{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Wolfsblut - smag {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere haft gode erfaring med WB og købte derfor en sæk af det (White Cloud).Normalt fodre jeg med Orijen. Jeg ville dog gerne bruge WB også for at variere foderet med lidt flere varianter. Problemet er bare at Salik HADER WB White Cloud. Han spiser det hvis han virkelig er sulten og der ikke er andet. Men han vil virkelig helst være fri. Blander jeg fx 1520 WB foderpiller i hans mad nægter han enten at spise det eller prøver at sortere dem fra. Ja det korte af det lange er at han ikke kan lide det. Har I oplevet det samme og har i erfaringer med at der er WB-varianter de bedre kan lide end anden? Har overvejet at købe forskelle 400g poser så han kan smage lidt forskelligt, men smager de alle sammen stort set ens så dropper vi det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wolfsblut - smag
  • #1   4. nov 2013 Wild passific kender jeg flere med kræsne hunde der er vilde med. Jeg køber det ind i mellem som nemt lommeguf (mine bliver råfodret) og den er også godtaget her.
    to af hundene er mega kræsne når der er tale om "kedeligt lommeguf" men WP er godtaget.
    kan regne ud at Salik skal have en vis portion kalorier i foderet smiley

• #2   4. nov 2013 okay det kan være vi skal prøve det så...
    Ja han skal have et ordentlig skud kalorier for med hans aktivitet taber han sig meget hurtigt. Han kører på orijen men får meget mere end hvad der står på pakke han skal have. Derudover kører han på højenergifoder fra Acana for at holde vægten sådan nogenlunde.
    en ordentlig portion af Taste of the Wild kan også fungere men det ligger også på protein 32% og fedt 18%. og det holder han også vægten på men det kræver at han får noget mere end hvad der står på fodervejledningen.

• #4   4. nov 2013 orijen ligger sådan Protein 38.0% og Fedt 18.0% og det kan han også ret godt holde vægten med men spiser væsentligt mere end den vejledende mængde. Desuden får han Acana Sport &Agility som ligger på 33%protein og 24%fedt.
    i forhold til ovennævnte synes jeg mange af WBs varianter ligger ret lavt og overvejer om han vil kunne holde vægten på dem (der er jo også grænser for hvor store mængder foder han kan spise ;))

• #6   4. nov 2013 *Kathrine* okay kan godt være jeg skulle prøve Wide Plain high energy det kunne være han ville spise det smiley
    Normalt er han altædende men WB White Cloud kan han bare ikke få ned

• #8   4. nov 2013 Stine H jeg tænkte også om det kunne være urtelugten han ikke gad - jeg synes eller den var så hyggelig - synes faktisk det lugter ret meget af Sunset-pomfritter smiley

• #13   4. nov 2013 Stine H Ja jeg har kraftigt overvejet at supplere med endnu flere ben og kød selv. Jeg har faktisk længe overvejet at begynde at råfodre (eller bare lave meget af maden selv - Hundene får tit både noget råt og noget tilberedt)jeg synes ideen er virkelig god man ved han hundene får, hvor det kommer fra og hvordan det er tilberedt. Men jeg synes det er virkelig svært at gennemskue den rigtige fodersammensætning, hundens indtag af vitaminer, mineraler osv. Men måske jeg bare ikke har knækket koden endnu.. smiley

profilbillede
  • #15   4. nov 2013 tak skal du have det vil jeg ikke på - kunne godt være tiden er ved at være ind til at hoppe lidt med på vognen smiley

• #16   4. nov 2013 jeg tænkte.. os der barfer tilsætter blot lidt ekstra fedt til foderet, hvis der kræves mere energi, det kunne du vel egentlig også blot gøre i tørfoderet? det skal jo ikke være i kilovis, men lidt i hver portion.

• #18   4. nov 2013 nok årsagen til at der findes så sindssygt mange tørfodermærker og varianter. hold kæft det er vildt når man ser sig om, utroligt at alle firmaerne kan få det til at løbe rundt.

• #19   4. nov 2013 Jeg købte de på daværende tidspunkt ti varianter i prøveposer til min kræsne hund.
    Han kunne lide Wild pacific ( seks slags fisk), red rock (kænguru) og Wild duck ( and).

De øvrige var der jævn til slet ingen interesse for, så vi er lige fortiden på Wild duck ( som han i første omgang ikke ville spise)

Kommentér på:
Wolfsblut - smag

Annonce