1.856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

PUDDEL hjælp!!!! PUDDEL hjælp!!!!

Hej alle, mine forældre har en dværgpuddel på 8 år, han har altid være i den slanke ende, og har haft rigtig svært ved at tage på, samtidig med at han er mega kræsen...

Han er så blevet kastreret, da han var lidt for meget forelsket i han datter, som i øvrigt er steriliseret... plus 2 andre hanner i huset som os er kastreret...

anyway, nu er han desideret tynd, og det er noget lort for at sige det som det er..

er der nogen der har et lign. problem med en kræsen hund man ikke kan få op i vægt?

hvad kan man gøre og hvad er blevet jeres "mirakel" kur?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PUDDEL hjælp!!!!
  • #1   11. nov 2013 hva sir dyrlægen?

• #2   11. nov 2013 Hvilket foder får han på nuværende tidspunkt?

• #3   11. nov 2013 han har altid være normal, men til den slanke side er hvad dyrlægen har sagt... hvis jeg tog til dyrlæge med ham nu, ville de med sikkerhed sige at han er for tynd..

han får pedigree som de store, de har en skål stående med noget i hele tiden, og så får de et par leverpostejmadder (ikke at jeg personligt er fan af det) men det er det eneste han gider at æde...

• #4   11. nov 2013 Pedigree er simpelthen et af de værste slags foder.
    Jeg synes I (de?) skal prøve at skifte til et kornfrit foder, såsom Kingmoor Pure.
    Fordi det kan altså godt være, at det er pga. at pedigree er rester af dyr (ikke nærende overhovedet) at han er tynd.

• #5   11. nov 2013 Leverpostejsmadderne gør ikke noget som supplement, så længe det ikke er en af de stærke slags. Det kan jo give ham ondt i maven.

• #6   11. nov 2013 I må have fat i et "high energy" foder, der kan give ham noget sul på kroppen. Både Royal Canin og Olivers laver nogle helt fint produkter i den kategori, som er rimelige i pris.

Men derudover skal der nok kigges på hans stress-niveau? For det lyder til, at det er pga. stress han taber sig?

• #7   11. nov 2013 Hvad med at købe en god kvalitets dåsefoder? Det indeholder alt det han har brug for og så glider det måske lidt bedre ned end tørkost. Bare til han er pæn igen. Så kan i begynde at blande med noget tørkost af god kvalitet. Pedigree er ikke et godt foder for de fleste hunde.
    Dåsefoder kunne f.eks. være dette fra tyskland: http://www.healthfood24.com/de/Nassfutter-fuer-Hunde
    Der findes sikkert også nogle danske dyrebutikker der har godt dåsefoder, men jeg kender ikke mærkerne.

• #8   11. nov 2013 jeg har en shih tzu på to med samme problem, og har endnu ikke fundet en mirakel kur smiley hans er bare så slemt så han tit kaster op, fordi der ikke er mad i maven.

så finder du noget der virker, vil jeg meget gerne høre om det smiley

• #10   11. nov 2013 Vi overtog en Bordecollie der var meget tynd og ham "opfedede" jeg med:
    God kvalitet tørkost + leverpostej i maden om morgenen og til aften fik han sit råfoder sammen med fedt fra bl,.a. hest, lam, kylling.
    Efter et par måneder blev han meget fin og nu er leverpostej og fedt væk fra kostplanen.
    Pas på han ikke bliver for tyk, når først han tager på, da kastrede hunde har den tendens.

• #12   11. nov 2013 Dåsefoderet jeg linker til findes også som high energi variant.

• #14   11. nov 2013 heej alle tusind tak for jeres gode råd, der er nok at forsøge med... Jeg vidste faktisk ikke at pedigree er dårligt, har lidt hørt det modsatte, ,hvert fald at det var et "godt nok" foder... men vil da lige snakke med mine forældre da det jo er deres hund. og så må vi ellers se hvad han bider på af foder smiley

• #15   11. nov 2013 Hvis man fodre med Pedigree, kan man ligeså godt fodre med hamburgere, og pommes frits fra Mac Donalds. Det giver ca det samme smiley

• #16   11. nov 2013 Min hanhund dyson er også lidt special , han vil ikke have tørfoder, så han får barf og nogen gange som lidt ekstra dåsefoder, men han vil nu helst have hans kød.

• #18   11. nov 2013 Find et ordentligt foder, og giv ham foder 2 gange om dagen, i stedet for at have det stående fremme... Og drop leverpostejsmadderne.

Der er jo ikke oget at sige til at han ikke vil spise "kedeligt" tørfoder, når han ved der kommer leverpostejsmadder senere.

• #19   11. nov 2013 Får han lov til at spise af de andre?
    Jeg læser det som om de har foderet stående hele tiden, men hvis han af flokmæssige årsager ikke får lov til at spise - de behøver ikke være tydeligt med slåskamp osv, men kan være et blik eller ligende fra andre hunde - så kan det måske være derfor?

Nogle små hunde har også tendens til dårlige tænder - har han fået tjekket tænder og mundhule er i orden? det kan nemlig også give madlede hvis man har ondt i tænderne..

Nogle hunde kan ikke lide at spise af skål - har de prøvet at bruge foderet som aktivering? Det vil en puddel givetvis elske! sprede det ud på græsset, komme det i legetøj osv. Hvor han skal bruge hovedet før maden bliver spændende.

Der ud over - nyt foder som de andre skriver. Pedigree er biprodukter med tilsætningsstoffer.. Vælg noget med ordentlige råvare. Og skift evt. leverpostejen ud med en skefuld dåsefoder.

• #20   11. nov 2013 Jeg havde samme problem med min gamle hanhund og han tog heller ikke på af at blive kastreret. Jeg prøvede at skifte fra kvalitetstørfoder til barf men det blev han endnu mere mager af, trods lammefedt og olie i maden. I hans tilfælde virkede hvalpefoder eller højenergifoder smiley Han var ikke kræsen, skal det lige siges - så alt røg ned.

• #21   11. nov 2013 Mange af de bedre fordermærker har smagsgaranti, så hvis de får købt en sæk foder og hunden ikke vil æde det efter nogen dage, kan den sendes retur og pengene får de så igen (tjek self lige at det gælder det mærke de er i færd med at købe, hvis de vil være sikre)

De kan vælge at købe hvalpefoder eller foder til aktive hunde, så får hunden lidt fere kalorier selvom den ikke spiser mere, men det kan self give problemer i forhold til de andre hunde.
    Oksefedtpulver som tilskud kan osse være gavnligt til en tynd hund, men igen noget der kræver at de fodrer hundene adskilt, for det tåler de andre sikkert ikke uden at blive for tykke

Kommentér på:
PUDDEL hjælp!!!!

Annonce