr på og uden snor. Hunden er til fare for andre og syntes faktisk at det er hende der burde råbes af.

• #7   17. dec 2013 At straffe en hund for sin egen dumhed... Det er bare ikke okay. Og tænk at have en hund løs når en trafikeret vej, når den ikke har et indkald :s

• #8   17. dec 2013 My only - jeg forstår fuldt ud at man råber/kalder efter hunden, når den løber væk - jeg fatter ikke at man brøler den ind i hovedet når man har fat i den, hunden var jo mindst ligeså skræmt af episoden... Og bære den i nakkeskindet hele vejen hjem - nej det fatter jeg så heller ikke...

Katrine - jeg er ikke tilhænger af fysisk overgreb på hverken dyr eller mennesker - og den eneste til at tale for hunden var mig, og jeg ville gøre det igen. Snottøs er måske et dårligt ordvalg, men ikke desto mindre var det den følelse jeg stod med da hun slæbte afsted med hunden.

I øvrigt kunne hendes hund have sat min hund i en rigtig grim situation grundet hundeloven - men det er en anden snak.

• #9   17. dec 2013 Og bange eller ej, så skal man sgu behandle dyret pænt. Eller lade være at have et, til man har lært at styre temperementet.

• #10   17. dec 2013 Den kunne jo være smuttet fra hende...

Har faktisk både ondt af pigen og hunden.

• #11   17. dec 2013 Smuttet fra hende? Der var hverken halsbånd, sele eller snor i sigte - tror bare hun havde den ude for at ryge - altså hende ikke hunden smiley

• #12   17. dec 2013 Men i bund og grund ved du ikke om den er smuttet med ud ved et uheld.

Synes det er en træls tendens at man er efter hinanden på den måde og har så travlt med alle andre.
    Hvis du istedet for at råbe efter hende, havde spurgt om hende og hunden var okay, så havde du måske fået svar på hvad der egentlig var sket og hun var måske faldet så meget ned at hun tænkte over hvordan hun holdte sin hund

• #13   17. dec 2013 Er kommet til at gøre noget ligende ved Babe engang..
    Var lige på vej ud af min dør til lejligheden (uden hund) og så bliver hoveddøren åbnet i samme sekund og ud var Babe..
    Hun fik altså også en skideballe af rang.. Havde dog ikke fat i nakkeskindet på hende..

Er sikker på pigen var lige så forskrækket som jeg var, og så laver man sommetider nogle hovedløse ting..
    Jeg ser ikke mig selv som en dårlig hundeejer pga det.. Det var bare jordens mest uheldige øjeblik..

• #14   17. dec 2013 Hunden var ikke smuttet ud ved et uheld - hun stod udenfor og røg med kæresten og hunden.
    Så jo det ved jeg....
    Og eftersom hun valgte at hive hunden op i nakkeskindet, brøle den ind i hovedet, bære den i nakkeskindet hele vejen hjem for så at "smide" den ind af døren, så taler jeg hundens sag - så vil jeg sån set "skide" på hendes følelser smiley

• #15   17. dec 2013 Katrine - så du bifalder et fysisk overgreb - så længe man bare selv er forskrækket nok? Så er det en okay undskyldning? smiley

• #16   17. dec 2013 Hvor har jeg sagt at jeg bifalder det?? smiley

Siger at ting kan ske... Men flot at du fik set hele situationen når du kom forbi på cykel og før bare skrev at du pludselig så den her chi ting komme farende og skrev at du troede at hun var ude for at ryge. Og nu har du så set det hele... Tja smiley

• #17   17. dec 2013 Ja jeg så at hun stod ude, om det var hende eller kæresten der røg kunne jeg så ikke se - de stod delvist bag sån et lav skraldestativ, så hunden kunne jeg ikke - men ku høre den bjæffe, hende råbe og bjæffen kom nærmere.
    Du kan vælge at tro mig eller undlade - I don't care smiley
    Ting kan ske - ja hunden stak fra hende - det undskylder IMO ikke hendes opførsel.

Du skriver ikke at du bifalder det - blot at det var fordi at hun nok var forskrækket - og så er det vel yeah okay? smiley

• #18   17. dec 2013 Jeg stoppede jo ligesom op da jeg ku høre hunde komme nærmere, så selvfølgelig så jeg det hele smiley
    Og som skrevet i første indlæg - så cyklede vi forbi en pige - så var hun jo ligesom ikke på vej ud, eftersom hun allerede var der smiley

• #19   17. dec 2013 Selvfølgelig er det ikke i orden, men det kan forklare hvorfor hun gjorde det.
    Nogle mennesker reagere voldsomt når de bliver bange

• #20   17. dec 2013 Maria - ja, omend det er en ret uhensigtsmæssig reaktion - håber hun måske tænker lidt over det fremover, og holder hunden i snor.
    Her bor os en rottweiler som desværre ikke har de bedste ejere, og dermed ikke er helt tilregnelig. Den ku med lethed skade hendes hund rigtig alvorligt smiley

• #21   17. dec 2013 Kunne sikkert også have reageret på samme måde, hvis ikke Molly var lige lovlig tung at løfte ... Jeg ville være blevet så forskrækket af jeg slet ikke havde tænkt klart der ... tilgengæld havde jeg nok også fået en møgfald over den kommentar du fyrede af der ...

Selvfølgelig er det ikke ok at reagere på den måde, men når man lige har set sin bedste vens liv passere revy, så er der sgu ingen der ved hvordan man reagere ...

• #22   17. dec 2013 Skræmmende at man mener at det er helt okay at løfte sin hund rundt ved nakkeskindet smiley
    For det er jo helt sikkert hundens skyld smiley

• #23   17. dec 2013 Det er aldrig okay at løfte en hund i nakkeskindet, men når man bliver så forskrækket så gør man ofte idiotiske ting..
    Og hunden er jo nok ikke død sad det.. Hun har sikkert fået dårlig samvittighed så snart hjertet ikke længere sad i halsen på hende..
    Og så har hunden sikkert fået kys og kram..

• #24   17. dec 2013 Man må da håbe at hun gjorde det pga. hun blev bange, at det ikke er dagligdag for den lille fis....

• #25   17. dec 2013 Ts - nu er det jo ikke fordi folk skriver at det er OK, men at de godt kan forstå at hun måske reagere på den måde ...

Der er altså STOR forskel.

• #26   18. dec 2013 Men hvorfor vælger man at være ond? Hvorfor er reaktionen at det skal gøre ondt på hunden, hvis man holder så meget af den????

• #27   18. dec 2013 Hunden husker da stadig smerten uanset lyd og kram efterfølgende. Jeg forstår simpelthen ikke at hendes reaktion er ok i jeres øjne??? Hun kunne da løfte hunden på et hav af andre måder smiley

• #29   18. dec 2013 Stakkels hund smiley
    Bevares, hund kan være blevet forskrækket - men det undskylder ikke sådan en opførsel over for sin hund...

• #31   18. dec 2013 Dejligt at høre at jeg ikke er alene om den holdning - og Isabelle, vildt at den oplevelse stadig sidder i dig - utroligt som man mener at alt kan lappes med knus og kram...

• #32   18. dec 2013 Jeg er enig med dig Simba, men ikke til at gætte hvorfor hun gjorde det.... Vil mene at et menneske der hviler godt i sig selv ikke gør sådan ting, men en hvor noget går dette menneske på ikke tænker men bare handler også måske først tænker bagefter... håber hun fortryder sin handling og tænker sig en ekstra gang om...

Kommentér på:
"Ja, så kommer den garanteret næste gang.."

Annonce