{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Hvis min hund spiste en kat? {{forumTopicSubject}}

Ville loven så kræve hende aflivet?

Vi bor jo ude på landet og har her haft vores ejet lille paradis i ca 1 år. I april flyttede min søde nabo Mona ind med hendes hund Hugo.
Ginga var ikke super glad for Hugo til at starte med men nu er de som pot og pande.

Men ak, i weekenden er der flyttede flere beboere ind. De har som jeg frygtede også en hund meget sød egentlig men holder Ginga væk da den er på hendes territorie og hun vil skælde den voldsomt ud hvis deres første møde er på grunden.

Men men det er ikke det værste det skal vi jo nok finde ud af. Nej de har skam også 3 ude katte!
Så nu det slut med frihed for er simpelthen bange for hvad der sker hvis Ginga sku komme tæt nok på.

Desuden er jeg 99% sikker på den ene er med killinger selv om ejeren startede med at sige den bare var tyk... Så er bange for om den kan komme hurtigt nok væk det mente ejer.

Men rent lovmæssigt hvad vil der så ske med Ginga hvis uheldet var ude? Kattene er ret nærgående og selv om jeg nu sætter hende i snor var jeg meget tæt på at ryge på røv og albuer da katten var lukket ude af deres lejlighed og åbenbart kom hen til min og da jeg så gik ud så gik Ginga helt amok...

Sorry for det blev lang sys bare det er rigtig øv at bo her nu, sku nok bare lige have luft

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis min hund spiste en kat?
  • #1   20. nov 2013 Umiddelbart tror jeg kun, at hundeloven gælder, hvis det er en anden hund eller et menneske det "går ud over". Men må indrømme at jeg ikke er sikker.
    Men for hunden er en kat jo det samme som alle andre byttedyr (mus, rotter, egern osv...) Så den er lidt svær.

• #2   20. nov 2013 jamen det er da nemt nok loven siger at kattene skal holdes på egen grund så lad den dog bare blive ædt, sig pænt til den nye nabo at du gerne hjælper med et kattegårds arencement og advar at din hund jagter og sikkert spiser kattene.
    smiley smiley

• #3   20. nov 2013 Hundeloven omkring aflivning er jeg ret sikker på kun gælder for mennesker og hunde.
    Katte ved jeg ikke lige. Men jeg tænker, at det er synd hvis din hund ikke kan være fri på egen grund.

• #4   20. nov 2013 Nu er næsten alt udendørs fælles så på sin vis har de jo kattene på "egen" grund.

Snakkede med ejer igår og sagde at jeg reelt ikke vidste hvad hun vil/kan finde på at gøre hvis hun sku få fat.

Og så den anden vej hvad hvis katten skader hunden? Har man katte ansvarsforsikring

• #5   20. nov 2013 Jeg skal lige fatte det her;) er det i egen have vi snakker? Dvs er din hund i din egen have eller er det på offentlig grund? I egen have tror jeg ikke jeg ville gøre andet end at håbe kattene lærer at holde sig væk, på offentlig grund skal du dæleme have så meget styr på din hund at den ikke nakker et andet dyr;(

• #6   20. nov 2013 Hvis haven er fælles må du holde så meget styr på din hund at den ikke gør andre dyr noget;(

• #7   20. nov 2013 Hov sku måske sige at vi bor på en stor gård som at delt op i 6 boliger men det er ikke godkendte boliger så reelt er det bare én stor gård med mange beboer

• #8   20. nov 2013 Bodil- jeg har siden de er flyttet ind luftet hende i snor så gør skam mit men tænker mere som i dag hvor katten nærmest er på vej ind i min bolig da jeg er på vej ud...

• #9   20. nov 2013 På arealer der ikke er dine egne, skal du have hunden under fuld kontrol hvis du vil have den gående løs... og det indebærer altså at kunne stoppe den i at jage katte.
    En udlejer/boligforening kan jo så lave de regler de ønsker for fællesarealerne, men medmindre andet er angivet, gælder det altså osse for dem.

Det er self rigtig ærgerligt, hvis man bor et sted hvor man (var det ikke for kattene) sagtens kunne have hunden løs. Men måske du kan arbejde på sagen. Hunde kan jo godt lære at acceptere katte -måske ikke alle katte, men så i hvert fald bestemte katte.
    Min hanhund er af den mening at en god kat er en død kat, men var pot og pande med mine forældres gamle kat og accepterer osse deres nye -dem er han jo blevet passende introduceret for, og har fået passende besked på at de ikke må jages -alle andre katte slagter han hvis chancen byder sig.

Irene Jarnved har henover året holdt flere "stop-jagte"-kurser rundt om i landet -det er eftersigende rigtig gode, og fra en bekendt hvor det har været afholdt, ved jeg at mange hundeejere virkelig fik succes med det. Så det var jo en mulighed at se om ikke der bliver holdt sådan et igen i overkommelig afstand fra dig

• #10   20. nov 2013 Og kommer katten ind til dig, ja så er det bad luck for katten -hvis din hund slagter den på sin egen matrikel, ville eg ikke være spor bekymret for hundeloven... men måske nok for dårligt naboskab smiley

• #11   20. nov 2013 Michelle- hvis hun en gang imellem får øje på en hare eller en Hjort og løber efter stopper hun med det samme jeg råber efter hende.

Tænkte også jeg vil prøve at vende hende til det men kan ikke rigtig finde ud af hvordan, allerede i det jeg har snor på hende er hun noget mere frembrugsende, idag da hun nær havde revet mig på røven fordi hun havde travlt med at fortælle katten den sku skride hvad skal jeg så gøre der?

• #12   20. nov 2013 Ginga er ikke total kattefjendlig men katte udenfor skal jages og da dette er hendes territorie bliver jeg lidt bekymret.

Da min søster havde hårløse katte og vi besøgte dem var der intet og hun har i en måneds tid boet hos en veninde med 3 indendørs katte

• #13   20. nov 2013 Og så lige for at have det på det rene vil gøre alt for at hun ikke sku slagte en kat det vil jeg have det utrolig dårligt med selv om jeg ikke er katte menneske

• #14   20. nov 2013 Jeg havde inddelt udearealet i indhegninger, så alle kunne gå i fred.

• #15   20. nov 2013 Malene det kan man ikke rigtig.

Vi snakker faktisk om at flytter herfra og finde noget der kan blive mere vores eget og skal i banken fredag og se hvad mulighederne for at købe noget selv er.

• #16   20. nov 2013 Gir Michelle helt ret. Men helt klar skal duha en snak med katteejeren ang, hvis katten kommer for tæt på så kan det gå galt. Evt opmuntre hende til at lave en løbegård til kattene.
    Hvis katten skader in hund imens du har den i snor eller på egen rund, så skal katte-ejeren betale for evt. behandling. De færreste katte er forsikret.

• #17   20. nov 2013 Jeg har snakket med ejeren og det virkede hun ikke nervøs for... Jeg må bare prøve at dæmpe Ginga så ikke kattene løber og de stille og roligt på afstand kan lære hinanden at kende

Kommentér på:
Hvis min hund spiste en kat?

Annonce