{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

jagt labrador - udstilling {{forumTopicSubject}}

i linket herunder står der :

Juleskue og brugsprøve

Skueleder: Jette Søndergård
Tlf.:2976 0752

Bedømmelserne starter kl. 9.30.

Tollerne er også meget velkomne på skuet!

Dommere:

Labrador: Tina Peixoto, Portugal

Øvrige racer: Luis Peixot, Portugal

OBS! Ved tilmelding til skuet, angiv til meldte hunds forældres stambogsnavne i kommentarfeltet!

Baby klasse 3-6 mdr.
Hvalpeklasse 6-9 mdr
Juniorklassen 9-18 mdr.
Mellemklassen 15-24 mdr
Åbenklasse fra 15 mdr
Brugshundeklassen fra 15 mdr.( bestået kvalifikationsprøve )
Championklassen fra 15 mdr.
Senior/Veteranklassen fra 8 år

------------------------
betyder dette at brugshunde kan udstilles? og i så fald hvad bedømmes de ud fra? (ved de godt kan udstilles men så bedømmes de jo efter udstillingsmodellen - så kan de bedømmes ud fra andre standarder?)

http://www.drk-nordjylland.dk/system/eventmanager/eventshow.php?fd=2013-12-07&td=2013-12-07

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af æbletræ 1.000 kr.
  • Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Montering af flexslange på køkken armatur 500 kr.
  • Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • Tilslut ny køkkenvask til afløb og samle aftræk fra emhætte 1.200 kr.
  • Tilslutning opvaskemaskine 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jagt labrador - udstilling
  • #1   5. nov 2013 Nej hvor spændende, men har jeg forstået det korrekt - kan en DJR hund deltage? Og kan man både stille til prøve og udstille?

• #2   5. nov 2013 De bedømmes ud fra samme standard, brugshundeklasse betyder bare at de har bestået kvalifikationsprøve eller har en 1. Præmie i begynderklasse

• #3   5. nov 2013 DJR hunde kan deltage hvis de flyttes til DKK.

• #4   5. nov 2013 Hvordan kan en djr flyttes til DKK?

Har selv DKK hund men af jagtlinjer så han er jo langt fra udstillingsstandard - så dvs det er lidt formålsløst at udstille ham ikke?
    Så er det beregnet til hunde der kan begå sig både i ringen og på markprøvers?

• #6   5. nov 2013 Fordi det som udgangspunkt er hunde der stammer fra DKK hunde eller hunde med FCI eller FCI godkendte stamtavler. Alle hunde kan registreres i DKK, DJR hunde er bare nogle af de få der som regel kan få anerne med, det er et udtryk for at man stoler på de oplysninger DJR registrerer.

• #7   5. nov 2013 Jamen han bliver ikke flyttet til DKK og slet ikke når han ikke skal indgå i avl.

Knæk og bræk til jer andre

• #8   5. nov 2013 flatrunner, jeg har aldrig været på et ganske almindeligt skue smiley

er klar over at brugsprøven er en adskildt del, det er den vi overvejer at deltage i, men blev så forvirret da der stod skue - og så brugshunde smiley

CEcilie, jeg troede egentligt ikke at DJR var så anerkendt at hunde derfra kunne flyttes til DKK - men det kan være det er meget gammel snak jeg så husker??

• #9   5. nov 2013 kennel HiJacks har du retriever også?

• #11   5. nov 2013 Jeg træner kærestens to hanner (den ene er til salg, men han kan da trænes i ny og næ alligevel). Da den ældste har vist de første tegn på EIC, så ryger bollerne inden jul smiley Jeg væmmes den ejer af faren som har kendt til problemet, men har ikke oplyst om det ved parringen. Hanhunden døde af kræft i Oktober, så vi kan ikke kræve en ny blodprøve. ØV!

• #12   5. nov 2013 flatrunner, det var jo også det jeg troede, at det var udstilling med den tunge in mente og derfor ikke så formålsfuldt at stille min betteskid op smiley

tak for udredningen smiley

ved i om de tillader så mange tilmeldte at det kan trække ud til sent om eftermiddagen?
    og om man går efter tur afhængig af hvor tidligt man tilmeldte,
    og om man først får bedømmelsen efter alle har været igennem??

puh mange spørgsmål smiley - men har en julefrkost den aften;) og med 3 timers køretur så betyder det jo lidt smiley

• #14   5. nov 2013 Udstilling var kun nysgerrighed i forhold til hvordan det skulle forståes, ellers skulle jeg vist have købt en anden hund smiley

Men super at bedømmelse er med det samme smiley

• #15   5. nov 2013 Orv, mig som troede at det kun krævede en brugsprøve at stille i brugshundeklassen..

Men jagtmodeller som vores Louise, vil vi nok højst få en Good på udstillinger. Men kritikken er sjov at se hvad der er "rigtigt" og "forkert" ifht. racestandarten.

Jeg regner med at stille Jackpot til skue, når han er færdig udvokset -for sjov.

• #16   5. nov 2013 Ja det husker jeg du sagde smiley vil blive spændende at høre hvor "forkert" en jagtlov er smiley

• #17   5. nov 2013 Louise
    MEGET forkert er jeg ret sikker på smiley
    Allerede nu kan jeg sige; for lang snude, for lang krop, for store ører, generelt for lille ifht. racestandarten

• #18   5. nov 2013 Brugshundeklassen erbare en fancy ide for at udstillingshunde kan bryste sig af lidt flere præmieringer smiley

Kvalifikationsprøven er jo "ingenting", og det ER udstillingshunde der stiller i brugsklassen, kravene er alt for lave til at sortere udstillingsmodellerne fra, så det vil ikke være så anderledes fra at stille i de andre klasser

• #19   5. nov 2013 Bela -det er faktisk ikke helt korrekt det du skriver. eller, det kan da godt være det er tilfældet med din hund det ved jeg jo ikke, men ikke for jagtmodellerne generelt. Udstilligsmodellerne ligger faktisk lige så langt fra racestandarden som jagtmodellerne gør... Standarden beskriver faktisk ikke en så tung, lavstammet hund som udstillingshundene er blevet... Så ligesom ved alle andre racer, er det faktisk ikke racestandarden der 100% bestemmer hvem der vinder, men derimod modeluner, hvad man er vandt til at se og den enighed der tilsyneladende er om hvordan man mener en labbe skal være, uagtet hvad racestandarden siger

• #20   5. nov 2013 Michelle
    Du har ret !! Men Jackpot er ikke moderigtig GGG

• #21   5. nov 2013 Bella -det er sgu da osse håbløst når man anskaffer sig sidste års model tsk tsk... ud med vovse og så må du finde en der bbedre matcher moden smiley

• #22   5. nov 2013 Michelle
    Nååå ja for dælen da smiley

• #23   6. nov 2013 Og netop de to dommere er "all roundere", altså rene show dommere. Ikke nogen jeg ville stille en jagthund for!!!

• #25   7. dec 2013 Også nysgerrig smiley

• #26   8. dec 2013 nej desværre

han har decideret spisevægring, tabt sig to kilo, og de seneste fire fodringer har jeg fået usandsynligt lidt i ham. han vil nu kun spise leverpostej, så kødbollerne som før var sikre vil han ikke røre se tråden herunder

jeg får blodprøvesvar mandag eller tirsdag

http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/560676-blodproeve_og_spisevaegring_

• #28   8. dec 2013 flatrunner, ja det er lige før jeg faktiks h¨åber der er noget på blodprøven for hvis ikke så aner jeg ikke hvordan jeg bryder det her mønter uden at risikere at han bliver syg, eller at ham kan sulte sig selv halvt ihjel. han har været oppe på 19,4 kilo og er nu nede under 17,5 - og Sasha der har spist små rester af det a/d og katte dåsemad, og leverpostej og hundedåsemad, og tun mv hun er så blevet lettere overvægtig

men er der intet på blvoprøve skal han i røntgen evt også til varde dyrehospital og tjekkes igennem, og så nok både på dap og zylkene for at se om det kan få mere ro over hans sind ved spisetid

• #30   8. dec 2013 har selv taget blodprøven og vi har ikke et stort laboratorium i vores klinik så vi sender til laboklin i Tyskland - derfor skal jeg vente.

testede hamdog med det samme for hjertelungeorm, dog uden at jeg har set sympttomer men den test var negativ

• #32   8. dec 2013 ÆV hvor er det synd for Django !
    Læser lige med i den anden tråd

Kommentér på:
jagt labrador - udstilling

Annonce