{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

kan i berolige mig lidt? angst hund. {{forumTopicSubject}}

hej HG!
jeg er blevet utroligt bekymret for Alvin i løbet af den sidste uges tid...

i får lige lidt historie.....
Jeg mistede min mor for 2 måneder siden. i forbindelse med det, har der været en masse tommult.. Alvin er den eneste hund vi har tilbage. og så har vi en kat tilbage..
Gården plejer at være fyldt med dyr og mennesker.. nu er der kun mig og min mormor her...

Jeg er startet i skole og det er han ikke vandt til... vi er igang med at pakke mine ting ned, for vi skal snart flytte..
Så dagene er lidt stressede...

Alvin har angst, og har haft det siden han var 5-6mrd gammel.. han får Clomicalm morgen og aften, og det hjælper ham rigtig meget.


men...
de sidste par dage har han opført sig MEGET underligt..
han har aldrig været en nusse-kramme hund... men nu vil han putte, og kommer selv helt tæt på og vil nusses...
om aftenen kan han slet slet ikke falde til ro... jeg bruger en times tid på at forsøge at køre ham træt. Men det virker bare ikke rigtig.
han er begyndt at lave lyde af mig... han gøer ikke, og han hyler heller ikke.. men sådan en lyd der imellem.. han knurre også af mig(ikke agressivt).. han står foran døren og stirre ud af vinduet, han vil ikke ud, han vil bare være der.. og når jeg forsøger at afbryde det, giver han sig til at "snakke" til mig.. for mig virker han usikker.

tidligere på året var han så angst, at dyrlægen forslog aflivning.. men jeg begyndte selv at se en forbedring, men nu har han fået tilbagefald..

er nervøs for om han kan håndtere at vi flytter... vi bor på landet nu, og skal ind til byen at bo. det har han aldrig været vandt til..

er nervøs for om han måske er syg. snakkede med dyrlægen idag. og de siger han nok skal sættes op i dosis på hans medicin når vi flytter.. men at jeg skal se tiden an.

aner ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at falde til ro. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan i berolige mig lidt? angst hund.
  • #1   22. okt 2013 Først og fremmest- det gør mig ondt med din mor.

    Han reagerer på alle de forandringer og følelser, der er. Samtidig er han også selv inde i nogle udviklingsfaser, hvor han kan ændre adfærd.

    Giv det tid. Det behøver ikke at betyde en masse. Måske kan han, måske kan han ikke magte byen, men brænd den bro, når du når til den. Tag ham en dag ad gangen og husk på, at han også kan mærke på dig, at der er sket en masse voldsomme ting på kort tid


  • #2   22. okt 2013 Det gør mig ondt for dig smiley

    Med hensyn til Alvin, så ville jeg ikke være bange for at sætte ham op i dosis indtil I er flyttet og han er faldet til. Så kan man altid trappe ned igen.


  • #3   22. okt 2013 udover hans medicin, kan jeg så lave nogle selvtillids øvelser med ham, så han måske er lidt mere klædt på til byen?

    har passet meget på ham og hans indtryk af ting, siden dyrlægen "døds dømte" ham..


  • #4   22. okt 2013 Har du miljøtrænet ham i byen?

  • #5   22. okt 2013 Da jeg fik ham, sad min mor i kørestol og jeg havde ikke de store muligheder for transport..

    Men havde ham med til Frederikshavn for en lille måneds tid siden, og der sagde han ikke noget til hverken mennesker, biler eller lastbiler. han blev en lille smule stresset, men han tog det hele super pænt.


  • #6   22. okt 2013 Tag ham med hen til det område, hvor I skal bo. Gå nogle ture med en pose pølsestykker, og se hvad der sker smiley Mon ikke han tager det fint, hvis han bare stresser lidt over det hele (Min magter heller ikke alt for meget ballade, og han har boet i en gågade uden problemer)
    Og så ellers prøv at lægge bekymringerne fra dig. Det påvirker ham garanteret-


  • #7   22. okt 2013 er nødt til at smutte i seng nu, skal så pokkers tidligt op smiley
    tak for svar.. svare imorgen smiley


  • #9   23. okt 2013 tak for svar alle sammen! smiley

    jeg vil forsøge at gemme mine bekymringer væk.. selvom det nok bliver svært...

    det me at tage ud et sted og sidde på en bænk og kigge på tingene, havde jeg selv tænkt på at gøre. smiley tror det er den nemmeste måde at vende ham til menneskerne, hundene og lydene.. selvom det måske tager lang tid.


Kommentér på:
kan i berolige mig lidt? angst hund.

Annonce