{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.022 visninger | Oprettet:

Hvis min hund blir "voldtaget" {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen ..

Da jeg bor et sted hvor der stort altid er en masse løse hunde på gåtur med sin ejer - og langt størstedelen ikke er under kontrol - hva gør jeg så egentlig hvis min hund blir "voldtaget" a en løs hund ?! Har virkelig tit tænkt over det, går altid rundt med lidt paranoia når hun er i løbetid ..

Hvor står jeg henne ifølge loven når min hund er i snor ?

Jeg ville jo skulle igennem undersøgelse og abort hos dyrlægen, hvis der er gevinst ??

Nogen der har været udefor det ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis min hund blir "voldtaget"
  • #1   23. apr 2010 Tjae men det er sgu ikke så nemt endda - har jeg erfaret ..

• #2   23. apr 2010 Sussanne : Ja, det mener jeg osse man burde kunne - men hva hvis hanhundens ejer ikke er medgørlig ?

• #3   23. apr 2010 Man har vel rig mulighed for at forhindre det. Det tager vel lidt tid for hanhunden at springe på og få gjort det han nu har i tankerne.

Så det er vel bare om at forhindre ham i det. Men ellers så ville jeg nok sørge for at få ejerens personlige oplysninger så vedkommende kunne komme til at betale for de regninger der nu måtte komme.

• #4   23. apr 2010 Oompa og Noahs moar = <-- Og hvis ikke personen er til at have at gøre med så må du jo melde det til politiet som et "overfald" og så må de jo tage sig af det.

• #5   23. apr 2010 tak tak =) allesammen ..

• #6   23. apr 2010 Trust me om så jeg skulle have tæven på nakken og lege "spark til dåsen" med hanhunden så siger jeg dig jeg nok skulle kunne undgå det , så bare klø på...:-)

• #7   23. apr 2010 M : Klapper med på den med sterrilisationen

• #10   23. apr 2010 Man buder jo altså ikke være nødsaget til at sterilisere sin hund bare fordi andre ik har deres hund i snor smiley

• #11   23. apr 2010 Når jeg lufter min højløbske tæve i villakvarteret så er der ALTID en løs han der lige skal løbe væk fra sin ejer for at komme over til os og hilse.
    Min tæve bliver tosset i skrallen men det er hannerne sgu da lige glad med. Jeg råber af ejerne at hunnen er i løb så om de venligst gider at føre deres hund i snor. Men til nød har jeg en flaske vand med (som der har være opvaskersæbe i) som jeg kan sprøjte med og jeg har da måtte bruge den en gang, og det virkede)
    Bare hold de hunde i snor for pokker.

• #13   23. apr 2010 jeg har altid en ekstra snor med når luftehunden er i løb og den snor har været brugt hvertfald engang, yderst pinlig sitiations for hanhunde ejeren og en lektie om at spørge om hunden må hilse.
    der har været en tråd omkring lov og regler hvis der en hanhund som brød ind i haven eller parret tæve på tur. kan desværre ikke huske hva den hedder

• #14   23. apr 2010 Hvis du går med din hund i snor er den situation vel nærmest utænkelig, med mindre du er blind.......

• #15   24. apr 2010 Bed din hund sætte sig mens du skræmmer hanhunden væk eller tilkalder ejeren...

• #16   24. apr 2010 når man har sin tæve i snor.. kan man sagtens undgå parringer, da jeg gik tur med min her for ikke sålænge siden.. kom en dreng gående med sin hund.. og han havde den løs.. og løb over til os.. jeg fik min hund til at sætte sig.. og jeg stilte mig bag hundens bagparti.. så sker der ikke noget.. den anden hund var så kastereret.. men det kunne jeg ikke se. men tog mine forholdsregler...

man skal bare holde sin hund i snor.. ser man en anden hund, kan man bare gå en anden vej, så man ikke lige skal gå forbi den anden.. sådan gør jeg det hvertfald... og kommer der nogen med en løs hanhund.. råber jeg også at min er i løbetid.. så må de få deres hund i snor..

• #18   24. apr 2010 Hvor nemt det er kommer så også an på hanhunden. Jeg har for mange år siden haft en liderlig goldenhan til at forfølge mig og min højløbske tæve. Ejerne var så nogen, der bare lukkede hunden ud, mens de tog på arbejde eller var hjemme, så kunne han lufte sig selv - og selvom han normalt var sød og rar, så oplevede jeg at han begyndte at knurre og vise tænder af mig, da jeg forsøgte at holde ham af min tæve. Heldigvis gik jeg ikke ret langt væk med hende når hun var i løbetid, så vi nåede at komme hjem inden situationen eskalerede.

Samme hanhund sad som regel også og hylede foran døren fra klokken 7-17 når min tæve var i løbetid, så det gjaldt om at lure hvornår han lige tog en pause og så skynde sig at lufte ens hund, mens han var væk. Hans ejerne var naturligvis fløjtende ligeglade. Idag er jeg knap så tålmodig og forstående og ville helt klart have reageret anderledes. smiley

• #19   25. apr 2010 Jeg har prøvet engang at en hanhund holdte så godt fast at jeg ikke kunne få ham af - men fik ham først af hende da ejeren kom - det var mere held en nået andet han ikke kom ind i hende - men spørgsmålet var heller ikke om jeg ville kunne holde hunden væk - det var bare hvor man stod, ifølge loven, hvis uheldet var ude - om det så er på gåturen - eller fordi der bryder en hund ind i vores have er vel ligegyldigt =) kan ikke rigtig lufte hund herude andre steder end hvor alle andre gør med mindre jeg kun vil gå på hovedvejen - desværre ..

• #20   25. apr 2010 Bed din hund sætte sig og blive der....så kan han ikke hægte sig på (i hvert tilfælde ikke i den rigtige ende!)

Kommentér på:
Hvis min hund blir "voldtaget"

Annonce