{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.198 visninger | Oprettet:

Helle K
Helle K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20

VIGTIGT !!! DER ER KUN 8 DAGE TILBAGE !!! {{forumTopicSubject}}

“Hundehandler – who cares?” er en dramatisk dokumentarbog om et matriarkalt parallelsamfund i Danmark af hundehandlere, der lever efter deres egne love og regler, med hunde og mennesker som gidsler og ofre. Hundehandlere, som ofte er i kontakt med myndighederne, der ikke kan gennemskue, hvad der foregår bag facaderne. For første gang nogensinde har hundehandlere og ofre for hundehandlere modigt stået frem og fortalt hvordan hundehandlerne lever og tænker.
“Hundehandler – who cares?”, udkommer i starten af 2014 og udgives gennem dyreværnsorganisationen Who-cares.
Kommentar fra læser af første udkast til bogen:
” Forfatteren afdækker med isnende nøgternhed en hidtil ubeskrevet underverden befolket af grumme og hensynsløse væsner. Medfølelse, moral, skyld og skam eksisterer ikke, og ofrene – hundene – er prisgivet deres bødlers stræben efter magt og rigdom. ”
Bogen er blevet til gennem et unikt samarbejde mellem Helle Holm Rasmussen, der har levet i miljøet gennem længere tid og har fået smadret sin tilværelse af sine allernærmeste, fordi hun tog afstand fra hundehandlermiljøet, og Ida Holst Kristensen, cand. merc. og lærer, der involverede sig i hundehandlerverdenen, da Helle fik stjålet sine fire familiehunde.
Sammen har vi overtrådt grænserne mellem det etablerede samfund og hundehandlernes samfund. Vi har stort set overtrådt alle love i hundehandlerverdenen. Vi har fået ting frem i lyset, som altid har været gemt bort i mørke. Vi er ikke blevet skræmt af trusler om vold, sagsanlæg og smædeskriblerier på nettet – tværtimod har det ansporet os endnu mere til at skrive og udgive bogen, så alle får at vide, hvordan hundehandlerverdenen er.
Med venlig hilsen
Helle Holm Rasmussen og Ida Holst Kristensen.
Vi samler ind til udgifterne til opsætning og tryk af bogen. (link fjernet) selv små beløb,vil gøre en forskel !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VIGTIGT !!! DER ER KUN 8 DAGE TILBAGE !!!
  • #3   8. dec 2013 Samme spørgsmål som birgitta

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#10   8. dec 2013 Der er 8 dage til deadline,og det ser desværre ikke så godt ud ....derfor har jeg tilføjet den igen,så dem der ikke så den igår måske ser den idag .... Dejligt at i har set den,det glæder mig meget....ønsker jer en go jul smiley Vh Helle

• #13   8. dec 2013 Har man forsøgt at søge fonde eller foreninger om økonomisk hjælp?

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#14   8. dec 2013 Jeg er også medlem af siden,og gør hvad jeg kan for at hjælpe da jeg syndes det er sådan en vigtig sag smiley jeg skal gerne forhører mig om alle jeres spørgsmål smiley men ved ihvertfald at indsamlingen stopper om 8 dage,og ikke kan forlænges....derfor den store indsats herfra smiley

• #15   8. dec 2013 Pengene skal gå til at få bogen udgivet. Så meget ved jeg smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#16   8. dec 2013 Hvis ikke beløbet bliver nået så for folk deres penge retur det ved jeg ihvertfald....og alle pengene går til udgivelse af bogen

• #17   8. dec 2013 Store indsats? Du har lavet et par indlæg her på HG, du skal vist ud og stemme dørklokker, banke interesseorganisationer op, osv.
    God arbejdslyst smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#18   8. dec 2013 Nu ved du jo ikke hvad jeg har lavet eller bruger min tid på Steffen H smiley men tak for din mening om mig det skal jeg da tage til efterretning smiley ønsker dig en go jul smiley

• #19   8. dec 2013 Nu har du jo intet nævnt, ud over at du fremhæver din store arbejdsindsats, andet kan jeg vel ikke bedømme dig ud fra. smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#21   8. dec 2013 Nej det kan du da ha ret i,men kan heller ikke læse nogen steder at jeg skal skrive et resume i 3 eksemplarer om mig selv og mine handlinger! Jeg ved at jeg gør et stort stykke arbejde,og om du tror mig eller ej må jo være din sag smiley

• #23   8. dec 2013 Så det er altså SÅ besværligt at remse op hvad du har gjort...
    Vil du have hjælp skal du da helst have argumenterne i orden. Held og lykke med indsamlingen.

Beklager drama, jeg spurgte bare lidt ind til indsatsen... smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#25   8. dec 2013 Selvfølgelig vil jeg svare,og beklager dramaet smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#27   8. dec 2013 Jeg er i gangmed at undersøge det for at kunne svare dig på det badetøflen smiley

• #28   8. dec 2013 Who-Cares er jo en forening. Så overskuddet går vel til foreningen og deres arbejde med at stoppe disse hundehandlere/hvalpefabrikker.

Jeg synes at det er en kanon idè og jeg støtter det 100%. Der er sq ingen andre der gør noget for at stoppe disse steder, som kører i år efter år uden at man kan/vil gøre noget smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#30   8. dec 2013 Tak Mette,jeg blev sgu lidt svedt over at blive bombarderet med så mange spørgsmål på en gang....vil jo rigtig gerne svare og formidle budskabet så godt som overhovedet muligt....og brænder virkelig for denne sag,for ikke at tale om de små dyr der lider så frygteligt....who-cares knokler for at afsløre disse hundehandlere og gør et stort stykke arbejde.....det har vi manglet!

• #31   8. dec 2013 Er der forøvrig ikke et eller andet med, at denne Ida Holst Christensen for en to - tre - fire år siden stjal nogle hunde ???
    Jeg kan ikke rigtig huske sagen, men jeg vil ikke være med til at støtte et menneske som stjæler andre menneskers hunde.

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#32   8. dec 2013 [nej da ! Helle Rasmussen fik stjålet 4 hunde fra sin bopæl......

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#34   8. dec 2013 Nej de er aldrig blevet fundet smiley

• #35   8. dec 2013 Jeg har lige haft Ida i røret. Jeg har spurgt hende direkte om sagen om de "stjålne hunde".

Det er korrekt at Ida, på et tidspunkt, blev beskyldt for at have stjålet nogle hunde. Det er hvad der kan ske, når man vover pelsen og forsøger at redde nogle hunde fra en grum skæbne. Men den sag vil blive belyst i bogen og derfor kan man købe bogen hvis man vil have den sande historie. Ida vil iøvrigt ikke kommentere dette yderligere for ALT kommer frem i bogen.

I første omgang er det vigtigste at rejse kapital til at få bogen udgivet. Hvad der derefter skal ske med et eventuelt overskud må være op til foreningen og medlemmerne.

• #38   8. dec 2013 (link fjernet)

• #39   8. dec 2013 Du er en skat, Tante smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#40   8. dec 2013 Tak tante gurli smiley og undskyld mangel fuldt svar smiley

• #42   8. dec 2013 Jeg har desværre ingen penge til at støtte med lige nu smiley men hvis bogen kommer så vil jeg se om jeg ikke kan få penge til at købe den, og så støtte den vej igennem.

Synes det er et godt intiativ, og de hundehandlere skal bare stoppes, og det kan ikke gå for langsomt smiley

• #43   8. dec 2013 Hvis jeg var jer, ville jeg kontakte store hundefoderfirmaer, evt. maxizoo eller andre større firmaer inden for hundebrancen,,,, for at få sponsoraftaler i hus

• #44   8. dec 2013 Hvad handler bogen præcis om? Jeg er lidt forvirret.. smiley

EDIT: jeg fandt ud af det! Jeg køber med glæde bogen, når den udkommer.

• #45   8. dec 2013 Dejligt der er nogen der gør en forskel. Nu fik de Lukas julegave... han ved det bare ikke smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    okt 2013

#46   8. dec 2013 Annelise:hvor er det fantastisk af dig smiley hvis Lukas er din hund,reder han måske en fætter på sigt med dette tiltag smiley glædelig jul smiley

• #47   8. dec 2013 Iøvrigt har jeg lige delt linket på facebook. Mon ikke det sætter lidt skub i det? smiley

• #48   8. dec 2013 Bare del alt hvad I kan rundt omkring smiley

• #49   8. dec 2013 Det ka vi håbe på Helle smiley

Luka overlever sikkert uden julegave, det er der måske et par stakler der ikke gør..

• #50   9. dec 2013 Det eneste der kan stoppe disse hundehandlere og hundefabrikker er oplysning om deres metoder, og her kan bogen være et vigtigt værktøj.

• #52   9. dec 2013 Gurli: tja, jeg undre mig også. smiley

• #53   10. dec 2013 Hej alle smiley

På Samsø sidder en kvinde og lægger sidste hånd på en bog. Denne bog er det foreløbige resultat af en risikofyldt opgave med at optrevle en hær af totalt samvittighedsløse og pengegriske hundehandlere og hvalpefabrikker i Danmark. De seneste år er problemet steget og hver dag dukker nye annoncer op på bl.a. den blå avis og gul og gratis, hvor intetanende mennesker køber en hundehvalp som er avlet under forfærdelige vilkår og som ofte er syg og i de værste tilfælde dør hurtigt. Hundehandleren er da over alle bjerge da de ofte arbejder fra dækadresser.

På Samsø sidder Ida Holst Kristensen fra foreningen Who Cares og lægger sidste hånd på en bog der skal være først skridt i en oplysnings kampagne for, om muligt, at få stoppet dette. I 2014 følges bogen op af foredrag over hele landet og der er kontakt med Fødevareministeriet for at få gang i en oplysningskampagne både via de virale medier, men også meget gerne i reklamespots osv.

Det koster penge at udgive en bog, og netop nu forsøger Ida at samle de sidste midler for at få bogen ud til offentligheden. Læs mere i linket og jeg håber du har lyst til og mulighed for at give en hjælpende hånd i form af et bidrag. Alle bidrag, små og store, er så meget velkomne. Ved alle donationer over 50,- modtager du en invitation til et foredrag og ved beløb over 250,- modtager du bogen når den udkommer. Så til jer der påtænker at købe bogen. Støt i stedet her med et beløb på min. 250,- og du får bogen når den udkommer.

Som et ekstra incitament trækkes der den 15. december lod blandt alle der har doneret et beløb, om en uges gratis ophold i et skønt sommerhus på Samsø i 2014 i valgdri uge, sommerferiesæsonnen undtaget.. Huset er hundevenligt med alle bekvemmeligheder for både to- og firebenede. Der er blandt andet en skøn indhegnet have så vovsen kan løbe frit uden at løbe væk. Værdi op til 5000,-.

Så for et helt valgfrit beløb fra 49,- kan du være heldig at vinde et ferieophold.

Rigtig glædelig jul til jer alle smiley

Kh Susanne

http://www.booomerang.dk/projects/hundehandler-who-cares/

• #54   10. dec 2013 Alt overskud fra bogsalg går naturligvis til foreningens arbejde.

• #55   10. dec 2013 done

• #57   11. dec 2013 Palle uden fjer:

Der er ingen tvivl om at DRU og DKK gerne vil hvalpefabrikker og hundehandlere til livs, og som DKK medlem og opdrætter er jeg helt forstående overfor dette. Jeg ser bestemt også gerne at de grumme personer får hvad der bekommer dem. Men jeg er ret sikker på at Who Cares ønsker at være så fri af andre foreninger som muligt da der hurtigt kan opstå rygter om interesseforhold osv.

Hvis alle der ser dette blot donerer 50,- så er målet hurtigt nået. Alt man skal bruge er ens kreditkort og vupti har man doneret. Hvis man går ind og læser vil man se at man får noget for sin donation. Alt efter hvor meget man donerer får man fra en invitation til et foredrag til en udgave af bogen. Desuden kan man vinde et ferieophold på Samsø til en værdi af 5000,- og der er store chancer for at vinde da der er langt færre "deltagere" end i andre lodtræninger om lignende præmier.

• #60   12. dec 2013 Palle uden fjer:

Jeg havde det på helt samme måde. Men har så lært at der ikke skal meget til fær der opstår bøvl og rygter. Hundelovs modstanderne har blandt andet et horn i siden på Who Cares af ukendte årsager. Jeg har f.eks. vært nødt til at fjerne opslag om denne indsamling samt afstemning i PFA's bruglivetfonden fordi det bliver spammet af hundelovs modstandere smiley

Hvis I er interesserede i at hjælpe Who Cares med måske at opnå fondsmidler fra PFA så følg linket og stem på Who Cares. Man skal bare klikke på den lille sorte hjerte så det bliver rødt smiley Det vil være en kæmpe hjælp smiley

(link fjernet)

profilbillede
  • #61   12. dec 2013 done that too :o)

• #62   12. dec 2013 Så er der givet et mindre beløb.
    Jeg kan desvære ikke undvære mere på nuværende tidspunkt.
    Pensionist og jul og alt det der smiley

• #63   12. dec 2013 ALT tæller smiley

• #64   12. dec 2013 Lige præces. ALT tæller og alle beløb, små som store, har lige stor berettigelse. Tusind tusind tak på Who Cares vegne smiley

• #65   12. dec 2013 Ville rigtig gerne hjælpe, men sidder så stramt i det at jeg knap har til mad til mig selv måneden ud smiley

Men har været inde og trykke på hjertet smiley

• #66   12. dec 2013 Sådan er der desværre en del der har det. Ønsker dig en rigtig god jul trods alt og takker for liket.
    KH Susanne

• #67   12. dec 2013 ville også ønske jeg have flere penge, så jeg kunne give lidt, men sidder også så stramt i det.
    Men hvor ville det have været dejlit hvis det havde fortsat til efter jul for så havde jeg ønsket mig at de gav mig det i julegave.

• #68   12. dec 2013 Ja der er desværre en deadline smiley

• #69   12. dec 2013 Ja der er en deadline, men der er kommet meget ind den sidste uge.
    Og husk 250kr eller mere giver en signeret bog, og opnås beløbet ikke, returneres alle donationer

• #70   12. dec 2013 håber der kommer nok ind, så ønsker jeg mig bogen til min fødselsdag i februar. smiley

men kan da prøve at skrive den på min ønskeseddel, men de fleste har allerede købt min gave, og tvivler på min mor giver mig det.

• #71   12. dec 2013 Man kan jo håbe den kommer på bibliotekkerne, så flest mulig læser den. Ellers må vi jo udlåne vores egne smiley

• #72   12. dec 2013 Ja det ville da være fedt hvis den gjorde smiley

hvis/når den udkommer kommer den i hvert fald på min ønskeseddel til min fødselsdag smiley

• #73   18. maj 2014 Hej Alle, nu er bogen "Hotdogs - i hundehandlernes verden" udkommet. Flere af jer som kommenterer her i tråden har allerede modtaget bogen. Nogle af dem som donerede, opgav ikke adresse, kun email, så det er ikke alle som har modtaget bogen.
    Jeg kan oplyse til jer, at bogen får ting frem i lyset, som ikke har været offentlig kendt før - herunder også beretningen om det, nogle her i tråden kalder et hundetyveri.
    Jeg håber at så mange uerfarne hundekøbere som muligt vil læse bogen, inden de køber hund - og takker jer som støttede projektet økonomisk og viste tillid til at bogen ville blive en realitet. mvh Ida.

profilbillede
  • #75   19. maj 2014 Det kan købes som E-bog. F.eks her:

https://www.ebogreolen.dk/boeger/samfund/hotdogs-p-22215.html

• #76   19. maj 2014 Nogle vil helst have en papirbog, andre foretrækker e-bøger. Derfor findes den både som e-bog og papirbog. Den kan købes som papirbog i Olivers Webshop, og er også blevet tilbudt til boghandlerne, som så skal vælge at tage den hjem i sortimentet. smiley

Kommentér på:
VIGTIGT !!! DER ER KUN 8 DAGE TILBAGE !!!

Annonce