{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.986 visninger | Oprettet:

Hvornår er det nok? Nytårsaften, angst hund {{forumTopicSubject}}

Hvornår mener i at man skal gå til dyrlægen og få den helt store tur med beroligende og angstdæmpene, eller en af delene? Til fordel for dap,zylkene, thundershirt, "trylle" dråber osv osv.

Det er jo kun én gang om året det varer ved en helt dag/nat så det er jo begrænset hvad man kan nå at prøve hver gang, af alle mulighederne.

Min border bliver 2 år snart, han er født nytårsaften nat, så dette bliver hans 2. nytårsaften hos os. Sidste år var virkelig så synd jeg kunne sætte mig til at hyle, så angst han var.

Han er også bange for brag generelt.. så op til og efter er også slem, men ikke noget der ligner selve på dagen/natten.

Vi er meget i mod at få piller af dyrlægen til sådan noget.. jeg bryder mig ikke rigtig om hunden skal være sløv og sådan..

Jeg havde planer om at prøve zylkene og en form for spray af dap/adaptil eller halsbånd eller den i stikkontakten.. Men jeg har ingen anelser om hvad jeg lige skal gøre..

Han skal bare ikke have det som sidste år, det er lige før man tror han var ved at dø af angst.. det var virkelig slemt.

Ideer? - det er ikke muligt at flytte ham andre steder hen, og han skal ikke i pension.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det nok? Nytårsaften, angst hund
  • #2   5. dec 2013 Det er netop det - man man kan jo ikke nå at prøve alt af inden man går til dyrlægen smiley så skal hunden lide et par nytårsaftner i hvertfald.. smiley

• #3   5. dec 2013 Jeg vil ikke give ham thundershirt på, han bliver rigtig urolig når han har det varmt. Vi må også slukke gulvvarmen i gangen da han ellers ikke sover særlig godt. smiley

• #6   5. dec 2013 Vil i køre dobbelt dosis af zylkene? Han vejer 25 kg.

• #7   5. dec 2013 Vi er også meget spændte på, hvordan vores reagerer på sin første nytårsaften,. Men jeg vil hellere give hende beroligende, end have en panisk angst hund. Hun er collie, og de er jo rimelig opmærksomme på lyde og sådan..
    Der har dog været et par brag, dem har hun ikke sagt noget til.. Men hvis hun reagerer på det fyrværkeri vi har til at teste hende, så spørger jeg altså dyrlægen..

- måske kan du prøve de ting i kombination som er blevet foreslået? Og ellers snak med din dyrlæge. Man kan jo altid have det liggende som en
    Nødplan!! Og hvis den der thundershirt har tilfredshedsgaranti, er det måske endda værd at prøve?

• #10   5. dec 2013 Kathrine - hvor hurtigt virker de slags piller man får at dyrlægen? - tænkte om vi kunne bruge dem som "nødplan"?

• #12   5. dec 2013 Ok, tak smiley

Er bare så ked af han skal have noget medicin smiley

er virkningen aftaget næste dag?

• #13   6. dec 2013 Jeg har tidligere været imod at dope mine dyr. Men da min hund for 2 år siden var ved at dø af chok d 30. december, har jeg indset vigtigheden af denne mulighed for visse dyr.
    Ønsker aldrig nogensinde igen at se min egen eller andre hunde gå i chok, med helt gråt tandkød og rullende øjne...
    Desværre har ingen naturmidler nogen virkning på min hund, de er alle afprøvet da jeg ville foretrække den behandling.

• #20   6. dec 2013 Jeg ville finde et sted på landet min hund kan holde nytår. Det har jeg gjort de år jeg ikke har kunnet være hjemme hos hende og det selv om hun ikke er bange for fyrværkeri.

Doping kan gøre det hele meget værre da hunden er bange men kroppen er dopet. Her kan hunden reelt dø af skræk.

Dog er jeg for medicin hvis de beviseligt hjælper ens hund. Men det er ikke selve Nytårsaften det så skal afprøves først.

• #22   6. dec 2013 Jeg har hjulpet 2 hunde foruden Kaoz, af med deres angst for krudt og brag.

De er ikke mærket af det nu, og schæferen vil bare gerne have line på indendørs, så bliver han rolig og tryg igen.

Du kan ikke nå at træne det fuldt ud nu, men lidt kan du godt. Selve øvelserne kan jeg ikke give dig, det kommer nemlig an på din hund, hvilke det skal være..

Men du træner noget selvtillid, følg din fører, afspejl førers sindstilstand, succesoplevelser, stress ned og bliv tryg.

Det lyder måske sært, men det er nogenlunde sådan jeg træner angste hunde; de skal afspejle min sindstilstand (rolig og velovervejet), frem for at køre sig op over lyde, omgivelser og en usund tilstand af stressangst, der bare bliver værre og værre..

Line på hunden, så har du styr på hvor den er, løs line altid, ro på dig selv - og så finder i sammen de ting hunden er bange for - og træner det alt efter hvordan hundens angst viser sig.
    - Det er ikke vigtigt hvor tæt i kommer på, bare hunden er tryg, rolig og følger dig frem for at køre sig selv op over lyde, du ikke kan kontrollere smiley

Larm i hjemmet, gør larm til leg.. Pas på med at forbinde mad med larmen - du kan risikere at belønne for angst, og det gider man ikke lige smiley

God træning smiley

• #23   6. dec 2013 Min Newfoundland er panisk angst for fyrværkeri og jeg fik piller til ham på hans første nytårsaften og det er både første og sidste gang jeg gør det.
    Hold nu kæft hvot var det synd for ham - for det virkede stik modsat på ham end det skulle og det har bestemt ikke gjort noget godt for ham.
    Så eneste løsning i min verden imod angst for fyrværkeri er at sende den i pension LANGT ude på landet eller opholde sig i et sommerhus hvor der er ganske lidt brag.

Så jeg kan på ingen måde anbefale at dope sin hund nytårsaften.

• #24   6. dec 2013 Man prøver normalt de receptpligtige piller af INDEN nytår, for at se effekten de har på ens hund.

Laika har været dopet de sidste to nytåre. Hun er blevet lidt bedre efter MEGET træning, men ved ikke om vi tør tage den dope-fri i år af den grund. (hun får zylkene hele november og december og januar...)
    Det hun har fået, har bare gjort at hun har lagt sig og sovet tungt.

• #25   6. dec 2013 Her er der trænet hele året og nu har vi opnået fin tolerance overfor skraldebang Cd, men fyrværkeri er stadigvæk no-go, men reaktionsmønstret er heldigvis ændret via træningen.
    Min Giz er ikke skudræd, " kun" krudtræd, men til gengæld har jeg så en vovse der stresser max over de sporadiske brag/lysglimt, selvom træningen med at finde et trygt sted under et tæppe ved siden af mig har hjulpet..

Sidste år blæste han rundt og gøede som en gal. Vi havde en episode hvor der blev kastet krudt efter os på en gåtur og det har væltet hans verden totalt.

I år er han startet på zylkene i oktober og er pt på dobbelt dosis. Han har thundershirt og æsken med piller fra dyrlægen ligger klar i skabet.

På mandag drager jeg og vovserne på landet- jeg har læseferie og så kommer vi først tilbage d 3.Januar. Forhåbentlig kan denne slagplan gøre at jeg kun skal frem med dyrlægens drugs nytårsaften og ikke som nu, hver eftermiddag..

Jeg HADER fyrværkeri!!!!

• #26   6. dec 2013 Malou er angst og får piller fra dylle, men intet hjælper de jeg har bare en hund der ikke kan styre sine bevægelser og som gøer og tisser på gulvet af angst. Så i år får hun ingen piller da de ikke har hjulpet os.

• #28   6. dec 2013 Jeg havde engang en golden som var skrækslagen for torden og fyrværkeri. Han var 100% skudfast, men det andet var han sq bange for.

Jeg prøvede alt. Også Stesolid/Plegicil, men det var jeg ikke glad for.

Så på en juleudstilling i retrieverklubben var der en stand, der solgte disse:

http://www.dyrecenter.dk/shop/sanal-relax-15piller-6821p.html

Jeg blev ening med mig selv om at det var forsøget værd. Og det VIRKEDE sq!! Han var glad og frisk og ikke det mindste bange.

Jeg ved ikke om jeg var svineheldig, men det er da et forsøg værd smiley

• #29   6. dec 2013 Min den store er virkelig virkelig bange - sidste nytår fik han bachs rescue remedy og han var helt upåvirket!! Nu har jeg altid en flaske af det stående, til hvis nu.
    Er vildt imponeret over effekten af det, og troede ikke en fløjtende fis på det forinden.

• #30   6. dec 2013 hunden kan ikke rigtig træne mere end den er blevet, så det kommer hen ad vejen med alderen.. Vi har haft professionel hjælp af kendt hunde træner osv osv. DEt hænger sammen med da han var meget ung at han var meget meget voldsomt understimuleret i ca 7 måneder pga operationer, siden er han bange for alle lyde.

Og det er somsagt ikke muligt at flytte hunden, vi har andre dyr, heste osv som skal passes. smiley

og Einstein, hvordan vil du prøve det af inden nytårsaften når der ikke er noget voldsomt ellers? Er det så bare jeg kan se han ligger og sover en hel dag eller?..

• #33   6. dec 2013 Mette, cool, de må prøves smiley Og så er de endda billige smiley

• #34   6. dec 2013 Mette - kan man finde en indholdsfortegnelse nogle steder?
    "Relax has a mild sedative effect depending on the dose rate. It does not produce the level of sedation associated with stronger tranquilliser drugs. It generally lowers the metabolic rate and the animal appears calm and relaxed." Kan finde det her på en side - og for mit vedkommende synes jeg ikke det dutter at de er bedøvende.

• #35   6. dec 2013 Petra:

De er netop ikke bedøvende. Min hanhund gik rundt og var rolig og tilfreds. Han sov ikke, men han var ligeglad med fyrværkeriet. Det var det der var så FEDT. Og han var typen der lagde sig ud i brusekabinen og rystede og hylede. Men ikke efter de piller.

Jeg kan jo ikke love at de passer til alle hunde og at alle har samme effekt. Men hvis jeg havde en angst hund, ville de piller være noget af det første jeg prøvede.

• #36   6. dec 2013 Kan du læse svensk, Petra? Ellers så skriv lige, så oversætter jeg smiley

http://www.petster.eu/se/art/sanal-relax.php

• #37   6. dec 2013 Der stod bare på den engelske side jeg fandt.
    Hihi jeg må lige prøve at hakke mig gennem det, men det er mere en præcis indholdsliste - der står "består primært af.." Det er mere det smiley

• #38   6. dec 2013 Det er et natur præparat smiley

• #40   7. dec 2013 Min reagerede forresten meget voldsomt på stesolid - han fik kun kvart dosis og væltede rundt så det får han ikke mere.

• #41   8. dec 2013 Kathrine - Jeg har fået både angst dæmpende og sløvende til Malou og det sinker hendes bevægelser men det dæmper hende ikke og derfor vælger jeg at dette ikke skal ske igen da hun var ved at komme slemt til skade. Har dog fundet ud af hvis vi går ind i soveværelset og begge ligger i sengen og hygger så falder hun meget ned. Så det bliver sådan vi gør i stedet for.

Kommentér på:
Hvornår er det nok? Nytårsaften, angst hund

Annonce