Hvornår er det nok? Nytårsaften, angst hund {{forumTopicSubject}}
Hvornår mener i at man skal gå til dyrlægen og få den helt store tur med beroligende og angstdæmpene, eller en af delene? Til fordel for dap,zylkene, thundershirt, "trylle" dråber osv osv.
Det er jo kun én gang om året det varer ved en helt dag/nat så det er jo begrænset hvad man kan nå at prøve hver gang, af alle mulighederne.
Min border bliver 2 år snart, han er født nytårsaften nat, så dette bliver hans 2. nytårsaften hos os. Sidste år var virkelig så synd jeg kunne sætte mig til at hyle, så angst han var.
Han er også bange for brag generelt.. så op til og efter er også slem, men ikke noget der ligner selve på dagen/natten.
Vi er meget i mod at få piller af dyrlægen til sådan noget.. jeg bryder mig ikke rigtig om hunden skal være sløv og sådan..
Jeg havde planer om at prøve zylkene og en form for spray af dap/adaptil eller halsbånd eller den i stikkontakten.. Men jeg har ingen anelser om hvad jeg lige skal gøre..
Han skal bare ikke have det som sidste år, det er lige før man tror han var ved at dø af angst.. det var virkelig slemt.
Ideer? - det er ikke muligt at flytte ham andre steder hen, og han skal ikke i pension.
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 289
jul 2009
jul 2009
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
Der har dog været et par brag, dem har hun ikke sagt noget til.. Men hvis hun reagerer på det fyrværkeri vi har til at teste hende, så spørger jeg altså dyrlægen..
- måske kan du prøve de ting i kombination som er blevet foreslået? Og ellers snak med din dyrlæge. Man kan jo altid have det liggende som en
Nødplan!! Og hvis den der thundershirt har tilfredshedsgaranti, er det måske endda værd at prøve?
jul 2009
jul 2009
Er bare så ked af han skal have noget medicin
er virkningen aftaget næste dag?
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
Ønsker aldrig nogensinde igen at se min egen eller andre hunde gå i chok, med helt gråt tandkød og rullende øjne...
Desværre har ingen naturmidler nogen virkning på min hund, de er alle afprøvet da jeg ville foretrække den behandling.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Doping kan gøre det hele meget værre da hunden er bange men kroppen er dopet. Her kan hunden reelt dø af skræk.
Dog er jeg for medicin hvis de beviseligt hjælper ens hund. Men det er ikke selve Nytårsaften det så skal afprøves først.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
De er ikke mærket af det nu, og schæferen vil bare gerne have line på indendørs, så bliver han rolig og tryg igen.
Du kan ikke nå at træne det fuldt ud nu, men lidt kan du godt. Selve øvelserne kan jeg ikke give dig, det kommer nemlig an på din hund, hvilke det skal være..
Men du træner noget selvtillid, følg din fører, afspejl førers sindstilstand, succesoplevelser, stress ned og bliv tryg.
Det lyder måske sært, men det er nogenlunde sådan jeg træner angste hunde; de skal afspejle min sindstilstand (rolig og velovervejet), frem for at køre sig op over lyde, omgivelser og en usund tilstand af stressangst, der bare bliver værre og værre..
Line på hunden, så har du styr på hvor den er, løs line altid, ro på dig selv - og så finder i sammen de ting hunden er bange for - og træner det alt efter hvordan hundens angst viser sig.
- Det er ikke vigtigt hvor tæt i kommer på, bare hunden er tryg, rolig og følger dig frem for at køre sig selv op over lyde, du ikke kan kontrollere
Larm i hjemmet, gør larm til leg.. Pas på med at forbinde mad med larmen - du kan risikere at belønne for angst, og det gider man ikke lige
God træning
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 131 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Hold nu kæft hvot var det synd for ham - for det virkede stik modsat på ham end det skulle og det har bestemt ikke gjort noget godt for ham.
Så eneste løsning i min verden imod angst for fyrværkeri er at sende den i pension LANGT ude på landet eller opholde sig i et sommerhus hvor der er ganske lidt brag.
Så jeg kan på ingen måde anbefale at dope sin hund nytårsaften.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Laika har været dopet de sidste to nytåre. Hun er blevet lidt bedre efter MEGET træning, men ved ikke om vi tør tage den dope-fri i år af den grund. (hun får zylkene hele november og december og januar...)
Det hun har fået, har bare gjort at hun har lagt sig og sovet tungt.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Min Giz er ikke skudræd, " kun" krudtræd, men til gengæld har jeg så en vovse der stresser max over de sporadiske brag/lysglimt, selvom træningen med at finde et trygt sted under et tæppe ved siden af mig har hjulpet..
Sidste år blæste han rundt og gøede som en gal. Vi havde en episode hvor der blev kastet krudt efter os på en gåtur og det har væltet hans verden totalt.
I år er han startet på zylkene i oktober og er pt på dobbelt dosis. Han har thundershirt og æsken med piller fra dyrlægen ligger klar i skabet.
På mandag drager jeg og vovserne på landet- jeg har læseferie og så kommer vi først tilbage d 3.Januar. Forhåbentlig kan denne slagplan gøre at jeg kun skal frem med dyrlægens drugs nytårsaften og ikke som nu, hver eftermiddag..
Jeg HADER fyrværkeri!!!!
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.855
Jeg prøvede alt. Også Stesolid/Plegicil, men det var jeg ikke glad for.
Så på en juleudstilling i retrieverklubben var der en stand, der solgte disse:
http://www.dyrecenter.dk/shop/sanal-relax-15piller-6821p.html
Jeg blev ening med mig selv om at det var forsøget værd. Og det VIRKEDE sq!! Han var glad og frisk og ikke det mindste bange.
Jeg ved ikke om jeg var svineheldig, men det er da et forsøg værd
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Er vildt imponeret over effekten af det, og troede ikke en fløjtende fis på det forinden.
jul 2009
Og det er somsagt ikke muligt at flytte hunden, vi har andre dyr, heste osv som skal passes.
og Einstein, hvordan vil du prøve det af inden nytårsaften når der ikke er noget voldsomt ellers? Er det så bare jeg kan se han ligger og sover en hel dag eller?..
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
aug 2012
"Relax has a mild sedative effect depending on the dose rate. It does not produce the level of sedation associated with stronger tranquilliser drugs. It generally lowers the metabolic rate and the animal appears calm and relaxed." Kan finde det her på en side - og for mit vedkommende synes jeg ikke det dutter at de er bedøvende.
maj 2007
De er netop ikke bedøvende. Min hanhund gik rundt og var rolig og tilfreds. Han sov ikke, men han var ligeglad med fyrværkeriet. Det var det der var så FEDT. Og han var typen der lagde sig ud i brusekabinen og rystede og hylede. Men ikke efter de piller.
Jeg kan jo ikke love at de passer til alle hunde og at alle har samme effekt. Men hvis jeg havde en angst hund, ville de piller være noget af det første jeg prøvede.
maj 2007
http://www.petster.eu/se/art/sanal-relax.php
aug 2012
Hihi jeg må lige prøve at hakke mig gennem det, men det er mere en præcis indholdsliste - der står "består primært af.." Det er mere det
maj 2007
aug 2012
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Hvornår er det nok? Nytårsaften, angst hund